Büyükşehir Belediyesi, muhtarlık hizmetlerini artık online olarak da gerçekleştiriliyor. Muhtarların taleplerini takip etmek ve etkin bir şekilde sonuçlandırmak amacıyla İçişleri Bakanlığı’nca oluşturulan "Muhtar Bilgi Sistemi"nin Erzurum’da da devreye girmesiyle şehir genelindeki muhtarlar, sorunlarını interaktif ortamdan belediyeye aktarıyor. Muhtarlar için teknolojik imkânlar kullanılarak yapılan bu düzenlemenin, Erzurum Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Daire Başkanlığı tarafından da uygulanmaya başlaması şehirde görev yapan muhtarların işlerini kolaylaştırdı. "Muhtar Bilgi Sistemi"ni kullanarak kimlik bilgilerini sisteme giren mahalle muhtarları, böylelikle talep, şikâyet ve isteklerini anında Erzurum Büyükşehir Belediyesi Muhtarlık İşleri Daire Başkanlığı’na iletiyor. "Muhtar Bilgi Sistemi"ndeki çalışma yöntemi şöyle: “Bu sistem sayesinde muhtarlara verilen şifreler kullanılarak sorun ve talepleri direkt olarak elektronik ortama aktarılıyor. Muhtarlar her türlü sorun ve taleplerini sisteme anında kaydediyor. Talep ve sorunlar en az 15 gün içerisinde İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğu ile Erzurum Valiliği’nin denetiminde cevaplandırılıyor. Yine bu sistemle birlikte söz konusu sisteme düşen dilekçeler zaman kaybetmeden değerlendirilip, anında işlem görüyor. Böylelikle problemler de kısa sürede aşılıyor.”