ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Uzundere'de bulutlar görsel şölen oluşturdu
Uzundere'de bulutlar görsel şölen oluşturdu
Vali Çiftçi’ye GÖKSEM brifingi
Vali Çiftçi’ye GÖKSEM brifingi
Vali Çiftçi’den trafik uyarısı
Vali Çiftçi’den trafik uyarısı
3 taraftar hakkında soruşturma
3 taraftar hakkında soruşturma
Doğa ve Bilim Okulu projesi başladı
Doğa ve Bilim Okulu projesi başladı
HABERLER>EKONOMİ
11 Temmuz 2011 Pazartesi - 00:05

GİKDER’den ilginç iddia

GİKDER Yönetim Kurulu Başkanı ı Selim Nas Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan Araklı-Bayburt Dağbaşı Tüneli ve Rize-Erzurum arasındaki Ovit Tünelleri’nin yapılmasıyla Gümüşhane’nin önemini kaybedeceğini öne sürdü.

GİKDER’den ilginç iddia

RECEP ERGİN(İHA) –
GİKDER Yönetim Kurulu Başkanı ı Selim Nas Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan Araklı-Bayburt Dağbaşı Tüneli ve Rize-Erzurum arasındaki Ovit Tünelleri’nin yapılmasıyla Gümüşhane’nin önemini kaybedeceğini öne sürdü.
Gümüşhane İktisadi ve Kültürel Kalkınma Derneği (GİKDER) Başkanı Selim Nas, Gümüşhane şehir geçişi ve çevre yolu projesi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Nas, kamuoyuna deklare edilen yolların ikisinin de Gümüşhane’yi hayalet şehre dönüştüreceğini öne sürdü.
Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından ihalesi gerçekleştirilen Gümüşhane Çevre Yolu ile ilgili geçtiğimiz günlerde Belediye Başkanı Mustafa Canlı’yı ziyaret eden firma yetkililerinin ve Başkan Canlı’nın deklare ettiği düşünceler Gümüşhane’de yeni bir tartışma konusu oluşturdu.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan GİKDER Başkanı Selim Nas, Kuşakkaya eteklerinden geçecek bir çevre yolu veya Mesire bölgesinden tünelle geçecek bir çevre yolunun Gümüşhane’ye büyük bir darbe vuracağını söyledi.
Gümüşhane için hayati bir konu olan bu projenin kesinlikle ilgili firmanın tercihine bırakılmaması gerektiğinin altını çizan Nas, “Kamuoyunda tartışılan mevcut projeler şehir ekonomisine büyük darbe vuracaktır. Mevcut projelerden birisinin gerçekleşmesi durumunda Gümüşhane tam bir hayalet şehre dönüşecektir. Kış aylarında zaten transit yol üzerinde doğru dürüst trafiğin olmadığı şehrimizde sadece yazları kalabalık bir trafik olmaktadır. İlimiz esnafı da bu kalabalıktan bir nebzede olsa yararlanmaktadır. Gerek Kuşakkayadan gerekse mesire bölgesinden yapılacak çevre yolu projesi yüzlerce esnafı bitirme noktasına getirecektir. İlimiz esnaflarına da buradan çağrıda bulunuyoruz. Lütfen demokratik tepkilerinizi ilgililere kısa zamanda iletiniz. Çevre Yolu Projesiyle Hacı Eminden girecek bir araç Akçakale köyünden çıkacak böyle bir proje nasıl olurda bu şehrin ekonomisine katkı sağlayabilir. Yada ilgili firmanın savunduğu mesire bölgesinden geçecek bir tünel” dedi.
“DAĞBAŞI VE OVİT TÜNELLERİ GÜMÜŞHANE’NİN ÖNEMİNİ KAYBETTİRECEK”
Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan yeni güzergahlardan da bahseden Nas, Araklı-Bayburt Dağbaşı Tüneli ve Rize-Erzurum arasındaki Ovit Tünelleri’nin yapılmasıyla Gümüşhane’nin zaten önemini kaybedeceğine vurgu yaparak, “Uzmanlarla görüştüğümüzde şehir güzergahında yapılacak 2 tane battı çıktıyla transit yoldaki mevcut trafik sorununun halledilebileceğini üstüne basa basa ifade ederken bu görüşlerin neden değerlendirilmediğini doğrusu merak ediyoruz. Kamuoyu aracılığıyla buradan yetkililere sesleniyoruz: Şehrin geleceğini bitirecek, şehri bir kasabaya dönüştürecek mevcut projelere engel olunuz. Bu projelerin gerçekleşmesi demek Gümüşhane’nin bir köye kasabaya dönüşmesi demektir” ifadelerini kullandı.
“ŞEHİR İÇİNDEKİ TRAFİK VE PARK SORUNU ”
Nas, ayrıca firma yetkililerinin Belediye ziyareti esnasında Belediye Başkanı Mustafa Çanlı’nın Kuşakkaya eteklerinden geçecek bir çevre yolunun kente büyük katkıları olacağını vurgulayan söz ve açıklamalarını da talihsiz bir açıklama olarak değerlendirerek, transit yoldaki trafik kalabalığının asıl sebebinin transit yoldan geçen araçlar olmadığını, transit yol üzerinde park eden araçlar olduğunu söyledi. Nas, Belediye Başkanı Canlı’ya çevre yolu projesine destek vereceğine şehirdeki trafik ve park sorununu çözecek projeler geliştirmesi tavsiyesinde bulundu.
Mevcut çevre yolu projelerinin henüz ekonomisi tam manasıyla gelişmemiş ve çok kırılgan olan Gümüşhane’yi bir kasabaya dönüştüreceğini öne süren Nas, bu nedenle tüm Gümüşhane esnafını ve Gümüşhane halkını demokratik tepki vermeye davet etti.

 
‘Horasan Türk Tarihinin yüreği’
 
Aşıklardan yatırım atışması
YORUMLAR
Toplam 3 yorum var, 3 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
selo 11 Temmuz 2011 Pazartesi 17:01

şimdi gümüşhane esnafı para kazansın diye erzurum karadeniz yolunu 2 saat uzatalımmı demek istemiş sayın Nas. gümüşhaneye onlarca tünel yapıldı, zigana dağı 50 km çıkış ve inişe sahip bize yazık değil mi bu yola mahkum olalım.

Yorumu oyla      6      4  
çaykolik 11 Temmuz 2011 Pazartesi 16:59

Vücudun damar sistemi nasıl iyi çaliştığında kişi sağlıklı oluyorsa YOLlar da bir ülkenin kan damarlarıdır.Hele de toplu taşıma ve raylı sistemle çözülmüş olsalar ki tadına doyulmaz.Neden karşı çıkıldığını anlamadım.Ulaşıma katkısı olacaksa neden mani olunuyor?Üstelik gardaşım yazmışsın trafik,park sorunun var diye.A ha o trafikde şehir merkezine gelse neydeceniz?Bence çevreden dolansın rahatlayın biraz .Bu arada şehir içi trafiğine,park ve yaya yollarına,sinyalizasyon sistemine ağırlık verince şehir de yaşayanlarda daha mutlu olur,ben den söylemesi...

Yorumu oyla      6      4  
tren 11 Temmuz 2011 Pazartesi 14:55

saçma bence.erzincan-trabzon tren hattı nerden bağlanacak!

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Erzurum ‘Su Cenneti’
Akarsu kaynakları bakımından çok zengin olan Erzurum’da 100 yıl önce her ...
Bölge ekonomisine Deriner desteği
Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu, sahip olduğu 249 metre ...
Mayısta 454 teşvik belgesi verildi
Yatırım teşvik belgeleriyle toplam 3 milyar 105 milyon 845 bin 152 liralık ...
 
Haziran ayı açlık sınırı 978 lira
Memur-Sen'in açlık ve yoksulluk araştırmasına göre, 4 kişilik ailenin ...
Yatırım’da başarılı süreç
Erzurum’da gerçekleştirilmesi öngörülen 935 yatırımın yüzde 31’lik bölümünde ...
AB Bilgi Merkezi hizmete girdi
Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne katılım süreci hakkında kamuoyunu bilgilendirmek ...
 
'Erzurum Cazibe Merkezi'
Türkiye’nin AB ile olan ilişkileri ve müzakere sürecinin yanı sıra, Erzurum’a ...
AB’den Erzurum açılımı...
Türkiye-AB ilişkilerinin bugüne kadar sadece Ankara ve İstanbul'dan yürütüldüğünü ...
Kredi kullanımında düşüş
Merkez Bankası Nisan ayı nakdi kredi dağılım sonuçlarını açıkladı.
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva