BUDAK’IN DEĞERLENDİRMESİ
Erzurum İl Milli Eğitim Müdürü Fevzi Budak, 2010–2011 Eğitim-Öğretim yılının ikinci döneminin bugün başladığını bildirdi. Erzurum’da 136 bin 581’i ilköğretim, 38 bin 526’sı ortaöğretim, 13 bin 132’si de okul öncesi eğitim olmak üzere toplam 188 bin 239 öğrencinin, çalan ilk zille dersbaşı yaptıklarını belirten Budak, yeni yapılan atamalarla birlikte öğretmen sayısının ise, 9 bin 100’e ulaştığını söyledi.
ERZURUM’UN EĞİTİM VERİLERİ
Budak, Erzurum’da okul öncesi, ilk ve ortaöğretim okullarında öğrenim gören öğrencilere ait istatistik verileri de açıkladı. İl genelindeki 948 ilköğretim okulunda 68 bin 881 erkek, 67 bin 700 kız öğrencinin öğrenim gördüğünü kaydeden Budak, 90 ortaöğretim okulunda öğrenim gören erkek öğrenci sayısının 22 bin 978, kız öğrenci sayısının ise, 15 bin 548 olduğunu bildirdi. Budak, “İlimizde ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilerimizin toplamı 136 bin 581’e tekabül ederken, ortaöğretim ve dengi okullardaki öğrencilerimizin sayısı da, 38 bin 526 kişiden oluşuyor. Bununla birlikte yine ilimiz genelinde 22 anaokulu ve 425 ana sınıfında, 6 bin 808’i erkek ve 6 bin 324’ü de kız olmak üzere, toplam 13 bin 132 okul öncesi eğitim öğrencimiz bulunuyor. ” dedi.
SINAV MARATONU
İkinci eğitim döneminin, hem yılın sonu olması, hem de sınav maratonlarının başlıyor olması nedeniyle büyük önem taşıdığını anlatan İl Milli Eğitim Müdürü Fevzi Budak, “İkinci dönemin sonunda ilköğretim okulu öğrencilerimizi Seviye Belirleme Sınavı, ortaöğretim okulu öğrencilerimizi ise, Yükseköğrenime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) bekliyor” diye konuştu.
Öte yandan yarıyıl tatilini tamamlayan öğrencilerin ikinci dönemde de aynı özveriyle eğitime devam etmelerini isteyen Budak, karnesinde ilk dönem kırık olan öğrencilerle, velilerine çağrıda bulundu. Milli Eğitim Müdürü Budak, “Karnesinde ilk dönem kırık notu bulunan öğrencilerimiz, ikinci dönemi fırsat bilerek, kırık notlarını düzeltebilir, çok daha iyi bir performans sergileyebilir. Bu durumda olan öğrencilerimizin velileri de, okul ve öğretmen ilişkilerine biraz daha önem vermeli; çocuklarının okuldaki durumunu yakın takip altına almalıdır. Çünkü karşılıklı diyalog ve işbirliğinin, öğrencinin başarısını doğrudan etkileyeceğini unutmamak gerekir.” şeklinde konuştu.