ERZURUM gazetesi
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), 1951 yılında ulaşıma açtığı Erzurum- Kars demiryolu hattında yenileme çalışmalarını kurban keserek başlattı. Bu yıl 50 kilometrelik bölümü yenilenecek olan 217 kilometrelik demiryolunda, çalışmalar 2014'de tamamlanacak.
OCAK’IN AÇIKLAMASI
Devlet Demiryolları 45'inci Yol Bakım ve Onarım Müdürü Suat Ocak, 60 yıldır hizmet veren ve el sürülmeyen Erzurum- Kars demiryolu hattının 2014 yılında yenilenerek aynı yıl açılacak olan Kars-Tiflis-Bakü tren hattına bağlanacağını söyledi. Erzurum, Kars, Muş, Bingöl, Elazığ, Malatya, Sivas, Samsun ve Amasya'dan gelen 110 işçinin günde ortalama 1 kilometrelik yolu yenilediğini vurgulayan Suat Ocak, "14 Temmuz'da yenileme çalışmalarını başlattık. Demiryolu hattı, 1939- 1951 yılları arasında inşa edilmiş ve o günden beri de aynı malzeme ile çalışıyor. Altı haftada 50 kilometrelik bölümü yenileceğiz. Bizim çalışmalarımız ulaşımı aksatmıyor. Demiryolunda geometrik iyileştirme yapıyoruz. Bugüne kadar 18 kilometrelik yolu yeniledik. 12 metre uzunluğundaki eski rayların yerine 180 metrelikleri yerleştiriyoruz. Erzurum-Kars tren yolu yenilendiğinde 5 saatlik yolculuk 3. 5 saate kadar düşecek. Amacımız trenlerdeki seyir süresini azaltıp, konforu artırmak. Uluslararası bir yol olacağı için daha çok yük taşımaya elverişli olacak" diye konuştu.
Dağlardan bir yılan gibi kıvrılarak geçen demiryolu hattında karınca gibi çalışan işçiler, verilen molalarda yaktıkları ateşte mataralarındaki suyu kaynatıp çay yapıyorlar. Yolun en zor bölümünü bitirmek üzere olduklarını söyleyen işçiler, Ramazan gelmeden Pasinler ovasına inerek rahatlamayı planlıyor.