DOĞU'DA ÖĞRETMEN AÇIĞI BÜYÜYOR
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan yeni öğretmen atamalarında, Doğu Anadolu Bölgesi'ndeki illerden tayini çıkan öğretmenlerin yerine 3'te 1 oranında daha az atama yapıldığı belirlendi.
ERZURUM’DA GELEN 1 ÖĞRETMENE KARŞILIK, 3 ÖĞRETMEN GİTTİ
Alınan bilgilere göre, Erzincan, Ağrı, Iğdır, Tunceli, Kars ve Erzurum'dan tayini çıkan toplam 3019 öğretmen yerine, 1071 öğretmen atandığı öğrenildi.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan yeni öğretmen atamaları ve bu illerden tayini çıkan öğretmenlerin dağılımı şu şekilde belirlendi:
Erzurum'dan tayini çıkan öğretmen sayısı 600, yerine atanan öğretmen sayısı 239; Ağrı'dan tayini çıkan öğretmen sayısı 931, yerine atanan öğretmen sayısı 101; Tunceli'den tayini çıkan öğretmen sayısı 162, yerine atanan öğretmen sayısı 104; Iğdır'dan tayini çıkan öğretmen sayısı 266, yerine atanan öğretmen sayısı 123; Kars'tan tayini çıkan öğretmen sayısı 490, yerine atanan öğretmen sayısı 286; Erzincan'dan tayini çıkan öğretmen sayısı 273, yerine atanan öğretmen sayısı 36; Ardahan'dan tayini çıkan öğretmen sayısı 297, yerine atanan öğretmen sayı 182...
Toplam 5383 öğretmene ihtiyaç duyulan ve öğretmen açığı vekil öğretmenlerle kapatılmaya çalışılan bu illerde, öğretmenlerin kalıcı bir şekilde görev yapmadıkları dikkat çekiyor.
PROF.DR BAYRAKÇEKEN: ÖĞRETMENLER DOĞU'DA GÖREV YAPMAK İSTEMİYOR'
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Samih Bayrakçeken, yaptığı açıklamada, zor şartlarda görev yapan öğretmenlerin imkanlarının iyileştirilmediği müddetçe Doğu'da görev yapmak istemeyeceklerini söyledi.
Doğu'daki öğretmenlerin daha iyi şartların mevcut olduğu batı illerinde görev yapma arzusu içinde olduğunu, bu yüzden verimin düştüğünü anlatan Bayrakçeken, bu öğretmenlere daha iyi imkanlar sunulmasının gerekli olduğunu ifade etti.
BÖLGE EKONOMİSİNİN GÜÇSÜZLÜĞÜ SOSYAL AKTİVİTEYİ AZALTIYOR
Doğu'da fiziksel ve iklim şartlarının ağır olmasının yanı sıra bölge ekonomisinin zayıf olması nedeniyle öğretmenlerin kültürel ve sosyal faaliyetlerde bulunacağı merkezlerden yoksun olduğunu, hatta bazı illerde öğretmenlerin barınma sorunu bile yaşadığını kaydeden Bayrakçeken, şöyle konuştu: ''ÖSS ve LGS'de Türkiye geneli başarı sıralamasında Doğu illerinin alt sıralarda yer almasının en önemli nedeni, istikrarlı bir şekilde görev yapan öğretmen sayısının düşük olmasıdır. Doğu illerinde görev yapan öğretmenler, atandığı günden (tayinimi bir başka ile nasıl alabirim?) düşüncesi ve uğraşı içindedir. İmkanları iyileştirilmediği müddetçe öğretmenler, Doğu'da görev yapmak istemiyor.''
BATIDAKİ ÖĞRETMENLE DOĞUDAKİ AYNI ÜCRETİ ALIYOR
Bayrakçeken, Batı'da görev yapan öğretmenlerle, Doğu'da zor şartlarda görev yapan meslektaşlarına aynı maaşın verilmesi nedeniyle öğretmenlerin Batı'da görev yapma isteğinin gayet doğal olduğunu savundu.
Doğu'da eğitimin önemli bir sorun olduğunu, bu sorunun, ülkenin de öncelikli gündemi olması gerektiğini dile getiren Bayrakçeken, doğu illerinde eğitim sorununun öğretmen açığı ve kalıcı görev yapan öğretmenin bulunmamasından kaynaklandığını kaydetti.
Bayrakçeken, Batı'da modern mekanlarda iyi imkanlara sahip olarak yetişen bir kişinin Doğu'da suyu, tuvaleti olmayan, yağmurlu ve karlı günlerde damından su damlayan bir lojmanda barınarak kalıcı bir şekilde görev yapmasını kimsenin bekleyemeyeceğine dikkat çekti.
BATI'DAKİ ÖĞRETMENLERİN EK KAZANÇLARI VAR
Batı'da çalışan öğretmenlerin hafta sonları özel ders vererek ek kazanç da sağladıklarını, ancak Doğu'da görev yapan öğretmenlerin bu imkana da sahip olmadığını vurgulayan Bayrakçeken, şöyle devam etti.
''Batı'da öğretmenler hafta sonları özel ders vererek ek kazanç sağlıyor. Oysa Doğu'daki aileler çocukların okul masraflarını dahi zor karışılıyor. Dolayısıyla öğretmenler Doğu'da özel ders veremiyor, verse de çok düşük bir fiyatla gerçekleşiyor. Batı'daki meslektaşlarının bu kadar çok avantajı olmasına rağmen aynı maaşın verilmesi adaletsizliktir. Eğer öğretmenin Doğu'da istikrarlı bir şekilde görev yapması isteniyorsa, maaşları batıdaki meslektaşlarına oranla daha fazla olmalı, barınma sorunları giderilmeli, kültürel ve sosyal faalitlerde bulunacağı merkezler oluşturmalıdır.''
Öğretmen açığının stajyer ve asker öğretmenlerle kapatılmaya çalışılmasının da kabul edilebilir bir durum olmadığını ifade eden Bayrakçeken, geçici görevlendirmelerin hem öğretmenin hem de öğrencinin performansını olumsuz etkilediğini sözlerine ekledi.