Kamu kurum ve kuruluşları televizyonlarda kamu spotlarıyla yer alırken, vatandaşlar en çok Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın hazırladığı kentsel dönüşüm spotunu izledi. Verilere göre “Kentsel Dönüşümle Afetlere Hazır Türkiye” kamu spotu, radyo ve televizyonlarda son bir ayda en çok yayınlanan spot oldu.
Tüm Türkiye’de kentsel dönüşüm bütün hızıyla devam ederken, evini dönüştürmekte kararsız olan vatandaşlar ise kentsel dönüşüm hakkında bilgi almaya çalışıyor. Vatandaşların riskli evinden bir an önce kurtulmasını isteyen Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, mülk sahiplerine doğru bilgiyi kamu spotlarıyla anlatmaya çalışıyor.
Hazırlanan “Kentsel Dönüşümle Afetlere Hazır Türkiye” kamu spotu verilere göre 9 Ekim 9 Kasım tarihlerinde 73 bin saniye ile ekranlarda en çok yayınlanan spot oldu. Kentsel dönüşüm spotunu yine Çevre ve Şehircilik Bakanlığının hazırladığı “ Temiz Çevre Sağlıklı Hayat” adlı kamu spotu takip etti. Çevre kamu spotu son bir ayda toplam 63 bin saniye yer aldı.
Konuyu değerlendiren Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce “Kentsel dönüşüm seferberliğimiz Türkiye'nin 2023 vizyonuna yakışan güvenli ve kaliteli binalar inşa edilmesi için büyük önem taşıyor. Bu alanda hazırlanan kamu spotları ile farkındalık oluşturmak ve doğru bilgilendirmeyi sağlamayı hedefliyoruz” dedi.