AHMET AKBUĞA
ERZURUM (İHA) - Erzurum’da 155 polis imdat, 112 Acil Sağlık Hizmetleri, 156 Jandarma İmdat ve 179 İl Kriz Çağrı Merkezlerini gereksiz yere arayıp personeli meşgul edenlere 5326 sayılı kabahatler kanunu’nun 32. Maddesinde düzenlenen “Emre Aykırı Davranış” kapsamında ilgili kurumlarca 182 TL idari yaptırım kararı uygulanacak.
Konuyla ilgili Erzurum Valiliğinden yazılı açıklama yapılarak şöyle denildi:
“İlimizde hizmet vermekte olan; 112 Acil Sağlık Hizmetleri, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat ve 179 İl Kriz Çağrı Merkezlerine yapılan gereksiz çağrıların toplam çağrılar içinde büyük yer tuttuğu Erzurum İl Emniyet Müdürlüğü Muharebe Elektronik Şube Müdürlüğü Muharebe Sistemleri İşletme Büro Amirliğine 155 Polis İmdat Hattı üzerinden 2012 yılı içerisinde yapılan toplam 75.612 adet çağrının 20.886 adetinin gereksiz çağrı olduğu, Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü Acil Sağlık Hizmetlerine 112 Acil Hattından 2013 yılı 1 Ocak - 10 Eylül tarihleri arasında yapılan 1.278.085 adet çağrının 921.143 adetinin gereksiz çağrı olduğu, Erzurum İl Jandarma Komutanlığı Asayiş Şube Müdürlüğü Hareket Merkezi 156 Jandarma İmdat Hattı Üzerinden 2012 yılı içinde yapılan toplam 3 bin 947 adet çağrının 3 bin 149 adetinin gereksiz çağrı olduğu, Erzurum Valiliği İl Kriz Merkezine 179 İl Kriz Merkezi Hattı üzerinden 2012 yılı içerisinde yapılan toplam 10 bin .679 adet çağrının 142 adetinin gereksiz çağrı olduğu kurumlarının kayıtlarından anlaşılmaktadır.
Gereksiz çağrıların toplam çağrılar içinde bu denli büyük yer tutması nedeniyle çağrı operatörleri, mesaisinin büyük kısmında bu tür çağrılarla uğraşmak zorunda kalmakta, personelin verimi düşmekte, gereksiz kaynak israfı yaşanmakta, çağrı operatörlerinin gereksiz çağrılarla ilgilenirken acil yardım bekleyen kişilerin ilgili çağrı merkezlerine ulaşmalarında gereksiz zaman kaybı yaşanabilmektedir.
5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun “ İdari Yaptırımlar “ başlıklı 3. Bölümünün 16. Maddesinde yaptırım türleri idari yaptırımlar, idari para cezası ve idari tedbirler olarak belirlenmiş, “Karar Verme Yetkisi ve Kanun Yolları” başlıklı 4. Bölümünün 22. Maddesinin 2. Fıkrasında “ Kanunda açık hüküm bulunmayan hallerde ilgili kamu kurum ve kuruluşunun en üst amirinin idari yaptırım kararı vermeye yetkili olduğu “ belirtilmiştir.
İlgili çağrı merkezlerini acil yardım talep çağrıları dışında gereksiz yere meşgul eden ve bu davranışında ısrar ederek görevli personelin görevini yapmasını engelleyen, çalışma verimini düşüren ve acil yardım hizmetlerinin sunulmasında zaman ve kaynak kaybına neden olan;
1- Sürekli ve sessiz çağrılarda öncelikle teknik arıza olup olmadığının kontrol edilmesi, kasın varlığının tespiti halinde,
2- Çocuklar tarafından oyun amaçlı yapılan ve tekrarlanan çağrılarda ailelerine ulaşılarak bilgi verilmesi, davranışın tekrarı halinde,
3- Kötü niyetli ve hakaret içeren konuşmalarla personelin aynı numaradan gelen aramalarla sürekli şekilde rahatsız edilmesi halinde,
4- İlgili çağrı merkezlerini arayarak hakaret veya meşgul etme amacıyla suistimal edenlerin öncelikle hattın kullanım amacına yönelik bilgilendirilmesi ve usulüne uygun olarak uyarılmasının sağlanması, yapılan tüm uyarılara rağmen acil çağrı hattının suistimal edilmesinin alışkanlık haline getirilmesi halinde,
5326 sayılı kabahatler kanunu’nun 32. Maddesinde düzenlenen “Emre Aykırı Davranış” kapsamında ilgili kurumlarca 182 TL idari yaptırım kararı uygulanacaktır.”