Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü olan Karakaya Baraj Gölü üzerindeki 2 bin 400 metre uzunluğunda olan Fırat Köprüsünün üst kısmına karayolu yapılması ile ilgili olarak proje çalışması başlatıldı. Proje gerçekleşirse, Türkiye'nin ilk en uzun 2 katlı köprüsü yapılmış olacak.
Malatya Valisi Ulvi Saran, "Türkiye'nin en uzun demiryolu köprüsü. Uzun bir süreden beri 25 yıldan beri hizmet etmektedir. Köprü demiryolu olarak hizmet etmekle beraber, üzerinden karayolu geçebilir mi diye bir çalışma başlattık. Demiryolu köprüsünün sadece tren geçişleri ile sınırlı kalmamalı diye düşündük. Ortadoğu teknik Üniversitesi'nden ve diğer bazı kurumlardan davet ettiğimiz mühendislerimiz tarafından şuanda bir inceleme yapılıyor. Şuanda köprü üzerinde bir inceleme yapılıyor. Köprünün statik yapısı, yük taşıma kapasitesi değerlendirerek, demiryolu köprüsü üzerinden bir karayolu inşa etmek suretiyle iki il arasındaki yolcu ve yük trafiğinin aynı köprü üzerinden taşınması imkanları araştırılıyor. " şeklinde konuştu.
//İLK HARCI ÖZAL ATMIŞTI
Bu arada, toplam uzunluğu 2 bin 400 metre olan Karakaya Baraj Gölü üzerindeki Fırat Demir Köprünün 1981 yılında ihale edildiği ve 1986 yılında ise dönemin Başbakanı Turgut Özal tarafından tren ulaşımına açıldığı belirtildi. Yapım maliyeti 22 milyon TL olan köprünün temelleri kazık, ayakları betonarme tabliyeleri ise çelik. Köprüde 29 adet tabliye bulunuyor. Malatya'nın Battalgazi ilçesindeki Fırat Tren İstasyonu ile Elazığ'ın Baskil ilçesinin Kuşsarayı Tren İstasyonu arasında bulunan Fırat Demiryolu
Köprüsü'nün eni 4.5 metre, yüksekliği 6 metre, taşıyacağı tonajın ise 20 ton dingil basıncı olduğu kaydedildi.
Eğer proje gerçekleşirse, Türkiye'nin ilk baraj gülü üzerindeki iki katlı köprüsü yapılmış olacak. Köprünün alt kısmında trenler, üst kısmında ise karayolu araçları geçecek.
Öte yandan, 2002 yılında Karakaya Baraj Gölü'nde yük ve yolcu taşımacılığı yapan Baskil Kaymakamlığı'na ait feribotun alabora olarak 13 kişinin ölümüne yol açması nedeniyle baraj gölü üzerinde köprü yapılması gündeme getirilmişti.