RECEP ERGİN(İHA) –
GİKDER Yönetim Kurulu Başkanı ı Selim Nas Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan Araklı-Bayburt Dağbaşı Tüneli ve Rize-Erzurum arasındaki Ovit Tünelleri’nin yapılmasıyla Gümüşhane’nin önemini kaybedeceğini öne sürdü.
Gümüşhane İktisadi ve Kültürel Kalkınma Derneği (GİKDER) Başkanı Selim Nas, Gümüşhane şehir geçişi ve çevre yolu projesi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Nas, kamuoyuna deklare edilen yolların ikisinin de Gümüşhane’yi hayalet şehre dönüştüreceğini öne sürdü.
Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından ihalesi gerçekleştirilen Gümüşhane Çevre Yolu ile ilgili geçtiğimiz günlerde Belediye Başkanı Mustafa Canlı’yı ziyaret eden firma yetkililerinin ve Başkan Canlı’nın deklare ettiği düşünceler Gümüşhane’de yeni bir tartışma konusu oluşturdu.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan GİKDER Başkanı Selim Nas, Kuşakkaya eteklerinden geçecek bir çevre yolu veya Mesire bölgesinden tünelle geçecek bir çevre yolunun Gümüşhane’ye büyük bir darbe vuracağını söyledi.
Gümüşhane için hayati bir konu olan bu projenin kesinlikle ilgili firmanın tercihine bırakılmaması gerektiğinin altını çizan Nas, “Kamuoyunda tartışılan mevcut projeler şehir ekonomisine büyük darbe vuracaktır. Mevcut projelerden birisinin gerçekleşmesi durumunda Gümüşhane tam bir hayalet şehre dönüşecektir. Kış aylarında zaten transit yol üzerinde doğru dürüst trafiğin olmadığı şehrimizde sadece yazları kalabalık bir trafik olmaktadır. İlimiz esnafı da bu kalabalıktan bir nebzede olsa yararlanmaktadır. Gerek Kuşakkayadan gerekse mesire bölgesinden yapılacak çevre yolu projesi yüzlerce esnafı bitirme noktasına getirecektir. İlimiz esnaflarına da buradan çağrıda bulunuyoruz. Lütfen demokratik tepkilerinizi ilgililere kısa zamanda iletiniz. Çevre Yolu Projesiyle Hacı Eminden girecek bir araç Akçakale köyünden çıkacak böyle bir proje nasıl olurda bu şehrin ekonomisine katkı sağlayabilir. Yada ilgili firmanın savunduğu mesire bölgesinden geçecek bir tünel” dedi.
“DAĞBAŞI VE OVİT TÜNELLERİ GÜMÜŞHANE’NİN ÖNEMİNİ KAYBETTİRECEK”
Doğu Karadeniz’i Doğu Anadolu’ya bağlayan yeni güzergahlardan da bahseden Nas, Araklı-Bayburt Dağbaşı Tüneli ve Rize-Erzurum arasındaki Ovit Tünelleri’nin yapılmasıyla Gümüşhane’nin zaten önemini kaybedeceğine vurgu yaparak, “Uzmanlarla görüştüğümüzde şehir güzergahında yapılacak 2 tane battı çıktıyla transit yoldaki mevcut trafik sorununun halledilebileceğini üstüne basa basa ifade ederken bu görüşlerin neden değerlendirilmediğini doğrusu merak ediyoruz. Kamuoyu aracılığıyla buradan yetkililere sesleniyoruz: Şehrin geleceğini bitirecek, şehri bir kasabaya dönüştürecek mevcut projelere engel olunuz. Bu projelerin gerçekleşmesi demek Gümüşhane’nin bir köye kasabaya dönüşmesi demektir” ifadelerini kullandı.
“ŞEHİR İÇİNDEKİ TRAFİK VE PARK SORUNU ”
Nas, ayrıca firma yetkililerinin Belediye ziyareti esnasında Belediye Başkanı Mustafa Çanlı’nın Kuşakkaya eteklerinden geçecek bir çevre yolunun kente büyük katkıları olacağını vurgulayan söz ve açıklamalarını da talihsiz bir açıklama olarak değerlendirerek, transit yoldaki trafik kalabalığının asıl sebebinin transit yoldan geçen araçlar olmadığını, transit yol üzerinde park eden araçlar olduğunu söyledi. Nas, Belediye Başkanı Canlı’ya çevre yolu projesine destek vereceğine şehirdeki trafik ve park sorununu çözecek projeler geliştirmesi tavsiyesinde bulundu.
Mevcut çevre yolu projelerinin henüz ekonomisi tam manasıyla gelişmemiş ve çok kırılgan olan Gümüşhane’yi bir kasabaya dönüştüreceğini öne süren Nas, bu nedenle tüm Gümüşhane esnafını ve Gümüşhane halkını demokratik tepki vermeye davet etti.