ERZURUM’A 'LOJİSTİK KÖY' KURULUYOR
Taşımacılıktaki ağırlığın karayollarından yavaş yavaş demiryollarına kaydırılması planı doğrultusunda, Devlet Demiryollarının başlattığı 'Lojistik Köyler' projesi önemli aşama kaydetti.
2010’DA LOJİSTİK KÖY DEVREYE GİRİYOR
Rahat bir yükleme ve boşaltmanın yapılabileceği modern alanlardan oluşan lojistik köylerden, ilk etapta 11 adet kurulması planlanıyor. Sadece yolcu taşımak için değil, yük taşımacılığı için de çok önemli olan demiryollarında, yatırımlar hızla devam ediyor. Ulaşım ana master planına göre, 2020 yılında Türkiye'de, yüklerin yüzde 20'sinin trenlerle taşınması öngörülüyor. DDY Genel Müdürü Süleyman Karaman, lojistik köyleri, 'Türkiye'de yüklerin çok kolay indirme, bindirme ve dağıtımının sağlanabildiği yerler' olarak tanımladı. Türkiye'de taşımacılığın, karayolundan deniz ve demiryoluna kayması gerektiğini söyleyen Karaman, bunu başarmak için de yükleme ve boşaltma yerlerinin iyi durumda olması gerektiğini söyledi. Modern yük taşımacılığının kalbi olarak görünen Lojistik Köyler, içerisinde, yükleme boşaltma alanlarından başka, konteynır terminali, depo, gümrük ve mağazalar gibi, birçok tesisi de barındıracak. Dışardan bakıldığında modern bir şehir görüntüsünde olacak. Yük taşımacılığı ile ilgili tüm hizmetlerin en iyi şekilde verilmesini amaçlayan Lojistik köylerin, 2010 yılına kadar 11 yerde kurulması hedefleniyor. İstanbul, Kayseri, Balıkesir, Eskişehir, Samsun, İzmit, Mersin, Uşak, Erzurum, Konya ve Denizli'de kurulacak lojistik köylerin maliyeti 200 milyon dolar. Demiryollarının taşımacılıkta yeni bir hamlesi olan Lojistik köylerde 6 milyon ton yük elde işlenecek ve bu köylerin devreye girmesi ile şu anda taşınan yüklerin yüzde 30 daha fazlası demiryolları ile taşınmış olacak.