Öğretmenliğin salt bir meslek değil, bir eğitim davası mensubiyet ve vizyonerliği olduğuna dikkat çeken Milletvekili Aydemir, ’Öğretmenlik, Bizim muhteşem tarihimize yön veren Şemsi Tebrizilerin, Molla Güranilerin, Akşemseddinlerin,Yunus Emrelerin, İbrahim Hakkıların temsil ettikleri öğretinin temsilciliği ve ifadesidir. ‘Oku’ ilahi emriyle dimağı şekillenmiş milletimizin kılavuzlarıdır’ diye konuştu.
24 KASIM SIRADAN BİR TAKVİM GÜNÜ DEĞİLDİR
24 Kasım Öğretmenler Günü’nün, bir takvimsel olay olmadığı, içinde bulunulan bilgi çağında toplumların eğitim bazında kendilerini sorgulama ve farkındalık oluşturması adına büyük önem taşıdığına işaret eden Milletvekili Aydemir, ‘Öğretmenler Günü, Eğitim meselesine bordo yaklaşımı zamanı değil, milletimizin eğitim düzey ve seviyesini inşa edenlerin öncelikleri ve kaydettikleri ufkun ele alınma ve bu noktada sosyal istişarede bulunma vaktidir. ‘ dedi.
SORUN DEĞİL ÇÖZÜM YARIŞTIRMALIYIZ
Her öğretmenler Günü’nde belirli çevrelerin suni sorunları yarıştırarak, toplumsal dikkat ve hassasiyetlerin odaklanması gereken eğitim meselesi ve çerçevesinden uzaklaştırıldığını belirten Milletvekili Aydemir,’Öğretmenlerimizin sorunlarına yalnız maaş ve ücret açısından bakanlar, adeta bir zihniyet parafazisi oluşturmaya çalışanlar, irfanımızın mimarlarına kalbi değil şekli yaklaşanlardır. Toplumumuzun eğitim mesele ve vizyonuna bakanlar, onu görmeyenlerdir. “ tarifini yaptı.
AYDEMİR’İN VURGUSU
Öğretmenlere övgü kelimelerini alt alta dizerek, kutlama yarışı yaparak sergilenen tutumun, onların temsilcisi ve kılavuzu oldukları eğitim davasına ve anlaşılmasına beklenen katkıyı yeterli boyutta sağlamayacağını belirten Milletvekili Aydemir, ‘Böylesi bir makamda bulunanları hangi kelimelerle överseniz övünüz, ‘Öğretmen’ sıfatından daha aziz bir tanımlama yapamazsınız. Öğretmen olmak ya da kabul edilmek mertebelerin en yükseğidir. O halde bizim Öğretmenler Günü’nde odaklanmamız gereken mesele, ‘Bu mertebeden verilen mesajdan, ya da öğretmenlerimizin anlattıklarından ne anladığımız, olmalıdır. Başka bir deyişle, öğretmenlerimizin anlattıkları anladığımız kadar mıdır? Ya da toplumsal her meseledeki anlayışımız, bu mukaddes dava temsilcilerinin anlattıkları mıdır? Tüm meselelerimize onlardan kazandığımız bir eğitim disipliniyle mi bakıyoruz? Dikkat kesilmemiz gereken noktanın bu olduğunu düşünüyorum’ dedi.
AK DAVA YAKLAŞIMI
24 Kasım öğretmen Günü dolayısıyla yayımladığı mesajında, ‘Eğitim Meselesi ve Öğretmenlik kutsalına’ en rasyonel ve vicdani yaklaşımın AK Dava tarafından sergilendiğini söyleyen Milletvekili Aydemir, ‘insanın yaradılmışların en şereflisi, eşrefi mahlukat olduğuna imanın esas olduğu AK Dava, bu aziz camianın her daim hizmetinde olmuştur. AK Dava, Onları kutlu zamanların kutlu kılavuzları olarak gören ve tanımlayan bir davadır. 2000’ler öncesi ve sonrasını iyi analiz edenler, 14 yıllık süreçte, mukaddes eğitim davasının öncüleri öğretmenlere ve eğitim davasına eser ve yatırım kazandırarak hizmette yarışan AK iktidarların hakkını teslim edeceklerdir. Türkiye’nin her ilini üniversitelerle donatan, ilk öğretimden yüksek öğretime, eğitimin her safha ve kademesine çağdaş yaklaşım göstererek, reformlar gerçekleştiren AK Dava, eğitimcilerimizin sesi olma kararlılığını sürdürmektedir.’ vurgusunu yaptı.
KUTLAMA
Milletvekili Aydemir mesajının son bölümünde, ‘Türkiye’nin 2023 ufku öğretmenlerimizin eseri olacaktır. Rahmeti rahmana kavuşmuş tüm öğretmenlerimizi rahmet niyazı, emekli öğretmenlerimizi şükran, saygı ve minnetle anıyor, Öğretmenlerimizin 24 Kasım’da ifade ve mana bulan gününü içtenlikle kutluyorum.’ dedi.