ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
‘Temiz Bir Erzurum İçin Çöp Atma’
‘Temiz Bir Erzurum İçin Çöp Atma’
Erzurum vergide sıra atladı
Erzurum vergide sıra atladı
Gazze'de can kaybı 43 bin 764’e yükseldi
Gazze'de can kaybı 43 bin 764’e yükseldi
Yılsonu enflasyon beklentisi arttı
Yılsonu enflasyon beklentisi arttı
Ücretli çalışan sayısı açıklandı
Ücretli çalışan sayısı açıklandı
HABERLER>TEKNOLOJİ
21 Aralık 2023 Perşembe - 02:27

İlk’lerin Projesi Avrasya Tüneli 7 yaşında…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu dünyanın sayılı projeleri arasında yer alan Avrasya Tüneli’nin 7 yıldır İstanbul’un trafiğine hizmet verdiğini ve açılışından bu yana tünelden 123 milyon birim araç geçişi yapıldığını bildirdi.

İlk’lerin Projesi Avrasya Tüneli 7 yaşında…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu dünyanın sayılı projeleri arasında yer alan Avrasya Tüneli’nin 7 yıldır İstanbul’un trafiğine hizmet verdiğini ve açılışından bu yana tünelden 123 milyon birim araç geçişi yapıldığını bildirdi.

Bakan Uraloğlu yazılı açıklamasında, Avrasya Tüneli'nin resmi açılışının 20 Aralık 2016'ta yapıldığını ve araç geçişinin 22 Aralık 2016'da başladığını hatırlatarak, “Dünyada kıtaları birleştiren çift katlı ilk ve tek kara yolu tüneli niteliğindeki Avrasya Tüneli'nin 7 yıldır boğaz geçişinde sürücülere hızlı, güvenli ve konforlu bir alternatif olarak hizmet verdiğini belirtti. Uraloğlu, "5 kilometre uzunluğundaki tünel, kıtalar arasında araçlar için en hızlı geçiş imkânını sağlıyor" ifadesini kullandı.

AVRASYA TÜNELİ’NİN TÜRKİYE EKONOMİSİNE KATKISI 1,5 MİLYAR DOLAR

İstanbul'da Avrupa ve Asya kıtaları arasında denizin altından araçla geçişi sağlayan Avrasya Tüneli'nden, Kozyatağı – Bakırköy koridoru dikkate alınarak hesaplamalar yapıldığını belirten Uraloğlu, “7 yılda 7 milyon kullanıcı tarafından 123 milyon kez geçilen Avrasya Tüneli, kullanıcılarına 172 milyon saat  zaman tasarrufu, 218 bin ton yakıt tasarrufu, 91 bin ton emisyon azalımı ve 492 milyon araç/km azalımı ile kaza maliyeti tasarrufu sağladı. Böylece tünelin hizmet vermeye başladığı günden bu yana ülke ekonomisine katkısı toplamda 1,5 milyar dolara ulaştı” dedi.

‘AVRASYA TÜNELİ’ HIZLI, EKONOMİK VE DE GÜVENLİ

Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin, sahip olduğu yüksek teknoloji, ileri mühendislik ürünü bütüncül projesi ve kıtaları birleştiren güzergâhı ile İstanbul Boğaz geçişinde ‘hızlı’, ‘ekonomik’, ‘güvenli’, ‘konforlu’ ve ‘çevreye duyarlı’ bir ulaşım alternatifi olarak hizmet verdiğini ve İstanbul trafiğini rahatlattığını belirtti.

Uraloğlu, “I?stanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını 5 kilometrelik çift katlı denizaltı karayolu tüneliyle birleştiren Avrasya Tüneli Projesi; Kazlıc?es?me ile Göztepe arasında yaklaşım yollarıyla beraber toplam 14,6 km’lik bir güzergâhta inşa edildi. Proje sayesinde trafig?in yog?un oldug?u bu güzergâhta ulaşım mesafelerinin yaklaşık 10 kilometre kısaltılmasıyla önceden 100 dakikaya varan seyahat süreleri 15 dakikaya kadar indirildi. Proje kapsamında, Avrupa ve Asya yakalarında yer alan yaklaşım yolları genişletilerek kavşak, araç alt geçitleri ve yaya üstgeçitleri inşa edildi. Sadece hafif taşıtlar tarafından kullanılacak şekilde tasarlanan tünelden motosiklet, otomobiller ve minibüsler geçebiliyor” açıklamasında bulundu.

‘AVRASYA TÜNELİ’ KENDİ ENERJİSİNİ ÜRETECEK

Bakan Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin sürdürülebilirlik konusundaki yenilikçi bakış açısı çerçevesinde İşletme ve Bakım Binası ile Asya Havalandırma ve Trafo Binalarında Güneş Enerjisi Santrali (GES) devreye alma çalışmalarına devam ettiklerini belirterek, “Optimum sayıda panel ve yüksek teknoloji ürünü inverterler ile tasarlanan GES’in yıllık üretimi ile Avrasya Tüneli veri merkezlerinin elektrik ihtiyacı karşılanacak” değerlendirmesinde bulundu.

 ‘AVRASYA TÜNELİ’Nİ 400 KAMERA İLE 7/24 TAKİP EDİYORUZ

Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nde yolcu ve sürüş güvenliğine önem verdiklerini ifade ederek, “Tünel ve yaklaşım yollarındaki trafik akışı, kontrol odasında görev alan operatörler tarafından 7 gün 24 saat boyunca takip ediliyor. Muhtemel tüm acil durumlar için gerekli ‘koruma’ planları hazırlanarak, Merkezi Denetim ve Veri Toplama sistemi (SCADA) Sistemine tanımlanmış durumda. Enerji, havalandırma, aydınlatma, trafik işaretleri, radyo anonsları ve geçiş kontrolü gibi tüm sistemler bir bütünlük içerisinde otomatik olarak çalışıyor. Kaza, araç arızası gibi olağandışı durumlar 400’den fazla kamera ve otomatik olay algılama sistemiyle anında tespit ediliyor” diye konuştu.

ACİL DURUMLARDA ‘2 DAKİKADAN’ DAHA AZ BİR SÜREDE MÜDAHALE

Acil durumlarda, uzman acil durum ekipleri tarafından, tünel yapısına uygun olarak özel üretilen ve üzerinde yangın söndürme teçhizatı olan motosikletlerle 2 dakikanın altında bir sürede müdahale edildiğini de kaydeden Uraloğlu, “Tasarımsal anlamda inşaat döneminde alınan tüm önlemlere ek olarak, tünelde gerçekleşebilecek tüm olağandışı olaylar, kurumlara düşen sorumlulukları ele alacak şekilde, 26 adet ana senaryo başlığında belirlendi. Bugüne kadar ortaklaşa gerçekleştirilen 13 başarılı tatbikat ve periyodik toplantılar ile kurumlar arası koordinasyon devam ettiriliyor” dedi.

DÜNYA ÇAPINDA 14 ÖDÜL SAHİBİ

Dünyanın sayılı projeleri arasında yer alan Avrasya Tüneli'nin planlanandan 8 ay önce, 3 yıl 11 ayda tamamlandığını hatırlatan Uraloğlu, projenin, yapım sürecinde pek çok ilki başarıyla gerçekleştirerek dünyada tünelcilik alanında yeni bir çağ açtığını vurguladı. Uraloğlu, “Proje, alanının en saygın kuruluşları tarafından çeşitli kriterlerin titizlikle incelenmesi sonucu 5’i uluslararası inşaat ödülü olmak üzere; toplam 14 ödüle layık görüldü” şeklinde konuştu.

 
Gazzeli Nemnem'den  Erdoğan'a teşekkür
 
Erdoğan: ‘Tarih yargılayacaktır’
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Vakit Türkiye vaktidir'
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacır, "272 bin kişilik AR-GE ordumuzla, milyon ...
ETÜ’de Yapay Zeka gündemi
Erzurum Teknik Üniversitesi’nde (ETÜ) Bilişim Sektöründe Girişimcilik ...
ETÜ’de Sivil Havacılık gündemi
ETÜ Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi bünyesinde bu yıl ilk öğrencilerini ...
 
Kacır 2030'u işaret etti
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "Biz Türkiye’de 2030 yılına ...
Uraloğlu’ndan kentiçi raylı sistem açıklaması
Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Türkiye geneli kentiçi raylı ...
Dünyanın en büyük gemisine 'Türkiye' adı verildi
Çin’de inşa ettirilen, dünyanın en büyüklerinden olduğu belirtilen 12 ...
 
Atatürk Üniversitesi, Teknofest’teki yerini aldı
Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3) ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ...
Erdoğan'dan Filistin Davası vurgusu
Erdoğan, “İslam İşbirliği Teşkilatı’nın kuruluş gayesi olan Filistin davamızı ...
1000’inci Mobil sahası Erzurum’da açıldı
Türk Telekom, Türkiye’nin doğusundaki 10 ili bünyesinde barındıran Erzurum ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva