Doğudaki öğretmenler geçim derdinde
ÖĞRETMENLER ÜCRETLERİNİN YETERSİZLİĞİNDEŞ ŞİKAYETÇİ
Öğretmenlerin motivasyon eksikliğini belirlemek için yapılan araştırmada, eğitimcilerin ücretlerinin ve ödül sisteminin yeterli hale getirilmesini istediklerini belirlendi.2003-2004 eğitim ve öğretim yılında mesleğe başlayan aday öğretmenlerdeki motivasyon eksikliğini belirlemek amacıyla yapılan anket çalışması, Milli Eğitim Müdürlüğü'ne ait web sitesinde yayımlanıyor.
Internet, yazılı basın ve kitle iletişim araçları kullanılarak yapılan anketin, genel anlamda aday öğretmenlere yönelik olarak hazırlandığı fakat yurt içi ve yurtdışında görev yapan öğretmenlerin de araştırma kapsamına dahil edildiği bildirildi.
Lokal anlamda düşünülmeyen ve tamamen örnekleme ve öğretmen profili açık olarak tasarlanan araştırmada, internet ortamında yaklaşık bir aylık süre zarfında güncel tutulan ankete 570 öğretmen katıldı.
Ankete, 204'ü sınıf öğretmeni olmak üzere çeşitli branşlardan 570 öğretmen katıldığı, deneklerin yüzde 48'ni 18-25 yaş arasındaki öğretmen adayı ve öğretmenlerin oluşturduğu kaydedildi.
ANKET VERİLERİ
Verilere göre, öğretmenlerin yüzde 63'ü sosyal ortamlarının yeterli olmasını isterken, yüzde 85'i barınma sorunu yaşamak istemediklerini, yüzde 74'ü de ulaşım sorunlarının olmamasını istediler.
Ankete katılan öğretmenlerin yüzde 96'sı ekonomik şartlarının yeterli düzeyde olması gerektiğini kaydederken, eğitim fakültelerine alınan öğretmen adaylarının mülakata tabi tutulmasını isteyenlerin oranı ise yüzde 66 oldu.
Öğretmenlerin yüzde 46'sı kendilerine yeterli rehberlik hizmeti verilmesini isterken, yüzde 84'ü okulların fiziki açısında yeterli olmasını gerektiğini belirttiler.
Deneklerden yüzde 45'i ülke beklentilerine uygun beklentileri olduğunu ifade ederken, yüzde 52'si meslektaşlarının hizmet öncesinde ülke gerçeklerine uygun olarak yetiştirilmesi gerektiğini vurguladılar.
Amirlerin aday öğretmenlere iyi davranması gerektiği yüzde 69'la talep edilirken, yüzde 96 öğretmen de ''tek öğretmen'' sorunun aşılması gerektiğini kaydetti.
Öğretmenlerin yüzde 78'i mesleki açıdan gelecek belirlenmesi gerektiğini ifade ederken, yüzde 85'i de ödül sisteminin yeterli hale getirilmesi gerektiğine dikkat çekti.