Merkezi Hastane Randevu Sistemi’ne (MHRS) gösterilen ilginin her geçen gün arttığını söyleyen İl Sağlık Müdürlüğü Bilgi İşlem Şube Müdürü Gültekin Ceyhun, pilot bölge olarak seçilen Erzurum ve Kayseri’nin ardından 11’e çıkan il sayısının, 2 Ağustos’tan itibaren 21’e çıkacağını bildirdi.
Gültekin Ceyhun “Pilot il olarak Erzurum ve Kayseri illerinde başlayan Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) daha sonra Ardahan, Yalova ve Eskişehir illerini kapsarken, 26 Temmuz tarihi itibariyle Ağrı, Sakarya, Edirne Kırklareli, Bilecik, Tekirdağ ve Çanakkale illerindeki bütün hastanelerin de, 182 hattı üzerinden randevu verilmesi suretiyle hastaların muayene olmaları sağlandı. Şuanda Türkiye’de 11 il (MHRS) sistemine geçti. 2 Ağustos tarihi itibariyle 10 il daha (MHRS) sistemine alınarak, toplam il sayısı 21i’e çıkarılmış olunacak.” diye konuştu. Merkezi Hastane Randevu Sistemi’ne gösterilen ilginin giderek arttığını dile getiren Ceyhun, sistemden hem hastanelerdeki sağlık çalışanlarının, hem de vatandaşların büyük memnuniyet duyduğunu ifade etti.
//CEYHUN: MHRS UYGULAMASI İLİMİZDEKİ 22 HASTANEDE YÜRÜTÜLÜYOR
Erzurum’da söz konusu sistemin 22 hastanede uygulandığını belirten Ceyhun, başvuru sıralamasında ise, rekorun yine Oltu Devlet Hastanesi’ne ait olduğunu söyledi. Ceyhun, sistemin işleyişi hakkında hatırlatmada bulunarak, şunları kaydetti: “Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır. Randevusunu iptal etmek isteyen hastalarımız ise, şu yolu izlemelidir: 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir.”
(