MİNİBÜSLER ULAŞIMIN VAZGEÇİLMEZİ
Hizmette kalitenin kazanılması için rekabetin şart olduğunu vurgulayan Ali Özengiz, bu uygulamaya minibüsçü esnafının sıcak bakmadığını kaydetti. Halk otobüslerinin bir süre önce akıllı kart sistemine geçtiğini, bu uygulamanın bile düzgün yürütülemediğine vurgu yapan Özengiz, “Minibüslerde muavinlerin kaldırılmasına yönelik uygulamaya bizler nasıl uyduysak, otobüslerin de uymasını istiyoruz. Eskiden otobüslerde bir muavin vardı, şimdi ikiye çıktı. Biri şoförün yanında oturuyor, diğeri de camlardan çığırtkanlık yapıyor. Böyle hizmet olmaz” dedi.
HALK OTOBÜSLERİNE BAKAN YOK..
Tüm yaptırımların ve müeyyidelerin hep minibüsçü esnafına uygulandığını, fakat özel halk otobüslerinin uymaları gereken kuralların hep kulak ardı edildiğini öne süren Ali Özengiz, “Bu şehirde minibüslerin toplu ulaşıma bulunduğu katkıyı kimse inkar edemez. Bu şehirde biz olmasak, ulaşım asıl arap saçına döner” dedi.
HALK OTOBÜSLERİ BİLETÇİLERİ KALDIRSIN
2004 yılında Büyükşehir Belediyesi’nde yaptıkları bir toplantıda, minibüslerde 14+1 kuralına uyulması ve muavinlik uygulamasına son verilmesi yönünde bir karar alındığını ve bu karara kendilerinin anında uyduklarını anlatan Ali Özengiz, 2007 yılı sonunda özel halk otobüslerinde başlayan akıllı kart sisteminin, aradan bir yıl geçmesine rağmen oturtulamadığını ifade etti.
ÖNCE HALK OTOBÜSLERİNİ DÜZELTSİNLER
Özengiz, aynı şekilde geçtiğimiz yılın başı itibariyle otobüslerde muavinlerin de çalıştırılmayacağı kararının alındığını anımsatarak, “Aradan bir yıl geçmiş, alınan kararların uygulamak kimsenin aklına gelmiyor. Yetmez gibi otobüslerde şimdi hem akıllı kart sistemi. Hem de iki muavin var. Biri şoförün yanında, biri de arkada oturuyor. Ulaşıma kalite kazandırmaktan bahsedenler, minibüsleri otobüse çevirme projesinden önce, kendilerini düzeltsinler” şeklinde konuştu.