ERZURUM gazetesi
Atatürk Üniversitesi (AÜ) Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Rıdvan Küçükali, yaptıkları bir araştırmaya göre Türkiye'de kadın öğretmenlerin evlerine daha fazla zaman ayırmak için idareci kadrosuna katılmadıklarını söyledi.
//KADIN EĞİTİM YÖNETİCİSİ SAYISI
Araştırmada eğitim kadrosundaki kadın erkek dağılımını değerlendirmeye çalıştıklarını ifade eden Küçükali, çalışmada cinsiyet faktörünü de ele aldıklarını ifade etti.
Küçükali, “Bu faktörü ele aldığımızda Türkiye'de kadın öğretmenlerin yönetime katılmak istemediklerini gördük. Kız öğrenciler açısından çok önemli olan bu ihtiyacın, neden alt seviyelerde kaldığını tespit etmek için de bir çalışma yaptık” dedi.
Küçükali, kadın öğretmenlerin idareci kadrosu içerisinde müdür olarak yüzde 5 oranında, müdür yardımcısı olarak da yüzde 7 oranında yönetime katıldığını belirlediklerini ilk etapta Erzurum merkez okullarını kapsayan bir çalışma yürüttüklerini söyledi.
//KADINLARIN İDARECİLİĞE SOĞUK YAKLAŞIMI
Küçükali, “Çalışmamıza göre kadın öğretmeler müdür olarak yüzde 5 oranında, müdür yardımcısı olarak da yüzde 7 oranında yönetime katılıyor. Milli Eğitim Bakanlığından elde ettiğimiz verilerle, kendi oranlarımızı karşılaştırdık, birbirine çok yakın olduğunu gördük. Sosyo-ekonomik nedenlerden dolayı kadın öğretmenler idareci olmayı tercih etmiyor. Aslında burada şunu önemle de vurgulamak lazım, 'kadınlardan yönetici olmaz' anlamında bir sonuç çalışmamızda çıkmadı. Kadınların yönetime eşlik etmek istemedikleri doğrultusunda bir sonucu tespit ettik. Kadınların evlerini öncelikli olarak tercih ettiklerini, yönetici oldukları zaman okulda daha fazla zaman geçirmeleri gerektiği için yönetime katılmadıkları ortaya konuldu.” diye konuştu.
Kadın öğretmenlerin yönetime katılması gerektiğini vurgulayan Küçükali, “Milli Eğitim Bakanımız Nimet Çubukçu’nun da bir kadın olması önemlidir. Kadın arkadaşlarımız, Sayın Bakanımızı örnek almalıdır” dedi. İHA