Erzurum’un tanıtım sorunu, ilin sosyal, kültürel ve ekonomik aktiviteler, potansiyel, yetenek ve imkanlarının daralmasına, ilin içine kapanık bir görüntü vermesine yol açıyor. İldeki kamu kurum ve kuruluşlarının önemli bir bölümü kurumsal web sitelerini aktif kullanmıyor, güncellemiyor. Kamu kuruluşlarınca gerçekleştirilen pek çok organizasyon tanıtım eksikliği sebebiyle dar bir elite hitap ediyor, ‘kendin yap, kendin seyret’ ölçütünde kalıyor.
HALK HABERSİZ
Tanıtım organizasyonlarında yerel, işitsel ve görsel basın, internet çağın en önemli araçları. Erzurum’da ise bu tanıtım odakları yeterince değerlendirilmiyor. Kamu kuruluşlarına ait sitelerin büyük çoğunluğu güncellenmiyor, ya da kurumsal aktiviteler bu sitelerde kendi personeline yönelik olarak aktarılıyor, basınla paylaşım ve bilgilendirme olmadığından, kamu organizasyonlarının çoğundan halkın haberi olmuyor.
BİLDİRİLERİ VATANDAŞ DA BİLMELİ ANCAK…
2 Üniversitesiyle bölgenin Eğitim Ve Üniversite şehri olmasına rağmen, tanıtım noktasında en büyük eksikliklerden birini yüksek öğretim kurumları sergiliyor. Her yıl yüze yakın ulusal ve uluslar arası sosyal, kültürel ve ekonomik boyutlu etkinliğe imza atan Atatürk üniversitesinin organizasyonları kendi sitesinden bile yeterince aktarılmıyor. Çoğu etkinliğin sadece afişi veriliyor, organizasyonlar hakkında tanıtıcı bilgi ve açıklamalar ise yer bulmuyor. Atatürk üniversitesinin bölge ve ülkede ses getirecek önemli panel ve sempozyumları çoğunlukla duyuru olarak kalıyor, ya da birkaç kısa haberle bildiriliyor. Sempozyumlarda sunulan ve her biri bilimsel açıdan çok değerli bildiri ve tespitler Üniversite Web sitesinden aktarılmadığı, ya da basına bülten olarak verilmediği için sadece üniversite çevresinde kalıyor, halk istifade edemiyor, etkinlikler ise kurum içi kalıyor.
ÜÇ AYLAR BAŞLADI AMA…
Mana şehri olarak vasfedilen Erzurum’da halkın ilgi odağındaki kurumlardan birisi de il Müftülüğü. Vatandaşın ekseriyeti bu kurumla ilgili haberlere büyük alaka gösteriyor, etkinliklere ilgi duyuyor. Ancak bu kurumunda Web sitesinde yeterli güncelleme yapılmadığı, basının bilgilendirilmesi noktasında gerekli organizasyonlar yapılmadığı için, müftülük etkinlikleri dar bir çevreye hitap eder görüntü veriyor. Bunun en son örneği Kutlu Doğum Haftasında yaşandı. Kutlu Doğumla ilgili kent ve il bazında önemli etkinlikler olmasına rağmen, bu kurum Web sitesinde yeterli bilgilendirilme yapılmadı, basın bilgilendirilmedi. Mübarek üç aylara girdiğimiz şu günlerde de Müftülük sitesinde Erzurumluya hitap edecek ne bir bilgilendirme ne de bir mesaj var.
BİLGİLENDİRME YOK
İldeki yatırımcı kuruluşların Web siteleri de Erzurumluyu bilgilendirmekten uzak. Yıl sonlarında bir yıl önce yapılan hizmet ve yatırımları basın bilgilendirme etkinlikleriyle kamuya duyurmayan bu kurumlarda yıl başlarında, yeni döneme ilişkin hizmet ve yatırımlar hakkında da bilgilendirme yapılmıyor. Yatırımcı kurumların web siteleri Genel Müdürlüklerine paralel bir seyirle güncelleştiriliyor, ama yerel noktada halkın yararlanabileceği aktarımlar yapılmıyor. Mesela DSİ’nin, Karayollarının 2013 Erzurum yatırımları hakkında halkın bilgisi yok, bir önceki yıl yapılanlardan da vatandaş habersiz.
GİRİN, GÖRÜN
Erzurum’la ilgili tanıtımsızlık gerçeğini her vatandaş ildeki kamu kurum ve kuruluşlarının Web sitelerine girerek, üzüntüyle izliyor. Her kurum içine kapanık bir görüntü verirken, Erzurum’un tanıtımı noktasında da sorun oluşturuyor. Erzurum Valiliği, İl özel idaresi, Atatürk üniversitesi web siteleri dışında günlük olarak yenilenen çok az kamu kurum sitesi var.