ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
AFAD zamanla yarıştı
AFAD zamanla yarıştı
Artvin – Ardahan yolunda heyelan
Artvin – Ardahan yolunda heyelan
Öğrenciler Sarıkamış şehitlerine yürüdü
Öğrenciler Sarıkamış şehitlerine yürüdü
Sarıkamış Şehitlerinin hatırasına sadakat
Sarıkamış Şehitlerinin hatırasına sadakat
Sarıkamış şehitlerine saygı nöbeti
Sarıkamış şehitlerine saygı nöbeti
HABERLER>ARAŞTIRMA İNCELEME
31 Ağustos 2023 Perşembe - 03:25

Kuzeydoğu Anadolu internet erişim oranı açıklandı

ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum’la birlikte Ağrı, Erzincan, Kars, Ardahan, Iğdır ve Bayburt illerinin yer aldığı Kuzeydoğu Anadolu istatistik Bölgesinde 2011’de yüzde 21.9 olan internete erişim oranı 2023 yılında yüzde 94.7’ye ulaştı.

Kuzeydoğu Anadolu internet erişim oranı açıklandı

Erzurum’la birlikte Ağrı, Erzincan, Kars, Ardahan, Iğdır ve Bayburt illerinin yer aldığı Kuzeydoğu Anadolu istatistik Bölgesinde 2011’de yüzde 21.9 olan internete erişim oranı 2023 yılında yüzde 94.7’ye ulaştı. Bölge İstanbul, Ortadoğu Anadolu, Batı Anadolu, Ege ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin ardından 12 istatistiki alan içinde 6’ıncı sırayı aldı.

2011 -2023 DÖNEMİ

Verilere göre Kuzeydoğu Anadolu Bölgesinde internete erişim oranı 2012’de yüzde 41.5, 2013’te yüzde 44.7, 2014 yılında 48.4, 2015 yılında yüzde 51.6, 2016 yılında yüzde 72.3, 2017 yılında yüzde 72.6, 2018 yılında yüzde 77.6, 2019 yılında yüzde 87.6, 2020’de yüzde 87.2, 2021’de yüzde 86.6, 2022’de yüzde 88.2, 2023’te ise yüzde 94.7 olarak kaydedildi. 

HANEHALKI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BT) KULLANIM ARAŞTIRMASI, 2023

İnternete erişim imkanı olan hane oranı yüzde 95,5 oldu

Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre; 2023 yılında evden İnternete erişim imkanı olan hanelerin oranı bir önceki yıla göre 1,4 puan artarak yüzde 95,5 oldu.

İNTERNET KULLANAN BİREYLERİN ORANI YÜZDE 87,1 OLDU

İnternet kullanım oranı, 16-74 yaş grubundaki bireylerde 2022 yılında yüzde 85,0 iken 2023 yılında yüzde 87,1 oldu. Cinsiyet ayrımında 2023 yılında İnternet kullanım oranı; erkeklerde yüzde 90,9, kadınlarda yüzde 83,3 olarak gözlendi.

E-DEVLET HİZMETLERİNİ KULLANAN BİREYLERİN ORANI YÜZDE 73,9 OLARAK GERÇEKLEŞTİ

Son 12 ay içinde özel amaçla resmi makamların web sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve İnternet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 73,9 oldu. E-devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında, yüzde 69,6 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırayı aldı. Bunu, yüzde 51,3 ile kamu kurumlarından veya kamu hizmetlerinden bir randevu alma veya rezervasyon yaptırma ve yüzde 48,2 ile kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme takip etti.

İNTERNET ÜZERİNDEN MAL VEYA HİZMET SATIN ALMA YA DA SİPARİŞ VERME ORANI YÜZDE 49,5'E YÜKSELDİ

Son 12 ayda İnternet kullanan bireylerin İnternet üzerinden özel kullanım amacıyla mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme (e-ticaret) oranı, 2022 yılında yüzde 46,2 iken 2023 yılında yüzde 49,5 oldu. Cinsiyete göre İnternet üzerinden mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı erkeklerde yüzde 52,4 kadınlarda yüzde 46,6 oldu. Bu oran, en son mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme zamanlarına göre incelendiğinde; bireylerin yüzde 38,0'ının son 3 ay içinde (2023 yılı ilk 3 ayı) mal veya hizmet satın aldığı ya da sipariş verdiği görüldü.

e-TİCARET YAPAN BİREYLERİN YÜZDE 75,5'İ GİYİM, AYAKKABI VE AKSESUAR SATIN ALDI

İnternet üzerinden 2023 yılının ilk 3 ayı içerisinde mal veya hizmet satın alan ya da sipariş veren bireylerin yüzde 75,5'i giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu, yüzde 47,6 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, yüzde 37,1 ile gıda ürünleri, yüzde 32,2 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri ve yüzde 28,8 ile temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri takip etti.

Bu bireyler cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin yüzde 69,3'ü giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 48,9'u lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları ve yüzde 37,2'si gıda ürünleri; kadınların yüzde 81,7'si giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 46,4'ü kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri ve yüzde 46,4'ü lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları satın aldı.

E-ticaret yapan bireylerin yüzde 30,7'si film veya dizi izleme hizmeti satın aldı

İnternet üzerinden 2023 yılının ilk 3 ayı içerisinde mal veya hizmet satın alan ya da sipariş veren bireyler satın aldığı veya abone olduğu dijital içeriklere göre incelendiğinde, bu bireylerin yüzde 30,7'si film veya dizi izleme hizmeti satın aldı. Bunu, yüzde 30,1 ile müzik dinleme veya indirme hizmeti ve yüzde 17,7 ile yazılımları indirme (sürüm yükseltmeleri dahil) takip etti.

İnternet üzerinden 2023 yılının ilk 3 ayı içerisinde mal veya hizmet satın alan ya da sipariş veren bireyler satın aldığı çevrimiçi hizmetlere göre incelendiğinde ise, bu bireylerin yüzde 25,0'ı web sitesi veya uygulama üzerinden ulaşım hizmeti (otobüs, tren, uçak ve gemi bileti)  satın aldı. Bunu yüzde 15,2 ile İnternet veya mobil telefon bağlantı aboneliği ve yüzde 13,5 ile kültürel etkinliklere (sinema, tiyatro, konser, fuar vb.) bilet alımı izledi.

E-TİCARET İŞLEMLERİNDE SORUN YAŞAYAN BİREYLERİN ORANI YÜZDE 27,1 OLDU

Son 3 ay içinde web sitesi veya mobil uygulama üzerinden yaptığı satın alma işleminde bir sorunla karşılaşan bireylerin oranı 2023 yılında yüzde 27,1 oldu. En fazla karşılaşılan sorunlar sırasıyla yüzde 13,6 ile teslimatın belirtilenden daha yavaş olması ve yüzde 11,1 ile yanlış veya hasarlı mal/hizmet teslimi oldu.

İnternet üzerinden öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı yüzde 18,7 oldu

İnternet üzerinden son 3 ay içinde eğitim, mesleki veya özel amaçlar için öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı, 2023 yılında bir önceki yıla göre 2,8 puan artarak yüzde 18,7 oldu. Bu oranın erkekler için yüzde 18,1, kadınlar için yüzde 19,4 olduğu görüldü.

BİREYLERİN YÜZDE 84,9'U WHATSAPP KULLANDI

Bireylerin en fazla kullandıkları sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları yüzde 84,9 ile WhatsApp, yüzde 69,0 ile YouTube ve yüzde 61,4 ile Instagram oldu. En fazla kullanılan sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin en fazla yüzde 88,7 ile WhatsApp, yüzde 72,6 ile YouTube ve yüzde 63,5 ile Instagram uygulamalarını, kadınların yüzde 81,1 ile WhatsApp, yüzde 65,4 ile YouTube ve yüzde 59,3 ile Instagram uygulamalarını kullandığı gözlendi.

Bireyler kişisel verilere erişimi yönetmek amacıyla çeşitli yöntemler kullandı

Son 3 ayda İnternet kullanan bireylerin kişisel verilere erişimi yönetmek amacıyla en fazla kullandıkları yöntem yüzde 41,8 ile web sitelerinin kişisel verilerin güvenliğini sağlama konusunda sahip olduğu özellikleri kontrol etme oldu. Bunu yüzde 36,2 ile kişisel verileri reklam amaçlı olarak paylaşımına izin vermeme ve yüzde 31,1 ile kişisel verileri vermeden önce web sitesinin veya uygulamaların gizlilik politikasını okuma takip etti.

               

 

 
DAP BKİ’den eğitime destek
 
Erzurum’dan 43.5 milyon dolarlık dış ticaret
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bayraktar: 'Milli teknoloji hamlesi kalıcı hale geldi'
Bayraktar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar, “1 milyondan fazla ...
Türk Sanayisinde Azmi Milli abidesi
Atatürk’ün talimatının ardından milletin azmiyle 3 Ağustos 1924 yılında ...
‘Atatürk’ün yerli ve millilik hayali gerçek oldu’
Aral, “Atatürk’ün ‘Yurtta sulh, cihanda sulh’ ilkesiyle yola çıktığı ve ...
 
Eğilmez Malazgirt Zaferinin önemini paylaştı
Atatürk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. ...
Erzurum yapı izin istatistikleri açıklandı
Erzurum’da Nisan-Haziran döneminde 181 binaya ruhsat verildi. Ruhsat verilen ...
TÜBİTAK destek limitleri artırıldı
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik ...
 
'Türkler değerlerine saygısızlığı affetmez'
Asılsız Soykırım İddialarıyla Mücadele Derneği (ASİMED) Başkanı Savaş ...
ATA UAV hedef büyüttü
Ülkemizde son yıllarda gözle görünür bir şekilde ön plana çıkan Milli ...
Uzay Teknolojisinde milli başarı
Kırklareli'nin İğneada ilçesinde kurulan Hisar Test Merkezi'nde Trakya ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Devletin “Merhamet” Politikası: Terörü Besleyen Bir Uygulama mı?
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Kasadaki Altın Saatler
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Kağıt gazete dönemi bitti!
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Sosyal Medya ve Siyaset: Ahlakın Kaybolduğu Yer mi?
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Prof. Dr. Fatih Alper Gibi Derman Olacaksın !
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
İş Yapma Ayrı Sahiplenme Ayrı İştir Ve Erzurumspor
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva