ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Aziziye Kahramanı Miralay Bahri Bey’e vefa
Aziziye Kahramanı Miralay Bahri Bey’e vefa
GSİM’den  filenin dadaşlarına motivasyon desteği
GSİM’den  filenin dadaşlarına motivasyon desteği
Erzurum’da aranan 6 şahıs yakalandı
Erzurum’da aranan 6 şahıs yakalandı
Şehit Polis Akoral rahmet niyazlarıyla anıldı
Şehit Polis Akoral rahmet niyazlarıyla anıldı
Emniyet üniversite öğrencilerini bilgilendiriyor
Emniyet üniversite öğrencilerini bilgilendiriyor
HABERLER>EKONOMİ
26 Mayıs 2011 Perşembe - 03:43

İpek Yolu'ndan Lojistik Köy'e...

Erzurum’un, tarih boyunca bir kilit noktası olma hüviyetini kazandığını dile getiren KKEF Öğretim Üyesi Sezen, “Asırlar boyu, Hint'ten, Çin'den, İran'dan Batı'ya giden kervanların Anadolu'da ilk konakladığı yer Erzurum olmuştur. İsmail Habib Sevuk'ün ifadesiyle 12. asırda Garb'ın şimdiki Berlin'i henüz doğmamış, Paris taşlık bir beldecik, Londra sisler içinde meçhul bir belde, oysa Erzurum, dört cephede dört kapısı ile bir refah şehridir.” dedi.

İpek Yolu ndan Lojistik Köy e...

ERZURUM(GHA) – Fransızlar tarafından 1869 yılında inşa edilen Süveyş Kanalı’nın, Erzurum, Trabzon ve Tebriz kentini aynı kadere mahkum ettiği bildirildi.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç, Dr. Lütfi Sezen, ekonomik anlamda tarihte aynı kaderi paylaşan üç şehrin, Erzurum, Trabzon ve Tebriz olduğunu söyledi. Süveyş Kanalı’nın inşa edilmesinin, bu üç şehri aynı anda etkilediğini vurgulayan Sezen, Tebriz, Erzurum ve Trabzon transit yolunun, bu kanalın yapılmasıyla birlikte cazibesini kaybettiğini belirtti.
Erzurum’un dünü ve bugünü ile büyük bir şehir olduğunu anlatan Sezen, “Bu büyük şehrin asırlar boyu süren hayat safhalarında nice sahneler vardır. Burası yıllar yılı koca Şark'ın ticaret ve kültür merkezi olmuş, Batı'ya gidenlere konak olmuş, geçit vermiş, yol olmuştur.” dedi. Teknolojik gelişmenin aileye, sosyal ilişkilere, üretim ilişkilerine etkilerinin çok olduğuna işaret eden Sezen, “Bizim toplumumuzda da yaklaşık iki asırdır Batılılaşma yolunda gösterilen çabalar, birtakım kültürel değişmelere, ticari ve teknolojik alanda yenileşmelere neden olmuştur. 20. asır başlarından itibaren görülmeye başlanılan ekonomik ve teknolojik gelişmeler, beraberinde yeni kültürel oluşumlar da getirmiştir. Son yıllarda izlenen süratli şehirleşme ve bunun getirdiği problemler ise, sosyal yapıyı büyük ölçüde etkilemiştir.” diye konuştu.
İSTANBUL VE İZMİR’DEN SONRA EN İŞLEK GÜMRÜK ERZURUM’DAYDI…
Erzurum’un, tarih boyunca bir kilit noktası olma hüviyetini kazandığını dile getiren Sezen, “Asırlar boyu, Hint'ten, Çin'den, İran'dan Batı'ya giden kervanların Anadolu'da ilk konakladığı yer Erzurum olmuştur. İsmail Habib Sevuk'ün ifadesiyle 12. asırda Garb'ın şimdiki Berlin'i henüz doğmamış, Paris taşlık bir beldecik, Londra sisler içinde meçhul bir belde, oysa Erzurum, dört cephede dört kapısı ile bir refah şehridir.” dedi. 
17. yüzyıl ortalarında Erzurum'u ziyaret eden ve burada gümrük katipliği yapan Evliya Çelebi’nin de, şehrin ticari yönü hakkında kayda değer bilgiler aktardığına işaret eden Sezen, Çelebi’nin naklettiği şu bilgileri verdi: “Hakirin kâtibi bulunduğum gümrük bundadır. Dört çevresinde Arap, Acem, Hint,   Hıtay, Hoten bezirgânlarının haneleri vardır. İstanbul ve İzmir gümrüğünden sonra, en işlek gümrük bu Erzurum gümrüğüdür. Zira tüccarına adalet ederler."
18. yüzyıl başlarından itibaren Osmanlı-Rus çarpışmalarına ve 19. yüzyıl başlarında ilk defa Rus istilâsına sahne olan Erzurum’un, kısa zamanda toparlandığını ve 19. yüzyıl ortalarında nüfusunun 100 bini aştığını anlatan Sezen, “Erzurum, bu gelişmesini bir iktisadi denklilik üzerine kurmuştur. İran, ithalat ve ihracatının yarıdan fazlası Trabzon ve Tebriz yoluyla yapılıyordu. Bu kervan yolu, Erzurum'u asırlar içinde, eşrafıyla, ayanıyla, ulemasıyla, esnafıyla tam bir Ortaçağ şehri olarak kurmuştu. Bu transit yoldan her yıl 30 ile 40 bin deve, belki iki misli katır işliyordu. Bunlar, Tebriz'den gelişinde ve Trabzon'dan dönüşünde kumanyasını daima Erzurum'dan tedarik ediyordu. Hayvanlarını nallatıyor, at eğeri, yük semeri, nal, gem, ağızlık, hülâsa, her türlü eksiklerini buradan tamamlıyorlardı.” şeklinde konuştu.  
TEBRİZ, ERZURUM VE TRABZON TRANSİT YOLU, 32 SANAT KOLUNU AYNI ANDA BESLERDİ
Eski Erzurum'da bu ticaret hayatı ve kervan yolunun 32 sanat kolunu birden beslediğini anlatan Sezen, Dabaklar, saraçlar, semerciler, dikiciler, çarıkçılar, mesçiler, kürkçüler, kevelciler, kunduracılar, kazazlar, arabacılar, keçeciler, çadırcılar, culfalar, ipçiler, demirciler, bakırcılar, kılıççılar, kuyumcular, zarcılar, sandıkçılar, kaşıkçılar, tarakçılar, boyacılar, dülgerler, yabacılar, sabuncular ve mumcuların bunlardan sadece bazıları olduğunu söyledi.
Erzurum'un ve Erzurum'la aynı kaderi paylaşan Trabzon'un da ticari hayatını baltalayan en önemli olumsuz gelişmenin, Fransızlar tarafından inşa edilen, Akdeniz'le Kızıldeniz'i birbirine bağlayan Süveyş Kanalı olduğuna işaret eden Sezen, “168 kilometre boyundaki bu kanal, Tebriz, Erzurum ve Trabzon transit yolu taşımacılığını daha ucuz ve ekonomik olan deniz yoluna kaydırmıştır. Bundan dolayı Erzurum ve Trabzon'un ticari hayatı büyük ölçüde zarar görmüştür.” diye konuştu.
Yrd. Doç. Dr. Lütfi Sezen, Trabzon, Erzurum ve Tebriz bağlantılı transit demiryolu projesinin gerçekleştirilmesiyle birlikte bu üç şehrin yeniden ekonomik bir canlılığa kavuşacağına işaret ederek, konunun önemine işaret etti.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
turgut 26 Mayıs 2011 Perşembe 13:11

erzincan-trabzon demiryolu projesi ve erzurum-tirebolu-trabzon demiryolu projesinin birisinin tercih edileceğinden erzurum kuzey ve güney arasında demiryolu geçiş noktası olmalı.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Palandöken'de hizmetiçi eğitimi
Palandöken Kaymakamlığı’nda 4483 Sayılı Kanun’la ilgili olarak eğitim ...
Vatandaş memnun, eczacılar karamsar
İlaç fiyatlarında son 5 yıldır yaşanan düşüş, vatandaşın yüzünü güldürürken, ...
Teşvikli yatırımlarda artış
2011 yılı Mart ayında, öngörülen sabit yatırım tutarı 4,075 Milyar TL ...
 
100 bin işletmeye kredi müjdesi
Sanayi ve Ticaret Bakanı Ergün, "Yılın 2. yarısında 100 bin işletmelik ...
KUDAKA’dan Güney Azerbaycan çıkarması
KUDAKA heyeti, İran İslam Cumhuriyeti, Doğu ve Batı Azerbaycan Bölgesi’nde resmi temaslarda bulundu
KOSGEB'den fuar desteği
Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası tarafından 31 Mayıs- 4 Haziran 2011 tarihleri ...
 
Markalaşmada atılım
Türk Patent Enstitüsü Marka başvuru ve tescillerinin il dağılım sonuçlarını ...
Altan, İran gezisini değerlendirdi
Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) Genel Sekreteri Dr. Altan ve ...
2 bin 500 gence iş kapısı oldu
Assistt Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri'nin Erzurum ve Erzincan ekonomisine ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva