ÇOCUKLARIN DÜNYASINDA BİLİM VE BİLİM İNSANI
Okul öncesi dönemdeki çocukların bilim hakkındaki görüşlerini ve nasıl bir bilim insanı imajına sahip olduklarını belirlemek amacıyla araştırma yapıldı. Araştırmada, çocukların bilim insanlarının özellikleriyle ilgili cevaplarında en çok öne çıkan sembollerin laboratuvar önlüğü, gözlük, sakal ve dağınık saç, kitaplar, laboratuvar araç gereçleri olduğu saptandı.
Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitim Ana Bilim Dalı öğretim üyeleri Prof. Dr. Berrin Akman ve Dr. Tülin Güler'in yaptığı araştırma, bazı özel ve resmi anaokullarından seçilen 6 yaş grubundan 330 çocukla yüz yüze görüşülerek yapıldı.
''Bilim nedir?'' sorusuna çocukların yüzde 39.4'ünün ''bilmiyorum'' cevabını verdiği araştırmada, çocukların yüzde 18.8'i bilimi her şeyi bilmek, yüzde 7.6'sı formüller, bileşikler, iksirler, teknoloji ve buluşlar olarak tanımladı.
''Bilim insanı kimdir?'' şeklindeki soruya da çocukların yüzde 24.5'i ''bilmiyorum'' cevabını verdi. Yüzde 13.9'u bilim insanını her şeyi bilen ya da çok şey bilen insan, yüzde 12.1'i keşif ve icat yapan adam olarak gördüğünü söyledi.
Konuyla ilgili çeşitli önerilere de yer verilen araştırmada, çocukların verdikleri cevaplardan hareket edilerek, eğitimin her kademesindeki öğrencilere bilim ve bilim insanı ile ilgili gerçekçi bir imaj kazandırmak için çeşitli programlar oluşturulması gerektiği kaydedildi.