Erzurum İbrahim Hakkı Fen Lisesi’nde bu yıl öğrenci kontenjanının düşürülmesi, öğrenci velileri gibi, uzman eğitimcileri de endişelendirdi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hayati Doğanay, Erzurum’un nitelikli bir eğitim şehri olduğunu vurgulayarak, bu özelliği taşıyan bir kentte birden fazla Fen Lisesi bulunmasının şart olduğunu söyledi.
//FEN LİSESİ SAYISI ARTIRILMALI
Erzurum İbrahim Hakkı Fen Lisesi’ndeki öğrenci kontenjanının düşürülmesinin çok yanlış bir yaklaşım olduğunu vurgulayan Doğanay, “Gelişmiş Avrupa ülkelerine bakılacak olunursa, klasik lise düzeyindeki okullaşmalardan vazgeçildiği, tıpkı Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Liseleri gibi alan ağırlıklı okullar yoğunluk verildiği görülür. Ama her ne hikmetse bizdeki eğitim sisteminde tam tersi bir durum görülüyor. Erzurum’a ikinci, üçüncü hatta birçok ilçesinde Fen Lisesi açılması gerekirken, mevcut lisede bile kontenjanın düşürülmesi, eğitimimiz adına kaygı verici bir gelişmedir.” şeklinde konuştu.
Fen Lisesi kavramının, fen bilimlerine daha yatkın olan öğrencilerin bu alanda öğrenim görmesi anlamını taşıdığını vurgulayan Prof. Dr. Hayati Doğanay, “Fen, Matematik, Kimya, Fizik ve Biyoloji alanlarının bir çatı altında toplanması suretiyle eğitim verilen Fen Liseleri, bu alanlara ilgi duyan ve daha yatkın olan öğrenciler için çok önemli bir basamaktır. Bu liselerden mezun olan öğrencilerin mesleki açıdan gelecekleri bir nevi garanti altındadır. Böyle bir basamağa Erzurum’dan ne kadar çok öğrenciyi tırmandırabilirsek, şehrimizin de niteliği artar.” diye konuştu.
//DOĞANAY: BUGÜNE KADAR İKİNCİSİ ÇOKTAN KURULMUŞ OLMALIYDI
Erzurum’a ikinci bir Fen Lisesi kurulması için bugüne kadar geç bile kalındığını vurgulayan Prof. Dr. Hayati Doğanay, sadece merkezde değil, ilçelerde bile bu yönde girişimlerin başlatılması çağrısında bulundu. İlk etapta Aziziye ilçesi olmak üzere, merkez ilçelerin tümünde birer Fen Lisesi kurulmasının, hayati önem taşıyan bir gereklilik olduğunu kaydeden Doğanay, yetkili mercilerin bu hususta bir an önce harekete geçmeleri gerektiğini vurguladı.
// ALANLARA GÖRE EĞİTİM SİSTEMİ
Avrupa’nın gelişmiş ülkeleriyle yapılacak bir mukayesede, Fen Lisesi algısının ne kadar büyük olduğunun rahatlıkla görülebileceğini dile getiren Prof. Dr. Doğanay, şunları söyledi: “Avrupa’nın gelişmiş ülkelerinde klasik lise eğitiminden çoktan vazgeçilmiş; öğrenciler Fen, Sosyal Bilimler ve Meslek Lisesi çatısı altında toplanmışlardır. Fen bilimlerine ilgi duyan öğrenciler Fen Liselerine, sosyal bilimlere ilgi duyan öğrenciler Sosyal Bilimler Liselerine, sanata ilgi duyan öğrenciler de, meslek lisesi ve güzel sanatlar liselerine yönlendirilmişlerdir. Bu işin mantığı budur. Fakat bizdeki sistem ise, neredeyse tam tersidir. Artık klasik lise anlayışından vazgeçmenin ve öğrencileri ilgi duydukları alanlarda eğitmenin vakti gelmiştir. Bu süreçte atılacak ilk adım ise, Erzurum’daki Fen Lisesi sayısını çoğaltmak olmalıdır.”