ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Meteoroloji’den Erzurum için kar uyarısı
Meteoroloji’den Erzurum için kar uyarısı
6 hastaya umut oldu
6 hastaya umut oldu
Narman GSİM’de Söğüt dönemi
Narman GSİM’de Söğüt dönemi
Karasu’da balık ölümleri araştırılıyor
Karasu’da balık ölümleri araştırılıyor
Kutlu: ‘Erzurum bizim için bir gururdur’
Kutlu: ‘Erzurum bizim için bir gururdur’
HABERLER>EKONOMİ
21 Nisan 2022 Perşembe - 00:19

Demiryollarına rekor düzeyde yatırım

Karaismailoğlu, “2003 yılına kadar ihmal edilen demiryollarını, hükümetlerimiz döneminde yeniden ayağa kaldırdık. Son 20 yılda, demiryollarımıza 320 milyar lira yatırım yaptık. Elektrikli demiryolu hat uzunluğunu yüzde 188 artırdık” dedi.

Demiryollarına rekor düzeyde yatırım

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “2003 yılına kadar ihmal edilen demiryollarını, hükümetlerimiz döneminde yeniden ayağa kaldırdık. Son 20 yılda, demiryollarımıza 320 milyar lira yatırım yaptık. Elektrikli demiryolu hat uzunluğunu yüzde 188 artırdık” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü Personelleri ile iftar yemeğinde bir araya geldi. İftar programına TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş, TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Hasan Pezük’ün yanı sıra Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay’da katılım sağladı.
“DEMİRYOLLARIMIZA 320 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPTIK”
Demiryollarının, Türkiye’nin ulaşım tarihinde sadece bir ulaşım sistemi olmasının ötesinde önemli bir anlamı olduğunu söyleyen Bakan Karaismailoğlu, “Demiryolları, bu topraklardaki ulaşım ağının ekonomik, sosyal, tarihsel ve kültürel öneme sahip stratejik bir parçasıdır. Cumhuriyetin ilk yıllarından sonra 2003 yılına kadar ihmal edilen demiryollarını, hükümetlerimiz döneminde yeniden ayağa kaldırdık. Son 20 yılda, demiryollarımıza 320 milyar lira yatırım yaptık, elektrikli demiryolu hat uzunluğunu yüzde 188 artırdık. Sinyalli hat uzunluğunu, yüzde 183 arttırdık. Yüksek hızlı tren hatları ile tanıştırdığımız ülkemizi, Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın da 8’inci YHT işleticisi ülkesi seviyesine çıkardık” ifadelerini kullandı.
“TAŞIMACILIĞIMIZIN CAN DAMARI OLAN LOJİSTİK MERKEZLERİMİZİN SAYISINI 13’E, KAPASİTESİNİ DE 14 MİLYON TONA ÇIKARDIK”
Covid-19 pandemisi sürecinde 2020 yılında 36 milyon ton olan yük taşımasını yüzde 10 artırarak 2021 yılında 38 milyon tona üzerine çıkardıklarını ifade eden Karaismailoğlu, “Serbestleşme ile birlikte 2021 yılında demiryolu yük taşımacılığında özel sektör payı da yüzde 13’e çıkmıştır. Demiryolları ile yaptığımız uluslararası taşımalarımız geçtiğimiz yıl bir önceki yıla göre yüzde 24 daha fazla gerçekleşirken; Bakü-Tiflis-Kars hattı yük taşımalarımızda yüzde 80, Avrupa yönü yük taşımalarımızda yüzde 23 ve İran ve ilerisi yük taşımalarında yüzde 7,2’lik artış sağladık. Taşımacılığımızın can damarı olan lojistik merkezlerimizin sayısını 13’e, kapasitesini de 14 milyon tona çıkardık. Burada hedefimiz; toplamda 26 lojistik merkez üzerinden 73 milyon ton yük taşımaktır. Yolcu taşımacılığının yanı sıra yük taşımacılığı da gerçekleştirilen YHT hatlarımızın yenilerinin hizmete alınmasıyla birlikte, bu rakamlardaki artışı daha güçlü bir şekilde göreceğiz. Covid-19 pandemi sürecinin normalleşmesiyle birlikte, 2021 yılında taşınan toplam yolcu sayımız da bir önceki yıla göre yüzde 37 oranında arttı. Bu yıl, taşınan yolcu sayımızda, pandemi öncesi dönemi çok rahat yakalayacağız” diye konuştu.
DEMİRYOLLARINA 30 YILDA 68 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM
Demiryollarına yapılan yatırımların artacağını belirten Bakan Karaismailoğlu, “2003 yılında 10 bin 959 km olarak olan demiryolu hat uzunluğunu, 13 bin 22 kilometreye çıkardık. Bu rakamı; önümüzdeki 30 yılda planladığımız 198 milyar dolarlık Ulaştırma ve Altyapı yatırımının en büyük payını demiryollarına ayırarak, tam 68 milyar dolarlık Demiryolu yatırımı gerçekleştirerek 2053’te 28 bin 590 km’ye taşıyacağız. Demiryollarının yolcu taşımacılığındaki payı yüzde 1’den, Avrupa ortalamasının üzerine, yüzde 6,20’ye çıkaracağız. Bu da bugün 19,5 milyon olan yolcu sayımızın 2035 yılında yaklaşık 145 milyona, 2053’te ise yaklaşık 270 milyona ulaşması demektir. Bugün, yük taşımacılığında demiryolunun oranı yüzde 4 ile yaklaşık 38 milyon ton olarak gerçekleşirken, bu rakamın 2023 yılında 55 milyon ton olması bekleniyor. 2053 yılına geldiğimizde bu oran 7 kat artırılarak 440 milyon yükün demiryolu ile taşınması sağlanacak ve yüzde 18 olan Avrupa ortalamasının da üzerine çıkarak yüzde 22 e yükseltilecek. Yine Yurt Dışı Yük taşımacılığında da demiryolunun payını 10 kat artırmayı hedefliyoruz. Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığında demiryollarının payının artırılması adına atılan adımlardan biri olan hızlı tren hatları, 2053 yılına kadar önemli derecede yaygınlaşacak, Hızlı trenlerle bağlı il sayımız 8’den 52’ye çıkacak. Yolcu ve yük taşımacılığında karayolu payının azaltılmasının ulaşımdan kaynaklı karbon emisyonunun düşürülmesine de ciddi katkılar sağlayacağız. Bu aynı zamanda çevreci yaklaşımımızı güçlendirecek, projelerimizin yakıt, çevre ve zaman tasarruflarını artırarak, projelerimizin millî servetimize olan katkılarını güçlendirecektir” açıklamasında bulundu.

 
Diyanet hac ve umre takvimini paylaştı
 
Aydemir’den HDP Milletvekiline milli tepki
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ulaşımda Erzurum istişaresi
Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı ...
Erzurum Mart ayı denge verileri açıklandı
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü ...
Karaismailoğlu taşımacılık sektörü vizyonunu paylaştı
Karaismailoğlu, “Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmeliklerle Bakanlığımızca ...
 
Kirişçi üretim gerçeğini vurguladı
Kirişci, tarım üreticisinden övgüyle bahsederek, "Bazen bu kesime bazı ...
TCMB Konut fiyat endeksini açıkladı
Konut fiyatları Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre nominal ...
Denetimler artırıldı
Nebati’nin talimatı ile temel ihtiyaç ürünlerinde KDV oran indirimleri ...
 
114 çiftçi devlet desteğiyle sürü sahibi oldu
“Köyümde Yaşamak İçin Bir Sürü Nedenim Var” projesi çerçevesinde geçtiğimiz ...
DAİB Başkanı Tanrıver güven tazeledi
2018 yılından bu yana DAİB Başkanlığı görevini yürütmekte olan Ethem Tanrıver, ...
Erzurum tahsilat oranında 2’inci sırada
ERZURUM GAZETESİ - ÖZEL - Erzurum’da tahakkuk eden 1 milyar 593 milyon ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
“Merhamet” Politikası ve Terör
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Kasadaki Altın Saatler
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Kağıt gazete dönemi bitti!
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Sosyal Medya ve Siyaset: Ahlakın Kaybolduğu Yer mi?
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Prof. Dr. Fatih Alper Gibi Derman Olacaksın !
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
İş Yapma Ayrı Sahiplenme Ayrı İştir Ve Erzurumspor
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva