BASIN İLAN KURUMU GENEL MÜDÜRÜ CİLLOV:
YEREL BASIN İLANLARI TEK GELİR OLARAK GÖRMEMELİ
Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Ertan Cillov, yerel gazetelere verilen ilanın belirli kitlelere ulaşması gerektiğini ancak, bazı bölgelerde ilan alan yerel gazetelerin yeterince dağıtımının yapılmadığını tespit ettiklerini bildirdi.
Cillov, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü tarafından Erzurum Hizmetiçi Enstitüsünde düzenlenen 15. Yerel Medya Eğitim Semineri'nde, ilan verilen yerel gazetelere yönelik yasal düzenlemelerle ilgili bilgi sundu.
Yerel gazetelere verilen ilanın belirli kitlelere ulaşması gerektiğini belirten Cillov, ancak bazı bölgelerde ilan alan yerel gazetelerin yeterince dağıtımının yapılmadığını tespit ettiklerini söyledi.
İLAN DÜZENLEMESİ
Cillov, yapılan düzenlemelerle ilan alan yerel gazetelerin abonelerine dağıtılan hariç, bayilere verilmek üzere en az 150 gazete basılması şartı getirildiğini kaydetti.
Yerel gazetelere verilen ilan ücretinde de bu yıl bir iyileştirme yapılmasının düşünüldüğünü ifade eden Cillov, enflasyon rakamları dikkate alındığında Ocak 2008 döneminde bir zam yapılabileceğini bildirdi.
Cillov, ''Ancak yerel gazeteler, ilan parasını tek gelir kaynağı olarak görmemelidir'' dedi.
''BASIN FOTOĞRAFÇILIĞINDA ETİK''
Seminerde ''Basın Fotoğrafçılığında Etik'' konulu sunum yapan Anadolu Ajansı Fotoğraf Haberleri Müdürü Abdurrahman Antakyalı, ''Fotoğrafta güvenilirlik en büyük sermayemizdir'' dedi. Basında yer alan birçok fotoğrafta oynama yapıldığına dikkati çeken Antakyalı, ''Bazıları fotoğraf çekmiyor, fotoğraf yapıyor'' diye konuştu.
Yurt içi ve yurt dışında basında yer alan ve üzerinde oynama yapılan fotoğraflardan örnekler sunan Antakyalı, şöyle konuştu: ''Geçmiş dönemde bir il muhabirimizin, çekmiş olduğu ve üzerinde oynama yaparak geçtiği fotoğrafı yayına verilmeden işine son verilmiştir. Fotoğrafta güvenirlik en büyük sermayemizdir. Anadolu Ajansı olarak fotoğrafta en az tekzip yiyen kurum olmamız da bunu açıkça göstermektedir. Ancak, fotoğraf üzerinde yapılan oynamalar sansasyonel basının işine geliyor. Bu nedenle muhabirlerine bir yaptırım uyulamamaktadırlar.''
Fotoğraf üzerinde yapılan oynamalara karşı yasal olarak yaptırım uygulanmadığını kaydeden Antakyalı, ''Ancak basın yayın organları, fotoğrafta oynama yapanlara işten çıkarma gibi yaptırımlar uygulayabiliyor. Türkiye'de, fotoğraf etiğiyle ilgili hazırlanmış bir metin bile yok. Gazetelerde fotoğraf editörü sayısının da yetersiz olması diğer bir eksikliktir'' dedi.
MEDYA VE KADIN
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Abdulrezzak Altun, ''Medya ve Kadın'' konulu sunumunda, Türk basınında içerik üretiminde söz sahibi kadınların oranının yüzde 15.5'te kaldığını bildirdi.
Büyük gazetelerin künyelerinde ismi bulunan kadın sayısı konusunda da bilgi veren Altun, ancak son yıllarda bu oranda az da olsa artış görüldüğünü belirtti.
Gazetelerin künyesinde ismi bulunan kadınların oranının 2003'te yüzde 19 olduğunu, 2007'de ise bu oranın yüzde 21.3 olarak tespit edildiğini kaydeden Altun, ''Kadın medyada cinsel obje olarak sunulmaya devam ediyor. Toplumda görülen cinsiyetçiliğin, medyada da yaşandığını görüyoruz'' diye konuştu.