Yakutiye Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı, Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürü Fethi Yurttaş, tüketici hakem heyetine başvurularının her geçen gün arttığını söyledi.
Yurttaş, 2014 yılında 13 bin başvuru olduğunu belirterek, 8 bin 400 dosyayı karara bağladıklarını söyledi.
Tüketicinin, bilinçlendikçe hakkını arama konusunda daha duyarlı olduğunu söyleyen Yurttaş, "Tüketici Sorunları Hakem Heyetimize, 2014 yılında 13 bin başvuru yapıldı. Görüldüğü üzere tüketicilerimiz, hak arama konusunda hızla bilinçlenmekte ve kendisine yapılan haksızlık durumunda hakkını aramaktadır" dedi.
"BİN 436 DOSYAYI KARARA BAĞLADIK"
Aldıkları başvurular hakkında yaptıkları titiz incelemeler sonucu 8 bin 400 dosyayı karara bağladıklarını ifade eden Yurttaş "Bu başvurulardan 7 bin 200’ü banka, 200’ü mesafeli satış, 180’i kapıdan satış, 450’si de ayıplı mal ve hizmetlerden oluşuyor." açıklamasını yaptı.
"BANKALAR İLK SIRADA"
Türkiye genelinde olduğu gibi en çok bankalar konusunda başvuru şikayeti aldıklarını aktaran İbrahim Fethi Sel; kredi kartı aidatı, kredilerden alınan dosya masrafları, hesap işletim ücretleri gibi şikayetlerin, tüketicilerin en çok mağdur olduğu ve hak aradığı kısımlar olduğunu ifade etti.
Yurttaş, şu bilgileri verdi:
" Tüketici hakem heyeti kararlarının yaklaşık yüzde 98’i tüketici lehine çıkıyor. Ayıplı Mal ve Hizmet kategorisinde değerlendirdiğimiz ayakkabı, bilgisayar, cep telefonu, buzdolabı gibi ürünlerin şikayetlerinde de başvuru sayısı oldukça fazla. Diğer önemli bir başvuru olarak Kapıdan Satışlar ve internet, telefon üzerinden yapılan alışverişleri gösterebilmek mümkündür. Kapıdan satışlarda mutlaka satıcıya kapıdan satış belgesi olup olmadığı sorulmalıdır. Eğer bu tür alışverişten caymak istiyorsak ilk 14 gün içerisinde satıcı firmanın adresine 'cayma bildirimi' göndermemiz gerektiği unutulmamalıdır. Alışverişlerde mutlaka fatura alınmalıdır."