~~Uzun süredir dolar fiyatlarında bir yükseliş söz konusu. Artan dolar fiyatlarıyla beraber teknolojik ürünlerde büyük fiyatlarla müşterilerin karşısına çıkmaya başlayınca, vatandaşın alım gücü yetersiz kaldı ve teknoloji ürün satış yerleri büyük zarar gördü. Bir teknoloji ürün satıcısı Nuri Aygün, Erzurum’un bağımlı olduğu öğrenci, alım gücünün yetersizleşmesinden dolayı satışlarda büyük düşüş yaşandığını belirtti.
Erzurum’un temel taşı öğrenci olduğunu ifade eden Aygün, “Dolar fiyatlarındaki yükseliş teknoloji piyasasını çok büyük etkiledi. Dışarıdan gelen ürünler malumunuz dolar üzerinden satışı sağlanıyor. Bu da dolar fiyatlarındaki değişim ülkemizdeki tüketiciyi çok büyük etkileyerek, insanlarımızı daha çok ucuz, Çin malı ürünlerine yönlendiriyor. Bizim Erzurum’da müşterimizin yüzde 90’ı öğrencilerden oluşuyor. Öğrencilerin alım gücüde belli zaten. Öğrenci, bu şehrin temel taşı konumunda. Öğrenci tatile gidince, Erzurum’da ticaret sektörü duruyor. Mesela, yarıyıl tatilinde hemen hemen hiç satış yapamadık. Şimdi öğrenci bu kadar değerliyken, öğrencinin alım gücüne göre de esnafın kazancı şekilleniyor. Dolar fiyatları arttıkça da ürünler çok pahalanıyor. Eğer ki dolar fiyatları bu derece artmaya devam ederse, teknoloji mağazaları zarardan dolayı kapanmak zorunda kalacak.” dedi.
ESNAF ÖĞRENCİYİ SOYUYOR
Öğrencilerin Erzurum’un esnafı tarafından korunmadığını ifade eden Aygün, “Veli nimetimiz olan öğrencilere Erzurum’da çok hor davranılıyor. Ürünler zaten pahalı, bir de esnaf fazladan fiyat koyuyor. 60 TL değerinde bir ürüne 100 TL fiyat çeken esnaf gördüm. Erzurum için bu kadar değerli öğrenciye böyle yapılmaz. Bu Müslümanlığa sığmaz. Bizler öğrenci daha çok gelsin diye ürünlere minimum derece de karla satmaya çalışıyoruz, bazı esnaflarda uyanıklık yaparak, bir öğrenciden ne koparırsam kardır mantığında hareket ediyor. Biz böyle yaparak bu şehri güçlendiremeyiz, kendimizi büyütemeyiz.” diye konuştu.
TEKNOLOJİDE DURAKLAMA DÖNEMİ
Teknoloji satışlarının bir duraklama dönemi yaşadığına dikkat çeken Aygün, “Teknoloji bir duraklama noktasına girdi. Tamam, her gün daha iyisi yapılıyor ama satışlarda artık standart bir yol izlemeye başlandı. Mesela son 5 yıldır teknoloji satışlarında bir değişim yaşanmadı. Özellikle Çin malı ürünlerinin piyasayı tamamen ele geçirmesinden sonra, çok özellikli ve yeni teknolojik ürünler fazla tüketim sağlayamıyor.” şeklinde konuştu.