ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Trendyol 1. Lig: Ankara Keçiörengücü: 4 - Manisa FK: 0
Trendyol 1. Lig: Ankara Keçiörengücü: 4 - Manisa FK: 0
ERSANDER’den Öğretmenler Günü etkinliği
ERSANDER’den Öğretmenler Günü etkinliği
Özden: ‘Mesleklerin en kutsalı öğretmenliktir’
Özden: ‘Mesleklerin en kutsalı öğretmenliktir’
Tanfer: ‘Eğitimin kahramanları öğretmenlerimizdir'
Tanfer: ‘Eğitimin kahramanları öğretmenlerimizdir'
Özcan’dan Öğretmenlere vefa
Özcan’dan Öğretmenlere vefa
HABERLER>EĞİTİM
26 Temmuz 2022 Salı - 04:33

LGS sonuçlarına ilişkin raporlar erişime açıldı

Milli Eğitim Bakanlığı, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) çerçevesinde yapılan merkezi ve yerel yerleştirme sonuçlarına ilişkin raporları erişime açtı.

LGS sonuçlarına ilişkin raporlar erişime açıldı

Milli Eğitim Bakanlığı, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) çerçevesinde yapılan merkezi ve yerel yerleştirme sonuçlarına ilişkin raporları erişime açtı.
Ortaöğretime geçiş döngüsündeki yaklaşımı, süreci sürekli ve veri tabanlı iyileştirmek olan Bakanlık, politikalarında hesap verebilirlik ve şeffaflığı artırmak amacıyla 2018 sonunda başlattığı Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi çerçevesinde 2022 LGS ilk yerleştirme sonuçlarını raporlaştırdı.
Bu çerçevede, "2022 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) İlk Yerleştirme Sonuçları" ile "2021 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Merkezi Sınavla Yerleşen Öğrencilerin Performansı" başlıklı iki ayrı rapor hazırlayan Bakanlık, raporları “meb.gov.tr” adresinden erişime açtı.
Sınav ve yerleştirmelerle ilgili detaylı analizlerin kamuoyu ile paylaşıldığı ve daha sonra sınava ilişkin süreç iyileştirmelerine katkı sağlayan raporlara göre, 2021-2022 eğitim öğretim yılında 8. sınıfı başarıyla tamamlayarak ortaokuldan mezun olan 1 milyon 236 bin 308 öğrencinin 1 milyon 31 bin 799’ı merkezi sınava katıldı. Bu öğrencilerden 188 bin 875’i Merkezi Sınav puanları ve tercihleri doğrultusunda sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirildi. Bu bağlamda, Merkezi Sınav’a katılım oranı, geçen yıllarla yakın düzeylerde ve sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleşme oranı yaklaşık yüzde 19 olarak hesaplandı.
Raporlarda, merkezi sınav puanı ile yerleşen öğrencilerin okul başarı puanları (OBP) ile merkezi sınav puanları (MSP) arasındaki ilişki de incelendi. Bu çerçevede öğrencilerin merkezi sınavdaki puanları ile okul başarıları arasında güçlü bir bağ olduğu görüldü.
MEB’in ortaöğretim kurumlarına yerleştirmede kullandığı sürekli iyileştirme yaklaşımı, son yıllarda Covid-19 salgınının olumsuz etkilerine rağmen kararlılıkla sürdürüldü. Bunun bir sonucu olarak genel yerleşme oranları, öncelikli yerleştirme oranları ve eğitim kurumlarının doluluk oranları gibi yerleştirme göstergelerinde eş zamanlı bir gelişim sağlandı.
2022 yılı, ortaöğretime geçiş sürecinde yerleştirme göstergelerinin en olumlu düzeye eriştiği yıl oldu. İlk yerleştirme çerçevesinde tercih yapan 1 milyon 8 bin 139 öğrencinin yaklaşık yüzde 95’i tercihleri doğrultusunda bir ortaöğretim kurumuna yerleştirildi. Bu bağlamda, ilk yerleştirmede tercih yapan öğrencilere ilişkin 2021 yılındaki yüzde 93 yerleştirme oranı yüzde 95’e taşındı.
Öğrencilerin yaklaşık yüzde 85’inin ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmesinde kullanılan yerel yerleştirmede görülen iyileştirmeler, il-ilçe düzeyindeki planlamaların somut çıktılar sağladığını gösterdi.
Öğrencilerin ilk üç tercihlerindeki bir ortaöğretim kurumuna yerleşme oranları, 2021 yılında yüzde 92 iken 2022 yılında yüzde 94’e ulaştı.
Dolayısıyla öğrencilerin ikinci bir okul türü seçme zorunluluğunun bulunmadığı öncelikli tercihlerine yerleştirme oranlarında önemli bir iyileştirme sağlandı. Öncelikli tercihlere yerleşme oranlarının yükselmesinde memnun edici bir diğer gelişme de bu yükselişin tüm ortaöğretim türlerinde birlikte gerçekleşmesi oldu. Yerel yerleştirme ile mesleki ortaöğretim kurumlarına yerleşen öğrencilerin ilk tercihlerindeki kuruma yerleşme oranları 2021’de yüzde 45,5 iken 2022’de yüzde 51,8’e; Anadolu liselerinde yüzde 52,9’dan yüzde 56,3’e ve Anadolu imam hatip liselerinde yüzde 55,5’ten yüzde 57,1’e yükseldi. Diğer bir ifadeyle, öncelikli tercihlere yerleşme oranlarındaki artış yalnız bir okul türü ile sınırlı kalmadı, tüm ortaöğretim kurumlarında yaygınlaştırıldı. Özellikle mesleki ortaöğretimde yüzde 6’ya ulaşan artış, öğrencilerin mesleki eğitimde yaşanan dönüşüm sonrasında tercihlerindeki ağırlığı göstermesi açısından son derece önemli.

 
ÇSGB’de İş Güvenliği gündemi
 
Erzurum şirketleşmede 3’üncü sırada
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Öncelik eğitimin'
Özer, "Son 20 yılda öğretmenlerimizin sayısı inanılmaz arttı. 500 bin ...
ATAUNİ’de 1987 mezunları buluşması
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1987 yılı mezunları, her yıl olduğu ...
ETÜ'de 15 Temmuz Paneli Düzenlendi
Erzurum Teknik Üniversitesi’nde (ETÜ) 15 Temmuz Demokrasi ve Millik Birlik ...
 
Erzurum ÖDÜŞ 2022 sonuçları açıklandı
Üniversitesi Araştırma Laboratuvarı (ÜNİAR) tarafından 81 ildeki 126 devlet ...
Erzurum’da Aile Okulu Projesi
Aile Okulu Projesi'nde anne babalar okul sıralarına oturuyor. Proje kapsamındaki ...
Bakan Özer’den bağış açıklaması
2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Hazırlık Toplantısı’nda konuşan Milli Eğitim ...
 
MEM Vali Memiş’i ağırladı
Erzurum Valisi Okay Memiş, İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nü ziyaret etti.
Özer Doğu Anadolu’da açıkladı
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 20 yıl gibi kısa bir sürede çok ciddi ...
Öğrenciler Mesleki Eğitime yoğunlaştı
Özer, "Ankara Fen Lisesine yerleşen öğrencinin puanından daha yüksek puanı ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kayyım uygulaması milletin ortak talebidir
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Onurun 41. Yılı
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva