IŞIK ÇAPANOĞLU (İHA) - Kars'ta Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattı çalışmaları, aynı anda birçok noktada hızla devam ederken, AK Parti Kars Milletvekilleri demiryolu hattı inşaat alanında incelemelerde bulundular.
Kars'ı Pekin'e, Londra'ya bağlayacak Demir "İpek Yolu" çalışmaları aralıksız devam ederken, AK Parti Kars Milletvekilleri çalışmaların ne aşamada olduğunu görmek üzere yanlarındaki Belediye Başkanı Nevzat Bozkuş, AK Parti İl Başkanı Av. Ensar Erdoğdu, İnşaat Sorumluları, bir grup partili ile birlikte demiryolu hattı inşaat alanına giderek incelemelerde bulundular. AK Parti Kars Milletvekili ve eski DLH Genel Müdürü olan Ahmet Arslan, BTK Demiryolu hattı projesinin AK Parti Hükümeti tarafından Türkiye'de yapılan "Dev Proje"lerden birisi olduğuna dikkat çekti.
ARSLAN’IN DEĞERLENDİRMESİ
Demiryolu hattı inşaatının hızla ilerlediğini belirten Arslan, "Gerçekten ülkemizde ulaştırma alt yapı yatırımlarıyla ilgili çok şey yapılıyor. Ve dünya Türkiye'de yapılanları gıpta ile izliyor. Bizde Karslılar olarak şanslıyız ki dünyanın bu gıpta ile izlediği önemli projelerden bir tanesi Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi ilimizden ülkemizden Gürcistan'a Azerbaycan'a ve oradan Orta Asya'ya kadar gidiyor" dedi.
BTK PROJESİ
BTK demiryolu projesinin tamamlandığında Türkiye'nin dünyada söz sahibi olacağını ifade eden Arslan, "BTK projesi isim olarak çok kolay gelebilir. Sizlerde işi bugün yerinde gördünüz ve işin büyüklüğünü cesametini insanlar gözü ile gördüğünde çok daha iyi tahavvül edebiliyorlar, çok daha iyi anlıyorlar. BTK Demiryolu projesi 76 kilometrelik bir sadece demiryolu projesi değildir. Londra'dan Orta Asya'ya demiryolunu kesintisiz hale getiren ülkemizin bir gurur projesi ve o gurur projesinin bir çok etabındadevasa şantiyeler devam ediyor. Burası da onlardan biri ülkemizin daha da müreffeh bir seviyeye gelmesi adına çok önemli bir proje bitmiş olacak. Sadece Kars'ımızı değil, Ülkemizi kalkındıracak Dünyada söz sahibi yapacak ve de Sayın Başbakanımızın hedef koyduğu 'Türkiye'nin 2023'te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında olması' hedefine de bunlar bizleri ve ülkemizi adım adım götürecek. Ben şahsen gurur duyuyorum. Kars'ta böyle bir projenin yapılıyor olmasından" diye konuştu.
AK Parti Yunus Kılıç ise BTK Demiryolu hattı ile ilgili yaptığı değerlendirmede özetle şunları söyledi:
"Pekin'i Londra'ya bağlayacak demir ipek yolunun kavşağı olan Kars'ta Lojistik Merkez'in kurulmasıyla birlikte yaratılacak istihdam bu bizim için son derece önemli bunun heyecanı içerisinde bu gidişatı izlemek istedik ve gördük ki özellikle bizim ülkemiz sınırları içerisinde ki inşaat beklenen hızıyla beklendiği gibi sorunsuz, kazasız, şükürler olsun devam ediyor."
"AK PARTİ HÜKÜMETİ KARS'A ÇOK ŞEY YAPTI"
Kars Belediye Başkanı Nevzat Bozkuş, zaman zaman AK Parti Hükümeti Kars'a ne yaptı? Sorusunun cevabını öğrenmek isteyenlerin BTK inşaat alanına gelmesinin yeterli olduğunu kaydetti. Bozkuş, yapılan eleştirilerin doğru olmadığına dikkat çekerek, "Zaman zaman duyduğumuz şeyler var. 'Hükümetimizin Kars'a yapmış olduğu yatırımlar nedir? Bugüne kadar neler yaptılar?' Değerli basın sizlerin marifetiyle işte bugüne kadar nelerin yapıldığı ve bundan sonra da nelerin yapılabileceğini çok iyi bir şekilde görebiliyoruz. Burada devletimizin hükümetimizin 'Dünya Projesi' gerçekleşiyor. Bu tamamlandığında Kars'ı dünyaya açacak" şeklinde konuştu.
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu projesi bölgedeki taşıma potansiyelini değerlendirerek, Asya ile Avrupa arasındaki eski tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan ve tarihten gelen dostlukları ile kültürel ve ekonomik beraberlikleri olan; Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan Devletleri arasındaki ilişkileri daha da kuvvetlendirecek ve bu ülkeler arasındaki ticaretin geliştirilmesine katkıda bulunacak.
Projenin hayata geçirilmesi, 29.12.2004 tarihinde Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan Karma Ulaştırma Komisyonu'nun Tiflis'teki toplantısında ele alınmıştı. Türkiye kesimindeki demiryolu inşaatının temeli, 24 Temmuz 2008 tarihinde Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan Cumhurbaşkanlarının katılımı ile Kars'ta atılmıştı.
BTK DEMİRYOLU HATTI PROJESİ'NDE SON DURUM:
BTK Türkiye tarafında bin 200 işçi çalışıyor. Bunların 750'si aç-kapalar da, 300'ü delme tünellerinde, 100'ü taş kırmada, diğerleri de idari personel. Projenin yüzde 60'ı tamamlandı. Gürcistan tarafında ise bir ilerleme yok. Kars tarafında da hayvan sürülerinin geçiş yollarının yapılması için farklı proje düşünüldüğünden bir gecikme yaşanacak. Projeye kapsamında şu ana kadar 250 milyon TL harcandı. Projenin toplam bedelinin ise tahmini 600 milyon TL olması bekleniyor.