ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum vergide sıra atladı
Erzurum vergide sıra atladı
Gazze'de can kaybı 43 bin 764’e yükseldi
Gazze'de can kaybı 43 bin 764’e yükseldi
Yılsonu enflasyon beklentisi arttı
Yılsonu enflasyon beklentisi arttı
Ücretli çalışan sayısı açıklandı
Ücretli çalışan sayısı açıklandı
Tarım-ÜFE yıllık yüzde 35,46 arttı
Tarım-ÜFE yıllık yüzde 35,46 arttı
HABERLER>ARAŞTIRMA İNCELEME
15 Eylül 2021 Çarşamba - 13:12

Ar-Ge’si Türkiye’de, test sürüşü Erzurum’da yapıldı

Otobüsün yol testleri kapsamında ilk prototip araç; 2 yıl süresince 10 bin saat boyunca (yaklaşık 140 bin kilometre) Türkiye’de 3 ayrı lokasyonda (İstanbul, Erzurum, İzmir) yapılan yol testlerinde ekstrem iklim şartları ve farklı sürüş senaryolarında karşılaşılabilecek tüm koşullarda test edildi.

Ar-Ge’si Türkiye’de, test sürüşü Erzurum’da yapıldı

“Bundan sonra bizi ne hareket ettirecek?” sloganı ile Münih’te düzenlenen IAA Mobility 2021’de, tamamen elektrikli Mercedes-Benz otobüsleri olan eCitaro’lar kullanıldı. Otobüsün Ar-Ge'sinin ise Türkiye'de yapıldığı açıklandı.

IAA Mobility 2021 zirvesinde çok sayıda yeni aracın dünya tanıtımı yapılırken, yeni teknolojiler ve ulaşım çözümleri de tanıtıldı. Pandemi koşullarına dikkat edilerek, yeni bir anlayışa göre tasarlanan, Münih’in şehir merkezindeki ‘Açık Alan’ diye adlandırılan bölümde, araçlar, teknolojiler ve çok daha fazlası için halka açık bir sahne hazırlandı. Şehrin belirli bölümlerine yayılan IAA Mobility 2021’de, farklı türdeki ulaşım araçları arasındaki Mercedes-Benz eCitaro, katılımcıların beğenisini kazandı. Tamamen elektrikli altyapıya sahip olan 4 adet otobüs, IAA Mobility 2021’deki konumlar arasında gidip-gelerek, günümüz şehir otobüslerinin gelişmiş verimlilik seviyesini gözler önüne serdi.

OTOBÜS HAKKINDA ŞU BİLGİLER PAYLAŞILDI:

''Yolcular bu seferler boyunca otobüslerde; teknoloji, güvenlik ve konfordaki yenilikçi çözümleri Mercedes-Benz eCitaro ile deneyimledi. Dört adet eCitaro solo otobüs, klasik NMC bataryalarla (lityum iyon teknolojisi) donatıldı. Otobüslerin dış cephesindeki markanın binek otomobil motifleriyle bezenen çarpıcı mavi giydirme, yenilikçi modellerle ‘Yıldız’ arasındaki bağlantıyı gözler önüne serdi. Yolcular iç mekânda, bu modern şehir otobüslerinin tasarım ve donanım çeşitliliğini keşfetti. Fuarda geçen yorucu bir günün ardından; yüksek verimli iklim kontrolü, konforlu koltuklar ve seyahat ederken mobil cihazlarını şarj etmek için USB bağlantı noktaları gibi söz konusu otobüsün sağladığı konforun avantajlarından yararlandılar. Otobüsler versiyona bağlı olarak, dönüş asistanı Safeguard Assist ve aktif fren asistanı Preventive Brake Assist dâhil, oyunun kurallarını değiştiren güvenlik ekipmanlarıyla donatılıyor.

ENFEKSİYON RİSKİNE KARŞI KAPSAMLI KORUYUCU ÖNLEMLER

Tüm Mercedes-Benz eCitaro’lar, COVID-19 enfeksiyon riskine karşı en etkin koruyucu önlemlerle donatıldı. Otobüslerin hepsinde sürücü koruma bölmesi, iklim kontrol sisteminde yüksek verimli aktif filtreler ve giriş alanlarında sensörlü dezenfektan püskürtücüleri vardı. Ayrıca yolcu bölmeleri düzenli aralıklarla temizlenerek, temas yüzeyleri dezenfekte edildi. Bu uygulama sadece IAA ziyaretçilerinin Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli servis otobüslerinde temiz bir seyahatin keyfini çıkarmasını sağlamakla kalmadı; aynı zamanda maksimum güvenliği de sağladı.

OTOBÜSÜN AR-GE’SİNDE TÜRKİYE’NİN ETKİSİ

Söz konusu otobüsün AR-GE faaliyetleri Mercedes-Benz Türk Ar-Ge Merkezi tarafından yürütüldü. Mevcut güncellemeler ve iyileştirmeler de halen Türkiye’de yapılıyor. Otobüsün iç donanım, karoser, dış kaplamalar, elektrik altyapısı, diagnoz sistemleri, yol testleri ve ekipman dayanıklılık testleri gibi kapsamları Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası AR-GE Merkezi sorumluluğunda yürütülüyor. Türkiye’deki otobüs üretim AR-GE’si anlamında en gelişmiş test kabul edilen Hidropuls dayanım testi, bir aracın 1 milyon kilometre yol koşullarına denk gelen şartlarda test edilmesi imkânını sağlıyor. Yol testleri çerçevesinde; gerçek yol, iklim ve kullanım koşullarında, aracın tüm sistem ve ekipmanlarının fonksiyon ve dayanım açısından uzun süreli testleri gerçekleştiriliyor.

Otobüsün yol testleri kapsamında ilk prototip araç; 2 yıl süresince 10 bin saat boyunca (yaklaşık 140 bin kilometre) Türkiye’de 3 ayrı lokasyonda (İstanbul, Erzurum, İzmir) yapılan yol testlerinde ekstrem iklim şartları ve farklı sürüş senaryolarında karşılaşılabilecek tüm koşullarda test edildi.

Emisyonsuz ve sessiz bir sürüş sunan, tamamen elektrikli otobüsün dünya tanıtımı 2018 yılının sonbaharında Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda yapıldı. Otobüsün ilk teslimatı 18 Kasım 2019 tarihinde 56 adet olarak Almanya’nın Wiesbaden kentine yapıldı. O tarihten bu yana; Hamburg, Berlin, Mannheim ve Heidelberg gibi kentlerin yollarında ve çeşitli Avrupa şehirlerinde eCitaro kullanılıyor. Mayıs 2020’den itibaren seri üretim programına alınan Körüklü eCitaro ile beraber de yeni siparişler alınmaya devam ediyor.''

 
Ekmek pişirirken tandıra düştü
 
21 kilo esrar ele geçirildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Erzurum'da PSG Futbol Akademisi açıldı
Erzurum’da Fransa Ligue 1 ekiplerinden Paris Saint-Germain'in futbol akademisi ...
Türkiye'de 116 parti var
İçişleri Bakanlığı, Türkiye genelinde faaliyette bulunan aktif siyasi ...
Teknofest için insansız su altı aracı tasarladılar
Erzurum Palandöken Gençlik Merkezi’nde lise öğrencileri, deneyap atölyesinde ...
 
ETÜ Diyabet Araştırmasına TÜBİTAK desteği
Erzurum Teknik Üniversitesi (ETÜ) Fen Fakültesi öğretim üyelerinden Dr. ...
e-Devlet kapısına yeni bir hizmet daha
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü de e-hizmetlerine ...
ATAUNİ’de bir proje daha TÜBİTAK’tan destek aldı
Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Recep Sadeler’in hazırladığı ve ...
 
Veteriner Fakültesi Projesine TÜBİTAK desteği
Ziraat Fakültesi, Veteriner Fakültesi ve Hayvan Hastanesiyle bölge çiftçisini ...
ATAUNİ Bor Projesine TÜSEB desteği
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim ...
ATAUNİ Fen Fakültesi Projesine TÜBİTAK desteği
ATATÜRK Üniversitesi Fen Fakültesince gerçekleştirilen 1 proje TÜBİTAK ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Kuşkulusu
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Peki bu işleri kim yapsın?
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Bevval-i Ceh-i Zemzem: FETÖ ve İblis..
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Berhan Yılmaz hocam kitabın ortasından konuşmuş: Sistem değişmeli
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Hitabetin İhtişamı ve Hikâyenin Gücü
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Ehramlı kadınlar çiftçi olamaz mı yani?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva