Bölünmüş yollar trafik kazalarını yüzde 80azalttı
Karayolları 12. Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, bölünmüş yol yapımında önemli mesafeler kat ettiklerini belirterek, bölünmüş yolların trafik kazalarını yüzde 80 azalttığına dikkat çekti.
Karayolları 12. Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, bölünmüş yol yapımında önemli mesafeler kat ettiklerini belirterek, bölünmüş yolların trafik kazalarını yüzde 80 azalttığına dikkat çekti.
2005 yılında yurdumuzda meydana gelen trafik kazalarının analizleri yapılmış, bölünmüş yolların kazaları yüzde 80 azalttığı görüldüğünü belirten Yıldız, “Kazaların oluşunda sürücü, yaya ve yolcu olarak insan faktörü %99.71 gibi çok büyük bir kusur payı ile birinci derecede sorumlu görülmektedir.Trafik kazalarının azaltılması, düzenli ve güvenli bir trafik ortamının sağlanması için insan faktörünün, yol ve trafik güvenliği konusunda gereği gibi eğitilmesinin ve yetkililerce denetlenmesinin kaçınılmaz tedbirler olduğu açıkça anlaşılmaktadır.Yayaya çarpma kazaları daha çok yayaların kusurlu davranışları sonucu meydana gelmektedir. 2005 yılında meydana gelen trafik kazalarının büyük bir kısmında aşırı hız; doğrudan ya da dolaylı olarak karşımıza çıkan önemli bir nedendir. Unutulmamalıdır ki hızda meydana gelen küçük artışlar vahim kazalara neden olur” dedi.
BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA ERZURUM ÖNDE
Hükümetin bölünmüş yollara ağırlık verdiğini belirten Mahmut Yıldız, kurumlarının bölünmüş yol yapım çalışmaları hakkında da bilgiler verdi.
Yol yapım çalışmalarına ağırlık vererek, çalışmaların büyük kısmını tamamladıklarını belirten Yıldız “iki yıl içerisinde 215 kilometre bölünmüş yol yapılarak, bölünmüş yol uzunluğunu 264 kilometreye çıkardık.Bölünmüş yol yapımında cumhuriyet döneminin en parlak süreci yaşanıyor. Erzurum’da önemli çalışmalar gerçekleştirdik. Erzurum-Horasan-Pasinler arası 85 kilometrelik yol yapımı gerçekleştirdik. Çevre yolu 33 kilometre, Tortum istikametine 17, Çat 14 kilometre yapıldı. Aşkale-Tercan istikametine 2 kilometre beton asfalt döküldü. Devlet yollarına 300 kilometre kaplama asfalt yapıldı” dedi.