Kamu Denetçiliği Kurumu (KDK) Başkanı, Kamu Başdenetçisi (Ombudsman) Şeref Malkoç, Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik’i makamında ziyaret etti.
Kamu Denetçiliği Kurumu’nun, “Ombudsman Erzurumlular ile Buluşuyor” teması ile düzenlediği ve muhtarlar, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile yerel yöneticilerden oluşan yaklaşık 650 katılımcının iştirakiyle gerçekleştirilecek olan, ‘Ombudsmanlık Bölgesel Toplantısı’na katılmak üzere şehre gelen Kamu Başdenetçisi Malkoç’u ETSO’yu ziyaretinde Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik karşıladı. KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç ve Özel Kalem Müdürü Veysel Şirin’in de eşlik ettiği ziyarette, Başkan Yücelik ve Malkoç bir süre sohbet etti.
MALKOÇ; “VATANDAŞIN DERDİNE DERMAN OLUYORUZ”
Ziyarette, Kamu Denetçiliği Kurumu’nun yapısı ve işleyişi hakkında bilgi veren Malkoç, kamu hizmetlerinin işleyişini, bağımsız ve etkin bir şikayet mekanizmasıyla denetlendiğini kaydetti. Kuruma başvuruların insan haklarına dayalı bir adalet anlayışıyla, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönünden incelendiğini ve araştırıldığını söyleyen Malkoç, KDK’nın bu yönüyle tarafsız, bağımsız, özerk, uzman ve güvenilir bir yapıya sahip olduğunu belirterek, “Vatandaşın derdine derman olmakta, idarecilere de kararlarımızla ve danışmanlık yapmakta ve yol göstermekteyiz” dedi.
“İnsanı yaşat ki, devlet yaşasın” düsturuyla görev yaptıklarının altını çizen Malkoç, “40 soruda Ombudsmanlık Rehberi” hazırladıklarını ifade ederek bununla kamu hizmetlerinin kalitesinin standartlarının yükselmesine katkıda bulunmayı, iyi yönetim ilkelerini gerçekleştirmeyi, hak arama kültürünü yaygınlaştırmayı, vatandaşla idare arasında köprü olmayı ve insan haklarına dayanan hukuka bağlı idare oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.
Malkoç ayrıca gezip gördükleri Erzurum’u çok sevdiklerini ve kendilerine gösterilen ilgiden mutlu olduklarını sözlerine ekledi.
YÜCELİK, “KDK ÖNEMLİ BİR GÖREVİ YERİNE GETİRİYOR”
Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren ETSO Yönetim Kurulu Başkanı Lütfü Yücelik ise, vatandaşların kamu kurumlarıyla olan sorunları dostane ve hiçbir ücret talep edilmeden çözüme kavuşturan Kamu Denetçiliği Kurumu’nu ve Ombudsmanlık müessesesini önemsediklerini belirterek, kurumun yapısı ve işleyişi konusunda vatandaşın da sürekli olarak bilinçlendirilmesi ve bilgilendirilmesinin büyük önem taşıdığını söyledi.
Yücelik, “Anayasal bir kurum olan Kamu Denetçiliği Kurumu’nun yol gösterici, çözüm odaklı, vatandaşı mağdur etmediği gibi devletimizin menfaatlerini koruyup kollayan bir yapıda hizmet verdiğine inancımız tamdır. Neticede artık, kurumların vatandaşı mağdur eden uygulamalarının değiştirildiğine, hem idareyi, hem de insanımız memnun eden çözümler getirildiğine şahit oluyoruz. İnşallah insanımızdaki hak arama kültürü zamanla daha da yaygınlaşacak ve bundan hem devletimiz hem de vatandaşımız fayda görecektir.” diye konuştu.