MEHMET BARLAS
AYDIN (İHA) - Zeytin ağacı varlığını 90 milyondan 180 milyona çıkaran Türkiye önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte zeytin ve zeytinyağı üretiminde dünya ikinciliğine yerleşecek. Kişi başına 1,5 kilogram zeytinyağı tüketilen Türkiye’de bu rakamın 5 kilograma çıkarılması için çalışma başlatıldı.
650 bin ton zeytinyağı, 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretiminin hedeflendiği zeytincilik sektöründe ihracatı arttırmak için yurtdışında yoğun tanıtım kampanyası yürüten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), yurt içinde de zeytin ve zeytinyağı tüketimini arttırmak için Anadolu’da zeytin ve zeytinyağı tanıtım ve tadım etkinlikleri’nin üçüncü halkasına Eskişehir’den start verdi. Sırada Antalya ve Diyarbakır var.
Yeni sezona girmenin coşkusunun yaşandığı zeytincilik sektöründe, bir yandan hasat devam ederken, bir yandan hasat edilen ürünlerin tüketimini arttırma çalışmaları sürüyor. Türkiye’nin ürettiği zeytin ve zeytinyağının yurtiçinde ve yurtdışında tanıtımı için çalışan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, yeni sezona girilmesi ile birlikte tanıtım çalışmalarına hız verdi.
Zeytin ve zeytinyağının iç piyasada tanıtımı için Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi olarak hazırladıkları, “Zeytinyağı: Sağlıklı ve Lezzetli” isimli proje ile Uluslararası Zeytinyağı Konseyi’nden üçüncü kez hibe desteği aldıklarını anlatan Ölken, “Türkiye’de zeytin ve zeytinyağı tüketimi diğer zeytin ve zeytinyağı üreticisi ülkelerin çok altında. Önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte oluşacak 650 bin tonluk zeytinyağı rekoltesinin tüketilebilmesi için istikrarlı ve sürdürülebilir bir ihracat yanında güçlü bir iç piyasanın varlığına ihtiyaç olduğuna inanıyoruz. Daha önce İstanbul, Bursa ve Ankara’da yaptığımız etkinlikleri bu kez Anadolu’ya yayıyoruz. Bugün Eskişehir’de tadım ve tanıtım etkinliği düzenliyoruz. Sonraki süreçte Antalya, Diyarbakır ve Erzurum’da tanıtım yapacağız. Türkiye’de kişibaşı 1.5 kilogram seviyesinde olan zeytinyağı tüketimini kısa vadede 2 kilograma orta vadede 3 kilograma uzun vadeli bir programla 5 kilograma çıkarmak istiyoruz” şeklinde konuştu.
ZZTK’nın kurulduğu 2007 yılından bu yana dış tanıtım ve iç tanıtımı paralel yürüttüğünü anlatan Ölken, ZZTK’nın Anadolu Turu’nda ilk durağı olan Eskişehir Espark AVM’de düzenledikleri tanıtım ve tadım etkinliğinde Eskişehirliler’in zeytin ve zeytinyağına ilgisinin, Eskişehir’de zeytinyağı tüketiminin önümüzdeki yıllarda ciddi bir ivme kazanacağını gösterdiğini ve kendilerini umutlandırdığını söyledi.
Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, önümüzdeki haftalarda Diyarbakır, Antalya, Erzurum’da Alışveriş Merkezleri’nde zeytin ve zeytinyağı tadım ve tanıtım etkinlikleri ile Anadolu’da zeytinyağı tüketimini arttırma çalışmalarını sürdürecek.
Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Anadolu’da yaptığı tanıtım çalışmalarına, Aydın Ticaret Borsası Akredite Tadım Paneli uzmanları Gözde Şahin ve Burcu Keser’de katılarak mini tadım eğitimi ile tükecilere kusursuz zeytinyağını anlatıyorlar. Kaliteli zeytinyağı seçmenin püf noktalarını tüketicilere öğretiyor.