ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Uzundere Yedi Göller turizmde gündem oluşturdu
Uzundere Yedi Göller turizmde gündem oluşturdu
Emniyet Oltuluları bilgilendirdi
Emniyet Oltuluları bilgilendirdi
Kick Boksta Büyükşehir damgası
Kick Boksta Büyükşehir damgası
Erzurum’dan İran’a arama kurtarma desteği
Erzurum’dan İran’a arama kurtarma desteği
Genç Dadaşlardan milli görkemde fener alayı
Genç Dadaşlardan milli görkemde fener alayı
HABERLER>SAĞLIK-YAŞAM
10 Şubat 2015 Salı - 00:47

Erzurum’da karayolu gürültüsü öne çıktı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı gürültü kaynaklarının belirlenmesi ve eylem planlarının hazırlanması için Erzurum’un yer aldığı 10 pilot il ve 5 büyükşehirde saha çalışması başlattı. Çalışmada Adana’da ve Erzurum'da karayolu Eskişehir’de ise tren yolu gürültüsü, ana gürültü hattı olarak belirlendi.

Erzurum’da karayolu gürültüsü öne çıktı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı gürültü kaynaklarının belirlenmesi ve eylem planlarının hazırlanması için 10 pilot il ve 5 büyükşehirde saha çalışması başlattı. 6 milyon Euro’luk bütçeyle uzmanlar karayollarındaki asfaltlama türünden tren raylarına kadar uzanan çalışmayla gürültü haritası çıkarmaya başladı. Çalışmada Adana’da ve Erzurum'da karayolu Eskişehir’de ise tren yolu gürültüsü, ana gürültü hattı olarak belirlendi.
GÜRÜLTÜ HARİTASI
 Hızla büyüyen şehirler, teknolojinin getirdiği yenilikler, motorlu taşıtların artışı ve plansız yapılaşma. Gürültü yani ses kirliliğinin en önemli etmenlerinin insan sağlığı üzerindeki etkilerine dünya çapında alternatifler aranmaya devam ediliyor. Modern dünya zemininde gürültü kirliliğinin insan sağlığı üzerindeki etkileri ise ürkütücü. Özellikle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) göre 2030 yılında dünya genelinde yaşayan insanların yüzde 30’unda işitme kaynaklı problemlerin baş göstereceği verileri yetkilileri harekete geçirdi. Karayolu, demiryolu, endüstriyel tesisler, eğlence mekanları ve havaalanları gibi alanların gürültü kaynağı olarak belirlenmesinin ardından Türkiye’ de de Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yurt genelinde bu gürültü kaynaklarının sese hassas yerleşim bölgelerindeki etkilerini araştırmak üzere çalışma başlattı. 6 milyon Euro değerinde Avrupa Birliği’nden hibe alan proje kapsamında 10 pilot ve 5 büyükşehirde saha çalışmalarına başlandı.
ÇEVRESEL GÜRÜLTÜ
“Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi için Teknik Yardım” başlıklı projenin saha çalışmalarına yerel kıdemli akustik danışman olarak katılan Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğretim üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Konca Şaher, en büyük çevresel kirliliğin gürültü kirliliği olduğunu belirtti. Projenin amaçları ve eylem planlarına ilişkin bilgi veren Yrd. Doç. Dr. Konca Şaher, “Nüfusu 250 binden fazla olan yerleşim alanları, yılda 6 milyondan fazla aracın geçtiği karayolları, yılda 60 binden fazla tren hareketinin olduğu tren yolları, 50 binden azla hareketin olduğu hava alanları. Bunlar direktifte de belirtilmiş olup stratejik gürültü haritalarının hazırlanmasında öncelikli olan yerlerdir” dedi.
 ESKİŞEHİR’DE TREN HATTI
 Saha çalışmalarından Eskişehir’de özellikle trenler ve tren raylarının mercek altına alındığına dikkat çeken Yrd. Doç. Dr. Konca Şaher, “Eskişehir’de belirlenen gürültü kaynağı tren. Bu amaçla biz Devlet Demir Yolları ve belediye ile kapsamlı bir çalışma yaptı. Bu çalışmada tren, tren yolları, tren seferleri, kullanılan tren tiplerine varana kadar geniş detaylı bilgi alarak tren yolu gürültüsünü modelledik. Ve gürültüye hassas bölgelerde konutlar, hastaneler ve okulların gürültü seviyesini her bir cephe düzeyinde ne kadar olduğunu gösteriyoruz. Sonuçlar çok şaşırtmadı. Büyük bir simülasyon projesi içindeyiz. 5 kilometre karelik bir alanda o bölgeye ait alanda topografya, oradaki bütün binalar üç boyutlu olarak modelleniyor gürültü kaynakları modelleniyor daha sonra teker teker her bir cephede gürültü seviyesini görüyoruz. Bazı şaşırdığımız yerler oluyor. Öncesinden yaptığımız fizibiliteden de tahmin ediyoruz” dedi.
 ADANA’DA KİLİT TAŞLARI
 Adana’da yapılan saha çalışmasının karayolları boyutunda değerlendirildiğini aktaran Yrd. Doç. Dr. Konca Şaher; “Adana için değerlendirdiğimiz gürültü kaynağı karayolu gürültüsüydü. Enteresan bir durum var Adana’da. Bu kadar yoğunluklu karayollarının şehrin ortasından geçmesi ciddi problem arz ediyor. Trafiğe çıkan araç sayısının artması,. Ağır vasıta araçlarının çok sık olması. Ayrıca Adana’da kilit taşının kullanılması normal bir asfalt zemine göre çıkan gürültü miktarı çok daha fazla oluyor. Adana’da ayrıca hava alanı şehrin tam ortasında yer alıyor. Taşınması söz konusu ama hava alanları için bakarsak yeni bir yerleşim alanının direkt yakınına yapılmaması gerekiyor. Ayrıca uçak seferlerinde yeni rotaların belirlenmesi de alternatif olabilir” diye kaydetti.
 NELER YAPILABİLİR?
 Ana gürültü kaynaklarının belirlenmesinin ardından ikinci aşamada eylem planlarının hazırlandığını söyleyen Yard. Dç. Dr. Şaher gürültüyü azaltacak tedbirler konusunda yapılacakları şu şekilde sıraladı: “ Tedbir planları arasında örneğin karayolu gürültüsü için ne kadar aracın geçeceği, hangi araçların hangi saatler arasında geçişine izin verileceği, asfalt tipleri, yol kenarına konulacak oyana bariyerler, kullanılacak bariyerlerin yükseklikleri, bariyerlerde kullanılacak emici malzemeler . Aynı şekilde tren rayları olarak rayların bakımı, tren hattında bir gün içinde kaç tarife uygulanacağı gibi çalışmaların üzerinde yoğunlaştık.”
EN GÜRÜLTÜLÜ İL İSTANBUL
 Türkiye’nin en gürültülü ilinin İstanbul olduğunu dile getiren Yard. Dç. Dr. Şaher durumun nüfusa orantılı olduğunu dikkat çekti. Şaher şunları söyledi: “inanılmaz bir nüfusa sahip olan büyük bir metropol.Sayılan tüm gürültü kaynaklarını içinde barındırıyor. Burada yaşayanlarında gürültüye karşı toleransı fazla.”
İŞİTME PROBLEMİ 15 YIL İÇİNDE İKİ KAT ARTACAK
 Gürültünün insan sağlığı üzerindeki etkilerinin ürkütücü boyutta olduğunu dile getiren Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğretim üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Konca Şaher, yaşam alanlarının gürültü ve sessizlik faktörüne göre inşa edilmesi gerektiğini hatırlattı. Sağlıklı bir yaşam için sessiz bir dünya ihtiyacının öncelikler arasında yer alması gerektiğini söyleyen Şaher; “ Gürültüyü ancak üzerimizdeki etkilerini anlamaya başladığımızda problem olarak fark ediyoruz. Böyle olmamalı. 2030 yılında Dünya Sağlık Örgütü’nün tahminine göre yaklaşık olarak nüfusun yüzde 30’u herhangi bir tür işitme engelinden muzdarip olacak. Şu andaki rakam yüzde 15.Yani yaklaşık 15 yıl içinde iki kat bir artıştan bahsediyoruz. Bu yüzden bizim projenin amacı a kamuda bu konuda bilinçlendirmeyi ve farkındalığı arttırmak.
 PROJE HANGİ İLLERİ KAPSIYOR?
 Proje dâhilinde İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara ve Kocaeli 5 büyükşehirde yerleşim alanları dâhilinde bulunan karayolu, demiryolu, havaalanı ve ticari işletme kaynaklı gürültü değerlendirilecek ve nihai stratejik gürültü haritaları oluşturulacak. İzmir, Erzurum, Gaziantep, Antalya, Adana, Samsun, Eskişehir, Edirne, Muğla ve Nevşehir’in de bulunduğu pilot illerde de stratejik noktalar belirlenerek buraların gürültü haritaları hazırlanacak.
 

 
Minibüs ve Dolmuşçular Odası'nda Ağgön dönemi
 
Eğitim Bir-Sen’den imza kampanyası
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kar, Halı Sahanın çatısını yıktı
Yoğun kar yağışı dolayısıyla ilçe merkezinde bulunan Yedisu Yatılı Bölge ...
ERVAK’lı gençlerden sosyal paylaşım
Erzurum Kalkınma Vakfı Gençlik Komisyonu gençlere yönelik etkinliklerine bir yenisini daha ekledi.
Oltu, bir ilke ev sahipliği yaptı
Memur-Sen Konfederasyonu Sağlık Sen Genel Başkanı Metin Memiş, Genişletilmiş ...
 
Sağlık Bakanlığı iddiaları cevaplandırdı
Sağlık Bakanlığı, “Ebrunun omuzu çıktı, hastaneden de cenazesi” iddialarıyla ilgili açıklama yaptı.
Kafana Göre Avlanma !...
Orman ve Su İşleri Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel ...
Erzurum’da kırağı tablosu
Erzurum’da ağaçlara düşen kırağı, izlenmeye değer manzaralar oluşturdu.
 
Takip Sistemli 10 ambulans hizmette
Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü tarafından düzenlenen törenle hizmete giren ...
Erzurum riskli alanlardan kurtarılıyor
M.COŞKUN-Kentsel dönüşüm kapsamında Yakutiye İlçesinde belirlenen Aziziye, ...
Sağlık Bakanlığı soruşturma başlattı
Sağlık Bakanlığı, Ağrı Devlet Hastanesi Yoğun Bakım Servisi ile ilgili ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Gazze’den Doğu Türkistan’a Dinmeyen Ağıt: Akif’in Uyarısı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Konunun Mülkiyeti 
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Ülkü Ocakları Mektebi ve Yiğido Mehmet Şarkışla
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva