ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Tüketici etiket denetimi istiyor
Tüketici etiket denetimi istiyor
Sürat pateninde Kupa heyecanı
Sürat pateninde Kupa heyecanı
561 gıda işletmesi denetlendi
561 gıda işletmesi denetlendi
Tazegüllü girişimciden ata tohumu üretimi
Tazegüllü girişimciden ata tohumu üretimi
‘Temiz Bir Erzurum İçin Çöp Atma’
‘Temiz Bir Erzurum İçin Çöp Atma’
HABERLER>EKONOMİ
9 Nisan 2018 Pazartesi - 12:50

Ilıcalı’dan UBER değerlendirmesi

Taksicilerin ‘yasadışı taşımacılık yapıldığı’ gerekçesiyle büyük tepki gösterdiği ‘Uber’ kavgasına çare arandığını belirten AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı, “İnsanların kazıklanmayacağı, herkesin mutlu olacağı yerli ve ‘milli’ taksi sistemini meclise sunacağız” dedi.

Ilıcalı’dan UBER değerlendirmesi

Taksicilerin ‘yasadışı taşımacılık yapıldığı’ gerekçesiyle büyük tepki gösterdiği ‘Uber’ kavgasına çare arandığını belirten AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı, “İnsanların kazıklanmayacağı, herkesin mutlu olacağı yerli ve ‘milli’ taksi sistemini meclise sunacağız” dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde Ulaştırma Daire Başkanı olan, TBMM Ulaştırma Komisyonu sözcüsü AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı, tek merkezden yönetilecek bir Taksi A.Ş. önerisini kısa sürede TBMM’ye sunacaklarını belirterek ayrıntılar hakkında düzenlediği basın toplantısında bilgiler verdi.

İstanbul’daki Uber- taksici kavgasının arka planında 30 milyar liralık plaka kavgasının olduğunu, yıllık cirosu 5 milyar liraya ulaşan taksilerin bu pazarda rakip istemediklerini kaydeden Ilıcalı, “Şimdi taksici, plaka kirası ve işletme maliyeti düşülünce para kazanmak için ayda 14 bin lirayı aşmak zorunda. Taksiciler, Uber’i vergisiz ve haksız kazanç elde etmekle suçlarken, taraflardan Uber bu hizmete sadece özel bir yazılımla aracılık ettiğini ve kendi sistemine bağlı olarak çalışan şoförlerin gelir vergilerini ödediğini belirtiyor. Şimdi meselenin özüne gelelim. İstanbul’da 2004 yılında taksi/taksi dolmuşla günde 400 bin kişi yolculuk yapıyorken, 2017’de bu rakam 1 milyon 675 bin 824’e çıktı. Bütün mesele buradaki pasta. Taksi araç sayısı aynı, 18 binde kalmış. Plakalara sınır getirilmiş, 18 bin taksi hizmet veriyor. Bu 1 milyon 675 bin 824 yolcunun taşınması 18 bin taksi, Uber benzeri araçlar ve özel araçlar tarafından gerçekleşiyor. Taksici diyor ki 'Benim plakamın değeri düştü', öbür taraf ise hizmette kalite sunuyor. Ben size İstanbul’da yaşayan bir vatandaş olarak hizmet kalitesinin tarifini yapmak istiyorum. Diyorum ki: Değerli işletmeciler, taksiciler, ben güvenli yolculuk yapmak istiyorum. Ama sadece trafik güvenliği değil, can güvenliği de istiyorum. Özgecan olayı gibi bir olay yaşamak istemiyorum. Sonra konforlu yolculuk yapmak istiyorum. Yazın terimi mendilimle silip, kışın titreyerek yolculuk yapmak istemiyorum. Aracın standartları yüksek olsun. Bunun sürücüsü de trafikte düzenli, efendi, kılık kıyafeti düzgün birisi olsun. Gideceğim güzergâhta kandırılmayayım. İhtiyaç duyduğum her an ulaşayım, duraktan bana kimse ‘araç yok’ demesin. Ben bu 1 milyon 675 bin kişiden biriyim. Bu kıstaslara göre tercihimi yapacağım. Şimdi ben Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı olarak bir çözüm önerisi ortaya atıyorum Yerli ve milli ‘Taksi A.Ş. Tek bir sistemden yönetilecek. İstanbul’un taksi ihtiyacını hesaplayacağız. Farz edelim 40 bin araca ihtiyaç var. Mevcut taksileri bugünkü plaka değerleriyle bu Taksi A.Ş.’ye ortak edeceğiz. Belki ileride borsada da işlem görecek. Mevcut 18 bin taksiyi kullanan emekçilere bir üniversitede akademi açacağız, en yüksek kapasitede eğitimden geçireceğiz. Öyle sıradan bir eğitim değil, aynı Frankfurt’taki gibi. Hangi standartta kaç araba daha lazım, bunları da bölüştürüyoruz. Uber tarzı yazılım şirketlerine de pay verdim. Belediyeye diyorum ki, 'Kardeşim senin 5 bin taksin mi var, seni de dâhil ediyorum bu sisteme'. Anonim şirket olarak, profesyonel yöneticileri ve hisseleriyle tek merkezden işletilecek bir sistem” diye konuştu.

Uber kavgasına karşı yerli ve milli taksinin tüm araçların uber konforunda olacağını kaydeden Mustafa Ilıcalı, şöyle konuştu:

“Tüm araçlar Uber konforunda olacak. Şoförlerin hepsi aynı standartta olacak. Hepsi Türkiye’nin yerli ve milli taksisi olacak, kazandığının vergisini de buraya ödeyecek. Ortak bir yazılım olacak. İstanbul 5 bin kilometrekare. Anadolu yakası, Avrupa yakası diye bölgelere de ayırabilirsiniz. Devletin bu süreci izleyebilmesi için denetim mekanizmasını güçlendirmek lazım. Hiç kimseyi mağdur etmeyecek bir sistem bu. Ben bir milletvekili olarak kısa sürede yasa teklifini de hazırlayıp sunacağım. Uber şimdi vergilerini dışarı yatırıyor. Burada sadece komisyonun vergisini ödüyor. Benim önerim tamamen yerli ve milli olacak, vergi buraya yatacak.”

 
Engelliler'den Afrin Şehitlerine vefa
 
Kaçak göçmenler için kamp kurulacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İllerin konut satış performansları açıklandı
Türkiye’de 2008 ile 2017 yılları arasında 9 milyon 361 bin 941 adet konut ...
Aydemir’den Sakalıkesik incelemesi
Aydemir, Erzurum’un tarımsal altyapı proje ve yatırımları bakımından bölgesinde ...
Yücelik güven tazeledi
Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) seçimlerini mevcut başkan Lütfü ...
 
İŞKUR’dan girişimcilik açılımı
İŞKUR Erzurum İl Müdürlüğü’nün girişimcilik kurslarını başarıyla tamamlayan ...
Doğu’da marka ürün sayısı artışta
Erzincan'da “Coğrafi işaret tescili ürünleri dünyaya açılıyor” projesi ...
Oltu’nun tanıtımında çağdaş konsept
Oltu'nun ilk magnetleri buzdolaplarını süslemeye başladı.
 
Ekonomide mart bereketi
Rapora göre ihracattaki gelişmeler dikkat çekerken, enflasyonun tek haneye ...
Erzurum’dan 24 ülkeye ihracat
MAHMUT AKDAĞ-Erzurum’dan bu yılın mart ayında 16, yılın ilk üç aylık bölümünde ...
TÜFE’de Erzurum farkı
MAHMUT AKDAĞ-Erzurum, Doğu Anadolu illerini kapsayan 4 istatistik bölge ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva