Açıklamada şöyle denildi: "Bilindiği üzere, 15 temmuz 2014 tarihinde Kiremitliktepe mevkiinde bulunan Kayakla Atlama Merkezimizde toprak kayması meydana gelmiştir. Antrenman Kuleleri olan K65, K40 ve K20 yıkılmış olup, Müsabaka Kuleleri olan K125 ve K95 kulelerinin pistleri kullanılmaz hale gelmiştir. Rampalarında ise hasar oluşmamıştır. Toprak kaymasının ardından Erzurum Valisi Dr. Ahmet Altıparmak başkanlığında oluşturulan bir heyet tarafından ilk teknik inceleme yaptırılmış olup söz konusu hadiseye ilişkin elde edilen sonuçlar basın toplantısında kamuoyu ile paylaşılmıştır. Aynı toplantıda basın mensupları tarafından yöneltilen sorulara açıklıkla cevap verilmiş, sürecin takip edileceği ve ayrıntıların yine kamuoyu ile paylaşılacağı belirtilmiştir. Olay akabinde, gerek Gençlik ve Spor Bakanlığı, gerek AFAD İl Müdürlüğü Jeoloji ve Harita Mühendisleri tarafından yapılan incelemeler neticesinde, toprak hareketlerinin devam edip etmeyeceğinin anlaşılması amacıyla, tesiste inklinometre hassas ölçüm sistemleri kurulması kararlaştırılmıştır. Bahse konu sistemlerin kurulması için gerekli çalışmalar başlatılmış olup, firma sondaj malzemelerini 21 Temmuz 2014 Pazartesi sabahı olay yerine intikal ettirmiştir. Firma, tesiste sondaj kuyuları açacak olup, mevcut durum için yeni bir zemin etüt raporu hazırlayacaktır. Firmanın hazırlayacağı yeni rapor doğrultusunda zemin ıslahı çalışmalarına başlanacaktır.
HUKUKİ OLARAK YAPILAN İŞLEMLER
17 temmuz 2014 tarihinde Erzurum 2. Asliye Hukuk Mahkemesi 2014/98D. İş dosyası ile 15.07.2014 tarihinde meydana gelen kayma sonucu, Erzurum Atlama Kuleleri pistlerinde, otelinde ve kulelerin kendilerinde meydana gelen hasarın sebebinin ve hasarın nelerden ibaret olduğunun, kaymanın devam etme olasılığının, bu tesisin kullanımının sürdürülebilirliğinin tespitine ilişkin olarak tespit davası açılmıştır. 18 temmuz 2014 tarihinde bölgede keşif yapılmıştır. Bilirkişiler raporlarını hazırlamak üzere süre almışlardır. Bilirkişilerce; Keşif alanında yer alan skorbort ve kar yapma sistemlerinin rapor verilmesi beklenilmeden koruma altına alınmak üzere kaldırılmasında bir sakınca olmadığına, kulelerin olduğu yerde, pistin sağlam kısımları ile pistin hasar gören alt kısımlarında (K125 ve K 95 alt kısımlarında) sondaj yapılmasında bir sakınca olmadığına, beton ve çelik molozlar ile sentetik çim zemin kaplamalarının kaldırılması hususunun ise mevcut durumu gösterir plankote ve kamera çekimleri tamamlandıktan sonra tekrar değerlendirilmesine oy birliği ile karar vermiştir."