Erzurum’da markalaşma olgusu, hayata geçirilen uygulamalarla temellendirildi. KOBİ’lerde marka oluşturma girişimleri artış kaydederken, bu olgunun il ekonomisine pozitif katkıları da gözlenen boyuta ulaşıyor.
BAŞVURU VE TESCİLDE ARTIŞ
TPE verilerine göre, Erzurum’da 2016 yılı bazında, bir önceki yıla göre marka başvuru sayısı yüzde 3.68, tescil edilen marka sayısı da yüzde 20 oranında artış kaydetti. 2015 yılında 190 olan marka başvuru sayısı 2016’da 197’ye, tescil edilen marka sayısı da 125’ten 150’ye ulaştı. 1995-2016 yılları arasında marka başvuru sayısı 2 bin 261, tescil edilen marka sayısı ise bin 297 olarak bildirildi.
ERZURUM BAZLI MARKA BAŞVURU VERİLERİ
Erzurum’da en yüksek sayıda marka başvurusu 200 taleple 2014, en çok sayıda marka tescili ise 150 kabulle 2016 yılında gerçekleşti. İlden 1995’te 19, 1996’da 24, 1997’de 18, 1998’de 18, 1999’da 45, 2000’de 61, 2001’de 46, 2002’de 59, 2003’de 40, 2004’te 53, 2005’te 115, 2006’da 167, 2007’de 151, 2008’de 129, 2009’da 138, 2010’da 154,2011’de 168, 2012’de 174, 2013’te 195, 2014’te 200, 2015’te 190, 2016’da da 197 marka başvurusu yapıldı.
1995-2016 ERZURUM TESCİL EDİLEN MARKA DAĞILIMI
TPE verilerine göre Erzurum bazında, 1995’te 7, 1996’da 8, 1997’de 11, 1998’de 13, 1999’da 9, 2000’de 20, 2001’de 35, 2002’de 35, 2003’de 25, 2004’te 29, 2005’te 37, 2006’da 66, 2007’de 104, 2008’de 76, 2009’da 90, 2010’da 57,2011’de 84, 2012’de 94, 2013’te 97, 2014’te 125, 2015’te 125, 2016’da da 150 marka tescil edildi.