SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Erzurum Nihat Kitapçı Göğüs Hastanesi’nde sürdürülen hizmet içi eğitimler son sürat devam ediyor. Tüm çalışanları kapsayan ve gruplar halinde yürütülen eğitimlerin bugünkü etabında ise, temizlik ve güvenlik görevlileri eğitime alındı. Başhekim Yardımcısı Hakan Sezen ve Hasta Hakları Birimi Sorumlusu Zeynep Sinan’ın katılımıyla gerçekleştirilen eğitimlerde, personele hasta hakları konusunda bilgiler aktarıldı.
PERSONELE HASTA HAKLARI ANLATILDI
Geçtiğimiz günlerde hekimler, hemşireler ve sağlık memurlarına yönelik olarak hizmet içi eğitim veren Nihat Kitapçı Göğüs Hastanesi’nde, bugün de temizlik ve güvenlik personellerine eğitim verildi. Hastane konferans salonunda bir araya gelen personeller, Başhekim Yardımcısı Hakan Sezen ve Hasta Hakları Birimi Sorumlusu Zeynep Sinan’dan, hasta hakları konusunda bilgi aldılar. Eğitim toplantısının açılış konuşmasını yapan Göğüs Hastanesi Başhekim Yardımcısı Hakan Sezen, sağlık hizmeti almak için hastaneye gelen insanların en sık görüştükleri ve bilgi alma ihtiyacı hissettikleri kişilerin başında güvenlik ve temizlik personellerinin geldiğini belirterek, hasta memnuniyetinin artırılması noktasında bu kesime çok büyük görevler düştüğünü dile getirdi. Başhekim Yardımcısı Sezen, “Alınacak hizmet ne olursa olsun, güler yüz, ilgi ve alaka herkesi memnun eder. Kaldı ki, hastaneler insanların her gün ziyaret ettikleri mekanlar arasında değildir. İnsan hastaneye ya hasta olduğunda ya da hastası olduğunda gelir. Dolayısıyla her şeyi bilmek, her birimi tanımak ve nerede hangi işlemin yapıldığını bilmek zorunda değildir. Onların bu ihtiyaçlarına cevap vermek ve yardımcı olmak bizlere düşer.” ifadelerini kullandı.
SEZEN’İN VURGUSU
Hasta ve hasta yakınlarına karşı sergilenmesi gereken tutum ve davranışların yanında, hastalarla kurulan münasebetlerin de önemli olduğunu vurgulayan Sezen, yüzünde tebessümü eksik olmayan en alt kademe çalışanların bile hastaların psikolojik anlamda kendilerini iyi hissetmelerine yeteceğini belirtti. Personellerden bu anlamda üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmeleri ve hasta hakları konusunda gerekli hassasiyeti göstermelerini isteyen Başhekim Yardımcısı Sezen, karşılıklı hoşgörü ve anlayış çerçevesinde verilen her hizmetin karşı tarafta memnuniyet uyandıracağını söyledi.
Daha sonra konuşan Hasta Hakları Birimi Sorumlusu Zeynep Sinan da, görsel materyaller eşliğinde Hasta Hakları konusunda bir sunum yaptı. Hastaların ve yakınlarının sahip oldukları hakların yanında, hastane personellerinin sorumluluklarını da tek tek sıralayan Sinan, sunumun9 sonunda personellerin sorularını yanıtladı.
Hizmet içi eğitimlerle ilgili olarak görüş bildiren Başhekim Uzman Dr. Ahşan Yiğit ise, söz konusu çalışmaların, hastalara çok daha kaliteli sağlık hizmeti vermeye yönelik olduğunu dile getirdi.