Kars Valisi Günay Özdemir, 2008 yılında Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan Cumhurbaşkanları tarafından temeli atılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu hattı çalışmaları bir takım incelemelerde bulundu.
Vali Günay Özdemir, Arpaçay Kaymakamı Faruk Erdem, Belediye Başkanı Erçetin Altay ve beraberindekilerle birlikte BTK Demiryolu yüklenici firmasının şantiyesine geçen Özdemir, Proje Müdürü Kayserşah Erdem’den çalışmalar ve proje hakkında bilgiler aldı.
BTK7NIN ÖNEMİ
Vali Günay Özdemir, BTK Demiryolu hattının faaliyet geçmesi ile birlikte Kars’ın kavşak kent kimliğine bürüneceğini, ticari ve ekonomik faaliyetlerin ivme kazanacağını belirtti.
Özdemir, BTK hattında tünellerdeki betonlama işlemi yüzde 40 oranında tamamlandı. Kış döneminde de çalışmalar devam ediyor. Kars bölgesindeki aç-kapa tünelleri de tamamlanmış durumda. Türkiye topraklarındaki 79 kilometrelik bölümde çok az bir eksiğimiz kaldı. Genel toplamda 700 milyon dolarlık projenin şu anda yüzde 83’ü tamamlanmış durumda. Bu da projenin büyük bir bölümünün ve asıl zor işlerin tamamlandığını, sadece üzerinde yapılacak imalatlarla ilgili kısımların kaldığını gösteriyor. BTK, tamamlandıktan sonra İpekyolu tekrar devreye girecek. Bu sadece Kars’tan Bakü’ye olan bir ulaşım değil, Pekin’i Londra’ya bağlayacak” dedi.
Vali Günay Özdemir ile beraberindekiler DTK Demiryolu çalışmlarının sürdüğü güzergahları dolaşarak çalışmları yerinde gördü. Özdemir, kış ve soğuğa rağmen çalışmların devam ettiğine dikkat çekti.
“BTK DEMİRYOLU HATTI”
2015 yılında faaliyete geçmesi planlanan projeyle ilk etapta 1 milyon yolcu ve 6,5 ton yük taşınabilecek. 2034 yılına gelindiğinde 16 milyon 500 bin ton yük ile 1 milyon 500 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Projenin en büyük özelliği ise doğu ile batıyı demir yolu hattı üzerinden birbirine bağlaması. Çünkü hattın devreye girmesiyle Londra ile Pekin arasında kesintisiz ulaşım sağlanacak. Yani Londra’dan kalkan bir tren, Marmaray’dan geçerek Bakü-Tiflis-Kars demiryoluyla Hazar Denizi’nden Pekin’e ulaşacak.