ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum liderliğe abone oldu
Erzurum liderliğe abone oldu
 Büyükşehir bütçe performansında bölge lideri
 Büyükşehir bütçe performansında bölge lideri
Şimşek: ‘DAP bölgesi yüzde 80 büyüdü’
Şimşek: ‘DAP bölgesi yüzde 80 büyüdü’
Erzurumspor Kutlu ile Mutlu süreçte
Erzurumspor Kutlu ile Mutlu süreçte
Erzurumspor’dan 4 sezonun en iyi 2. performansı
Erzurumspor’dan 4 sezonun en iyi 2. performansı
HABERLER>BÖLGEDEN
24 Aralık 2010 Cuma - 21:40

Lojistik Merkezi Raporu açıklandı

Serhat Kalkınma Ajansı, Lojistik Merkezi’nin Türkiye’nin Orta Asya ve Kafkaslara açılan kapısı olan ve Avrupa ile Çin arasındaki ticaretin kilit noktasında bulunan Kars’ta kurulması gerektiğini açıkladı.

Lojistik Merkezi Raporu açıklandı

IŞIK ÇAPANOĞLU- Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA), Lojistik Merkezi’nin Türkiye’nin Orta Asya ve Kafkaslara açılan kapısı olan ve Avrupa ile Çin arasındaki ticaretin kilit noktasında bulunan Kars’ta kurulması gerektiğini açıkladı.
//KARSTA LOJİSTİK MERKEZ BEKLENTİSİ
Kars, Ardahan, Iğdır ve Ağrı illerini kapsayan Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA) uzmanları, “Lojistik Merkezi’nin Kars’ta Kurulabilirliğine İlişkin “ bir rapor hazırladı.
SERKA tarafından hazırlanan ve 7 sayfadan oluşan rapora göre, içinde gümrük sahaları, konteynır yükleme boşaltma ve depolama alanları, müşteri ofisleri, otopark, TIR parkı, bankalar, restoranlar, oteller, bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt istasyonları ve antrepolar bulunan Lojistik Merkezi’nde yüzlerce kişi istihdam edilebilecek.
SERKA uzmanları tarafından harita ve fotoğraflarla desteklenen raporda çarpıcı değerlendirmelere yer verildi. Raporda, “TRA2 Bölgesinde yapımı planlanan demiryollarının önemli ileri-geri bağlantılarının bulunması, enerji nakil hatlarının Bölgede kesişmesi ve Bölgenin sahip olduğu güçlü TIR filosunun taşımacılık sistemindeki yeni anlayışa uyarlanması ile rekabet üstünlüğüne ulaşması hedefi, Kars’ta lojistik merkez kurulmasını gerektirmektedir” denildi.
//“KARS, AVRUPA İLE ÇİN ARASINDA KİLİT NOKTADA”
SERKA tarafından hazırlanan raporda şu değerlendirmelere yer verildi: “Türkiye, üç önemli jeopolitik/jeostratejik etki alanı içinde bulunmaktadır. Bu etki alanları yakın kara (Balkanlar-Ortadoğu-Kafkaslar), deniz (Karadeniz-Adriyatik-Doğu Akdeniz-Kızıldeniz-Basra Körfezi-Hazar Denizi) ve kıta (Avrupa-Kuzey Afrika-Güney, Orta ve Doğu Asya) havzalarından oluşmaktadır.2 Üç önemli jeopolitik etki alanının ortasında yer alması Türkiye’ye önemli getiriler sunmaktadır.
Türkiye’nin üç kıtanın kesişim noktasında yer alması başta transit olmak üzere dış ticaret taşımacılığında söz sahibi olmasını sağlamaktadır. Nitekim rakamlar da Türkiye’nin bu alanda üstünlüğünü kanıtlamaktadır. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) verilerine göre Türkiye yaklaşık 27 bin TIR ile Avrupa’nın en fazla TIR’a sahip ülkesidir. Türkiye’de planlanan ve devam eden stratejik yol çalışmaları, Türkiye’nin üstünlüğünü pekiştirmekle birlikte, bu planlamalar isabetli öngörülere ve yönlendirmelere de ihtiyaç duymaktadır. Bu öngörü ve yönlendirmelerin belirlenmesinde dünyadaki ve ülkedeki gelişmeler, mevcut altyapının durumu, ulusal çıkar ve ekonomik değerler dikkate alınmalıdır. Dünyadaki ve Türkiye’deki gelişmeler, incelemenin temel eksenini oluşturan Kars’ın da içinde bulunduğu TRA2 Düzey II Bölgesi (Ağrı, Kars, Iğdır ve Ardahan) ile bağlantılı olarak ele alındığında, Hazar enerji kaynaklarının dünya pazarlarına sunulması ve dünyanın iki büyük ekonomisi Çin ile Avrupa arasındaki yük sevkiyatının en kısa sürede ve en güvenli biçimde gerçekleştirilebilmesi için gerekli yolları kontrol etmek, Avrasya’nın da kontrolü anlamına gelmektedir.”
//“KARS’IN STRATEJİK POTANSİYELİ”
“Bu değerlendirmeler ışığında TRA2 Bölgesinin merkezi olan Kars, Türkiye’nin Orta Asya ve Kafkaslara açılan kapısı olarak gerek Türk dünyası ile kültürel ve ekonomik bağların güvenli bir şekilde sürdürülmesi gerekse Avrupa ile Çin arasındaki ticaretten çıkar sağlanması açısından kilit noktada bulunmaktadır. Kars’ın bu stratejik potansiyeli, bugüne kadar Avrupa odaklı sürdürülen, ancak son yıllarda çok boyutlu hale gelen Türk dış politikasını da sağlam temeller üzerine inşa etmektedir.
Kars’ın stratejik potansiyeli, inşaatı devam eden Ankara-Kars hızlı tren, Kars-Tiflis-Bakü ve etüt çalışmaları süren Kars-Iğdır-Nahçıvan-İran demiryolu projeleri ile ortaya çıkmaktadır. Anılan demiryolu projelerinin, ileri-geri bağlantıları, enerji nakil hatları ve taşımacılık sistemindeki yeni anlayış ile birlikte düşünülmesi gerekmektedir.
Kars-Tiflis-Bakü demiryolunun ileri-geri bağlantıları düşünüldüğünde hattın Bakü’den sonra Hazar geçişi ile Türkmenistan’a (devamında Çin’e) ulaştığı görülmektedir. Hat Kars’ın gerisinde Ankara, İstanbul (Marmaray), Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Avusturya, İsviçre, Almanya, Fransa ve İngiltere’ye (Manş Tüneli vasıtasıyla) ulaşmaktadır. Bu durum Londra-Pekin demir yolu hattını tesis etmektedir. Etüt çalışmaları devam eden Kars-Iğdır-Nahçıvan demiryolu projesinin ileri bağlantıları düşünüldüğünde Nahçıvan’dan sonra Tebriz-Tahran-Zahedan ve İslamabad’a ulaştığı görülmektedir. Hattın yapılması ile halihazırda tek bağlantıyı oluşturan Van-Tebriz hattı dışında Erzurum-Erzincan-Sivas ve Ankara’ya doğrudan ulaşan yeni bir İstanbul-İslamabad koridoru tesis edilmiş olacaktır.”
//“ENERJİ NAKİL HATLARI KARS’TA KESİŞECEK”
“TRA2 Bölgesi, Hazar enerji kaynaklarının Avrupa’ya taşınmasında en istikrarlı koridorun önemli bir kesimini oluşturmaktadır. Yüzyılın projesi olarak nitelendirilen ve Dünya Petrol İhraç Eden Ülkeler Birliğinin kontrolünde olmayan tek boru hattı olan Bakü-Tiflis-Ceyhan (BTC) petrol boru hattı ile Bakü-Tiflis-Erzurum doğalgaz boru hattı TRA2 Bölgesinden geçmektedir. Kazakistan’ın BTC hattına petrol vermeyi4 taahhüt etmesi ile anılan boru hattının önemi daha da artmıştır. Bununla birlikte boru hattının tam kapasite ile çalışması durumunda Kars-Tiflis-Bakü demiryolu da devreye girerek Azeri ve Kazak petrolünün sevkiyatında kullanılabilecektir. Bu hat Bakü-Tiflis-Erzurum doğal gaz boru hattının tam kapasite ile çalışması durumunda sıvılaştırılmış Azeri ve Türkmen doğal gazı taşınmasında da kullanılabilecektir. Ayrıca İran’dan gelen doğal gaz boru hattının yanı sıra Kars-Iğdır-Nahçıvan demiryolu vasıtasıyla da sıvılaştırılmış doğal gaz veya petrol taşınabilecektir. Burada dikkati çeken husus tüm enerji nakil hatlarının Kars’ta kesişmesidir. Söz konusu kaynak çeşitliliği Hazar ve Ortadoğu Bölgesinin doğal gaz kaynaklarının Nabucco hattı ile Avrupa’ya taşınması projesini ve Türkiye’nin enerji kaynaklarını çeşitlendirmesi stratejisini desteklemektedir. Bu durumda Türkiye doğal gazın Avrupa’ya girdiği dört önemli kapıdan birisi olacaktır. (Diğer üç kapı Rusya, Cezayir ve Norveç’tir.)
//TAŞIMACILIK SİSTEMİNDE YENİ KONSEPT
Taşımacılık sistemindeki yeni anlayış (taşımacılığın maliyetlerini düşürmek için ro-ro ve ro-la kombine sistemleri gerçekleştirilmesi5), planlanan demiryolları ile birlikte düşünüldüğünde, TRA2 Bölgesindeki lojistik sektörünün gelişmesine katkıda bulunacak niteliktedir. TRA2 Bölgesinde bulunan güçlü TIR filosunun (özellikle Iğdır ve Ağrı) ro-la sistemine entegre olması durumunda, Bölgenin lojistik konusunda rekabet üstünlüğüne sahip olacağı öngörülmektedir.
Bu projeler ile taşımacılıktan turizme, kültürel ilişkilerden ticarete kadar birçok hususta komşu ülkeler ile ilişkiler güçlendirilebilecektir. Bu ilişkilerin güçlendirilmesini kolaylaştıracak en önemli husus ise TRA2 Bölgesinin komşu ülkelerle yakın sosyo-kültürel ve tarihi bağlarının bulunmasıdır.
TRA2 Bölgesinde yapımı planlanan demiryollarının önemli ileri-geri bağlantılarının bulunması, enerji nakil hatlarının Bölgede kesişmesi ve Bölgenin sahip olduğu güçlü TIR filosunun taşımacılık sistemindeki yeni anlayışa uyarlanması ile rekabet üstünlüğüne ulaşması hedefi, Kars’ta lojistik merkez kurulmasını gerektirmektedir.
Ülkemizde lojistik merkezlerin kurulması ve işletilmesi Devlet Demiryolları (TCDD) öncülüğünde gerçekleştirilmektedir. TCDD, lojistik merkezler projesi ile dünyadaki eğilime uygun olarak yeni bir lojistik anlayışı getirmektedir. Lojistik merkezler; farklı işletici ve taşıyıcılarla ulusal veya uluslararası yük taşımacılığı, dağıtımı, depolanması ve diğer tüm hizmetlerin yapıldığı alan olarak tanımlanmaktadır. Lojistik merkezlerde; Konteynır yükleme boşaltma ve depolama alanları, Gümrük sahaları, Müşteri ofisleri, otopark, TIR parkı, Bankalar, restoranlar, oteller, bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt istasyonları ve antrepolar bulunmaktadır.”
“İSTİHDAM ALANLARI YARATACAK”
Orta Asya ve Kafkasya’dan gelerek Avrupa’ya taşınacak malların Avrupa gümrüğüne gireceği ilk yerin Kars olması, bu malların sağlık ve diğer standardizasyon kontrollerinin Kars’ta yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Kars’ta lojistik merkez kurulması ülkenin en az kalkınmış bölgesi için yeni istihdam olanakları sunacaktır.
Lojistik merkezi, TRA2 Bölgesi 2010-2013 Bölge Planında yer alan Türkiye’nin Orta Asya ve Kafkaslara açılan kapısı olma vizyonunu da güçlendirecektir.
İran ile planlanan Ortak Sınır Ticaret Merkezi uygulamasının başarılı olması halinde diğer komşu ülkelerle de benzer ilişkilerin kurulması lojistik merkezin etkinliğini arttıracaktır. Bölgedeki güçlü TIR filosunun İran başta olmak üzere Gürcistan, Azerbaycan, Nahçıvan, Türkmenistan, Kazakistan ve Özbekistan gibi ülkelere demiryolu ile taşınması ve gümrük hizmetlerinin Bölgede sunulması, lojistik merkezin Kars’ta yapılmasının getireceği önemli avantajlardandır. Lojistik merkezin kurulması, Bölgedeki üniversitelerin kapasitelerinin artmasına, Bölgenin teknokent kurma gücüne erişmesine ve üniversite-sanayi işbirliği zemininin hazırlanmasına imkân sunacaktır. Enerji nakil hatlarının Bölgeden geçmesi, lojistik merkezde veya yakınında petrol ve doğalgaz depolama veya rafineri tesislerinin kurulmasını da beraberinde getirecektir.
Lojistik merkezin yapılması kadar yapılacağı yer de önem arz etmektedir. Bu açıdan, lojistik merkezinin yapılacağı yer Kars Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ile birlikte değerlendirilmelidir. Kars’ta lojistik merkezin kurulması, Bölgenin taşımacılık sektöründeki konumunu uluslararası arenada rekabet edebilir hale yükseltebileceği gibi, Bölge illerinin sınır ülkeleri ile daha fazla ticaret yapabilme potansiyeline de pozitif katkılarda bulunacaktır.”

