Avrupa Birliği’nin lider ülkesi ve en büyük pazarı olan Almanya’ ya yönelik Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği (DAİB) Gıda Ticaret Heyeti düzenledi.
Ekonomi Bakanlığının koordinasyonunda, ‘’Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi’’ programı kapsamında, DAİB tarafından yürütülen “Bölgemizdeki Gıda İhracatının Artırılması” projesine dahil, gıda sektöründe faaliyet gösteren bölge firmalarının katılım sağladığı 30 kişilik heyetle, 24-27 Ağustos 2015 tarihlerinde, Berlin/Almanya’ya yönelik olarak bir “Ticaret Heyeti” organizasyonu gerçekleştirildi.
ALMANYA’DA BÜYÜK TÜRK FİRMALARINDAN İKİLİ GÖRÜŞMELER
Programın ilk gününden itibaren Berlin’de yatırım yapmış büyük Türk firmalar ile proje katılımcısı firmalar arasında, karşılıklı ticaret ve yatırım alanında iş birlikleri sağlama amaçlı ikili iş görüşmeleri gerçekleştirildi. İkili İş görüşmelerinin ardından DAİB heyeti, T.C. Berlin Büyükelçiliği’ni, Ekonomi Bakanlığı Berlin Ticaret Müşavirliğini, Türk -Alman Ticaret ve Sanayi Odasını ziyaret ederek, Almanya’nın dış ticareti, pazara giriş, pazara girişte dikkat edilmesi gereken hususlar, yatırım imkanları, ticaret yapmanın incelikleri hakkında bilgi alış verişinde bulunuldu. Ayrıca yatırım ve ticaret tecrübeleri paylaştı, özellikle gıda sektörü açısından Türkiye’nin bölgedeki yeri hakkında bilgiler verilerek heyetin çeşitli soruları cevaplandırıldı.
DAİB: ALMANYADA TÜRK ÜRÜNLERİNİN PAZAR PAYLARI YÜKSEK
Sanayileşmiş batı pazarları arasında en zorlusu olan ama yüksek alım gücü ve geniş alım potansiyeliyle tek tip pazar stratejisi olmayan Almanya pazarında yerleşik büyük Türk firmaları ön plana çıkıyor. Berlin’de bulunan ve geniş dağıtım ağı olan Altun Gıda, Turk-Tad, Baktat, Euro Gıda, Bolu Gıda, El-Fi Gıda gibi gıda sektöründeki büyük şirketlerle faaliyetleri ve gıda sektörüne ilişkin görüşmeler gerçekleştirildi. Berlin’de yerleşik market zincirlerinden ve Alman pazarına hitap eden Aldi Einkauf GmbH ve Lidl GmbH gibi yaygın market zincirlerine ziyaretler yapılarak ülkenin gıda alışkanlıkları ve Türk ürünlerinin Alman marketlerindeki raf ve pazar payları konusunda bilgiler alındı.
Ticaret heyeti kapsamında yapılan değerlendirmede gıda sektöründe Türk ürünlerinin pazar paylarının yüksek olduğu gözlenirken, ikili iş görüşmeleri sonrasında yapılan anket sonuçlarına göre, toplamda 58 olan ikili görüşmeden 22’si olumlu sonuçlandırıldı, bu kapsamda ticari iş bağlantıları sağlandı belirtildi.
BU TÜR HEYETLER TÜRK İMAJI VE TÜRK ÜRÜNLERİNİN AVRUPA PAZARINDAKİ HAKİMİYETİNDE ÖNEM TAŞIYOR
Türk Market zincirlerinden olan ve Almanya pazarına hakim Baktat ve Elfi ile yapılan ziyaret sonrası firma yetkilileri, heyetin ziyareti konusundaki memnuniyetlerini bildirdiler. Bu tür heyetlerin Türk imajı ve Türk ürünlerinin Avrupa pazarındaki hakimiyeti konusunda çok önemli olduğunu ve ayrıca heyetimizdeki firmaların üretici olmasının da pazara girişte etkili olacağı firma yetkilileri tarafından dile getirilirken, Ayrıca, Türkiye’nin hem lojistik hem de üretim maliyetleri konusunda en zor olan Doğu Anadolu Bölgesinden firmaların Avrupa pazarına girme konusundaki gayretlerinin çok önemli olduğu vurgulandı.