SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Karayolları Erzurum Bölge Müdürlüğü, 2011 yaz sezonu çalışmalarına start verdi. Bölgede ve Erzurum il genelindeki tüm şantiyelerini açmaya başlayan Karayolları Bölge Müdürlüğü, bu yılı da yine bölünmüş yol, tünel ve asfalt çalışmalarına yoğunlaşacak.
KARAYOLLARI GÜNCELLEŞTİRİLİYOR
Karayolları Erzurum Bölge Müdürü Şenol Altıok, 2011 yılı yaz sezonu iş programını açıkladı. Bu yıl İspir başta olmak üzere, Oltu, Çat, Göle, Kars, Ardahan, Ağrı Tutak ve Patnos ilçelerinde bölünmüş yol çalışması yapacaklarını kaydeden Altıok, söz konusu çalışmalara başladıklarını bildirdi. Yaz sezonu boyunca toplamda 109 kilometrelik bölünmüş yol hedefi belirlendiğini anlatan Altıok, Erzurum’da ilk kez İspir güzergahında bölünmüş yol çalışması başlatılacağı müjdesini de verdi. Yolun 27 kilometrelik kısmının ihale edildiğini kalan kısmı için de, projelendirme çalışması yaptıklarını anlatan Bölge Müdürü Altıok, İspir Tüneli için de, proje hazırladıklarını kaydetti. İspir istikametinde yolu 30 kilometre kısaltacak olan tünelin dışında, Tortum Gölü’nün bulunduğu bölgede de yeni bir tünel inşa edileceğini açıklayan Altıok, “Tortum Gölü civarında pirim kayalıkları diye adlandırılan bölgede tünel inşaatına başlanacak. 2 bin metre uzunluğunda olacak tünel, mesafeyi kısaltacağı gibi, yol ve can güvenliğini de büyük ölçüde garanti altına almış olacak.” diye konuştu.
Bir diğer tünel çalışmasının ise, Aşkale Maden civarında, Kop Geçidi diye adlandırılan noktada devam ettiğine dikkati çeken Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, bu tünelin de, 2011 yılı içerisinde ihalesinin tamamlanmış olacağını ifade etti.
ERZURUM’UN YATIRIM PAYI 250 MİLYON LİRA
2011 yılı sathi kaplama hedefinin bin, bitümlü sıcak kaplama hedefinin ise, 100 kilometre olduğunu aktaran Bölge Müdürü Şenol Altıok, söz konusu sezon için bölgeye ayrılan mali kaynağın ise, 586 milyon lira olduğunu açıkladı. Toplam kaynak içerisinde Erzurum’a harcanacak olan paranın ise, 250 milyon lira olacağını vurgulayan Şenol Altıok, en büyük arzularının, iklim şartlarının elverişli geçmesi olduğunun altını çizdi.
Karayolları Bölge Müdürlüğü olarak, ulaşım ağları üzerinde yaptıkları çalışmaları yavaşlatan tek faktörün iklim şartları ve yağı olduğuna vurgu yapan Altıok, “Yağış muhalefeti, bizim işlerimizi aksattığı gibi, hedeflerimize ulaşma noktasında da sıkını çekmemize neden oluyor. Geçmiş yıllarda hava muhalefeti yüzünden yol çalışmaları sekteye uğramıştı. Umuyoruz bu yaz sezonunda aynı sıkıntıyla karşı karşıya kalmayız. İklim şartlarının da elvermesi halinde Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü olarak, yılsonuna kadar hedeflerimize ulaşmış olmayı planlıyoruz.” şeklinde konuştu.