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 4 yorum var, 4 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
11eylul 4 Ağustos 2011 Perşembe 21:53

ezırmıklı teşekkurler tabı ** uste cıkacaklar trabzona ray dşeme masrafı nasıl ızale edılebılırkı yanlız bıze ancak sızlanmak nduşer ıstemeyız bız bırşey

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli''ye cevap 4 Ağustos 2011 Perşembe 19:49

Kardeş yazdıklarının %80'i yanlış. Senin bir doktora görünmen lazım. Bu Trabzon bürokrasisini çok abartmışsın. Keşke senin dediğin gibi etkili olsalardı, şimdiye kadar Trabzon-Erzurum arası demir yolu yapılmış olurdu. 100 sene beklemezdi. ***** Rize İspir arasındaki yolu Trabzonlular niye istemesinki,tabiki yapılsın ama Sizde zigana yoluna karşı çıkmayın. Trabzonla Erzurumun bölge merkezi olma konusunda ne çekişmesi olabilir anlayamadım. Trabzon nire, Erzurum nire. Son olarak Ezirmikli Trabzonla ilgili biliçaltın da bişeyler varsa anlat, rahatlarsın:)

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 25 Aralık 2010 Cumartesi 22:37

Ezirmikli evet sayın kardeşim ; üzülmemek elde değil.Erzurum bölge şehri özelliğini iyice kaybediyor.Kendi jeopolitik coğrafi tarihi kariyerini çevre illere kaptırdı.Nüfus gücü de azalıyor.Van yakında Erzurumun bölge gücünü alacak.Ulaştırma Bakanı Erzincan odaklı, demiryolu projesi ile Trabzon bürokrasisi Erzincan Gümüşhene Bayburt hatlı hızlı tren projesi ve ikinci zigana tüneli karayolu projeleri ile Erzincanı merkeze alıyor.Yıldırım akbulut vari Osmanlıdan kalan Erzurum Trabzon Demiryolu projesi değişti.Ovit tüneli yerine Zigana tüneli.Lojistik Merkez Erzincana olursa şaşırmayın.DDY deposuda bunun alt yapısı.Bakan güzel çalışıyor şehri için.Özal da Malatya için çalışdı.Teşvik kanunu Trabzon Elazığ Malatyayı uçurdu.Biz ise Uçak ve Tren seferlerinden oluyoruz.Milletvekillerine sorun bir; Erz Trbz demiryolu,Lojistik merkez ,ovit tüneli ,nabucco ,kentsel dönüşüm,bunlar konusunda bilgileri varmı.Hiç sanmam.Sonra da Erzurum da, Bar yerine horon oynanır, Vancouver a Trabzon milletvekilleri gider, Lojistik merkez erzincana kurulur, Petrol rafinerisi Karsa, Çevrim santrali Iğdıra.Ne yapalım Geçmişte elimizde ki orduları Erz cn Malty vermişiz.Şimdide kalanları.İstikrarlı ilerliyoruz.Yeni gelen yok gidenlere selamlar. İşte size Kamuoyu oluşturacak Düşünülen Demiryolu hatları çalışmaları bu konuyu takip edin gündeme alın ; 157 km’ lik, Projesi HAZIR, ARAKLI-DAĞBAŞI Bayburt Aşkale 1 Nolu güzergah 252 km’ lik 2 Nolu güzergah. Trabzon Of Bayburt Erzincan 2 nolu güzergah 332 km’ lik, Projesi AVAN halde olan, 3 Nolu güzergâh. Trabzon Tirebolu Gümüşhane Erzincan 3 nolu Şu an Trabzon Erzincan Gümüşhane hattında Bakan destekli proje.( İspir Erzurum arası karayolu ile 2,5 saat sürüyor bu arada) Aman kahraman Erzurum! \" Amana zamana lüzum yok; madem ki kahramandır, balını yapan arı gibi o da kahramanlığını yapacak. Kahraman, her harpte yapacağını yaptı ve devlet her harp bitince kahramanı unuttu. Kan akıtmak, Erzurum en önde; imar etmek, Erzurum çok uzakta. Vatana olan borcun hiç bir vakit sonu olmaz; fakat bu serhad beldesi vatana borcundan ziyade vatandan alacaklıdır.\" Ezirmikli Osman Ağa dan beri ezilmekteyiz. Yavuzun, Tebriz den getirip yerleştirdiği 500 yıl sancaktarlık yapan Dadaş Erzurum.Fakat işin öbür tarafında ‘’ Acın gabadayısı ‘’.Tarih yakın tarih boyunca mücadele eden, kendinden vererek, almayarak.Bulgaristan dan Erzurum a 89 yılında gelen soydaşların dediği gibi; ‘’ Devlet burada kaldığınız için size ne veriyor.’’ Sonrası hepsi Bursa da. Gelelim konumuza. Çanakkale savunması, Sarıkamış savunması ,19 mayıs miladı, vs.Erzurum kiremitlik tabyalarını bile Atlama kulleri sayesinde gündemimize aldık.Kaç kişi tabyaları, Palandökenin turistik olmayan yerini, Öşvankı, sırakonakları, Şelaleyi,hınıs kanyonununu,bırakın İspiri Oluru görmüş.Biz içimiz de yokuz.Dışda zaten hakkımızı alamadık.Nene hatun vs dışında unutulduk.Şanlı,Kahraman,Gazi illerin yanında biz ne yaptık ki.Cumhuriyeti kuran Atatürkün, hemşerisi bir iliz sadece. Samsun sadece Erzurum daki amacın Aracı.Sarikamiş sadece Erzurum daki amacın aracı.Çanakkale sadece Türk kurtuluş hareketinin amacının aracı.Sarıkamış dendi bunu gündemde tutan Erdal bey ve birkaç arkadaşı unutularak iş ekonomik hareket çerçevesinde başka mecralara yöneltildi Erzurum dışlandı bir kardiyolok kazandık.Kazım Karabekirin anılarını okursak neleer çekmişti Erzurum.Hükümet konağından sıralanmış yük taşıyan çocuk sıraları kilometrelerce.Erzurum kongresi için pul basıldı samsun resimleri yayınlandı. Sonunda bir pula sattılar bizi. Fakat törenler Çanakkale ve Samsunda yapılyor,Erzurum yine unutulmuş.Kara Fatma unutulmuş.Tabyalar unutulmuş. Göç göç oldu, kımızı gül, vs hep mücadele ettik. Yukarıda yazdığım edebiyatı uzatabilirim ama ben mühendisim. Gerçekler hayatı şekillendirir. Son teşvikle Malatya, Trabzon, Van, Elazığ, yatırım aldı Erzurum alamadı.Koç holding Gölcükte ford fabrikasını kurarken, nakliye, Pazar, yetişmiş eleman vs etkenleri kullandı.Şahsuvaroğlu Bandırmaya taraktör fabrikasını kurdu.Erzurumun kamuya ihtiyacı var.Erzurumun sağ tarafı kapalı.Üst tarafı kapalı ,alt tarafı kapalı.Erzincan üzeri nereye mal satacak. Bununun suçlusu siyasiler demek kolaya kaçmak.Siyasileri çıkaran bizlersek suçlu biziz. Çoruh da 17 barajın menba tarfından değilde mansap tarafından yapılması, Havaalanının merkeziliğini Trabzona kaptırması, kamu merkeziliğini kaybetmesi, 1904 ylında 840.000 nufuslu 8 konsolosluklu il, Samsun Ziraat fakültesi, Adana Tıp fakültesinin bağlı olduğu il, Karayolları Müdürlüğünün Bulancak Giresundan Şemdinli dereciğe kadar alana hizmet eden 1970 de 270 oteli olan Şehir. Trabzon Erzincan demiryolu için Platform oluşturuldu, kamuoyu var, biz ne yapıyoruz.Erzincan Kelkit Trabzon yolu yapılıyor.Ordu Sivas yolu tamamlandı.Artvin Cankurtaran tüneli ihalesi oldu,Artvin Erzurumdan biraz daha koptu.Biz hala İspire 2,5 saate giderken kırık tüneli neden yapılamıyor.Tahsin Bayramoğlu ve İsmet KÖSOĞLUNA soralım.Gümüşhene derneği başkanı NAS nasıl kulis yapıyor.Türkiye bürokrasi ve kamu düzeninde ilerler.Teknik gereklilik zorunluluk en sondur.Bunları savunmak ,devletten istemek Sovyet sistemimi oldu. 1-Lojistik merkez olmak.Trabzon brokrasisini aşarsa Rize ile beraber Ovit tünelini hayata geçirmek.Tünel sadece karayolu değil demiryolu içinde olacak, doğalgaz ve benzeri işlerde de kullanılacak.Kars tiflis ile parelel olacak.Basra Rize arası nakliye ile Rize Liman şehri olacak.40 gros tonluk gemiler Rize limanına yanaşmakta,Trabzon buna uygun değil.Erzurumun iran ile etkinliği artacak.Yoksa isfahan dan uçak Erzurum yerine Trabzona iner.tebriz erzurum tarihi bağları kuvvetli ama Van da İran bankası açılmak üzere.Biz ne alemdeyiz. 2-Nabucco hayata geçerse enerji merkezi olmak. 3- Ticaret merkezi olmak buda yoların kısalması ile olur. Parekende.org sitesinde Kervansaray Avm kriterleri denen bir yazı okumuştum. Bunun için yol gerekli. 4- Hayvancılık üzerine Urfa benzeri Koç Ata türü tesis. Şairin de dediği gibi Erzurum hala alacaklı. Erzurumun sanayi şehri olma ihtimali yok.Bunu anlamalısınız.üretmek sorun değil önemli olan pazar.Pazara uzak olan ürettiğini satamaz.Erzurumun önceliği Kamu gücünü kullanarak önemli merkezi birimleri almak.Trabzona kaptırdığı bölge merkeziliğini alması lazım.Yarın bir kısmını da Van a kaptıracak.Özel bankaların bölge temsilciliği, ihracat ve sınır ticareti müdürlükleri, fotokopi makinası tamircisi, iş makinası temsilcisi vs.Ticareti eline geçirmeli. Ovit tünelini açıp Lojistik merkez olma yolunda gitmeli.Erzincan Gümüşhene Trabzon demiryolu ve İkinci zigana tüneli yapılırken seyredip 6 ay ispirde tıkanmamalı.Hes lere karşı tavır koyup zaten azalan nüfusunu dibe vurdurup kendi kendi akrep misali yok etmemeli.Düşünün bir kere tortum şelalesi Antalyad a olsa elektrik için suyu tutulurmu, Öşvank kilisesi Trabzonda olsa kaç Sümela edecek tesisler yapılır.Nabucco ile beraber Erzuruma Rafineri ve Doğalgaz çevrim santrali yapılmalı.Adli tıp merkezi açılmalı.Hayvancılık geliştirilmeli yeşil kartlar çobanlardan alınmalı.Şehir elektrik sistemi elden geçirilip aydınlatılmalı.Erzurumdan karanlık ve havası pis bir şehir daha yok.Yaz saati uygulaması alehimize işliyor.Kışın daha fazla yakıt parası vermemek için bundan vaz geçilmeli.İspir tortum uzundere sit alanı ilan edilip organik tarım yapılmalı.İnsanların Erzurumdan göç etmelerini önlemek için sosyal kültürel aktivite alanları artırılmalı.Eskişehir belediyesi ve Kayseri belediyeleri ziyaret edimeli.Bunu yapacak kişler varmı Erzurum da. yok . o zaman ben boşuna bunları yazdım.30 sene boşa gitti.Dünün küçük şehirleri bugün ne oldu.Biz ise hala alacaklıyız.Devlet bize borçlu.2000 mt de yaşamanın karşılığı bu teşvikler değil.Mısıra Bulgaristana vs giden yatırımcı Çine karşı Erzuruma gelsin.Vergi alınm asın. işte size öneriler.

Yorumu oyla      6      4  
selahattin gezer 25 Aralık 2010 Cumartesi 14:30

malesef çevre illerimiz erzuruma yapılması planlanan yatırımlara talip olma geleneğini sürdürüyor. karsın sınırı ermenistanladır ve kapalıdır. ardahan ya da ığdır deseler anlayacağız. burada kars milliyetçiliği ön plana çıkıyor. deseler ki erzuruma yapılsın ama bize de yapılsın anlayacağız. kars bürokratları da tembelliklerini erzuruma atıp karslılara tüm hizmetleri erzurum engelliyor izlenimi vermektedirler. lojistik köy bizimdir ve sahip çıkılmalıdır.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Dağlarda dolaşıp altın aradılar
Van'ın Bahçesaray ilçesinin Altıntas köyünde Urartular döneminden kalma ...
Erozyon Doğunun öncelikli sorunu
Iğdır Üniversitesi tarafından 'Iğdır'da Erozyon Problemi Ve Çözüm Önerileri ...
Doğu üniversiteleri sporda yarışıyor
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı ...
 
Merhum Türkeş’i tiyatroyla anlattılar
MHP'nin kurucu lideri Merhum Alparslan Türkeş'in hayatını konu alan 'Ali ...
Doğu’da Birlik Aşuresi geleneği sürüyor
Malatya'nın Darende ilçesine bağlı Yeniköy köyündeki Alevi ve Sünni vatandaşlar ...
Ardahan BESYO, 2011’de eğitime başlıyor
Ardahan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ramazan Korkmaz, Beden Eğitimi ...
 
A.Ü. Bölge Tarihini aydınlatıyor
Tarihin belirli dönemlerine ışık tutan tarihi mekânlar yapılan onarım ...
Doğu’dan milli birlik mesajı
Tunceli'nin Çemişgezek ilçesinde Alevi ve Sunni vatandaşlar, Muharrem ...
Kalkınma ajanslarından yatırım daveti
Kars, Ardahan, Iğdır ve Ağrılı işadamlarıyla bir araya gelen Serhat Kalkınma ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Hırsızlığa ‘zulüm’ dedikleri yerden buyurun!
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva