ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Büyükşehir ERAKUT akredite edildi
Büyükşehir ERAKUT akredite edildi
Erzurum’da Gençler İçin İşbirliği buluşması
Erzurum’da Gençler İçin İşbirliği buluşması
TDP 4 bin 871 öğrenciyi bilgilendirdi
TDP 4 bin 871 öğrenciyi bilgilendirdi
OBM’de 2025 hizmet programı başladı
OBM’de 2025 hizmet programı başladı
Erzurum’dan 2024’te 57 ülkeye ihracat
Erzurum’dan 2024’te 57 ülkeye ihracat
HABERLER>GUNCEL
11 Şubat 2009 Çarşamba - 01:30

Ankara-Erzurum 4 Saat

Türkiye'nin ilk yerli treni. Ankara-Erzurum arasını 4 saate indirecek.

Ankara-Erzurum 4 Saat

Türkiye'nin ilk yerli treni. Ankara-Erzurum arasını 4 saate indirecek. Maliyeti diğerlerinin 10'da biri. Raydan çıkma ihtimali sıfır. Türkiye'nin yüzde 100 yerli ilk treni, TCDD 2. Bölge Müdürlüğü Behiçbey tesislerinde üretildi. Treni tasarlayan Öncüler Ulaşım Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sabahattin Çelik, Avustralya’da demiryolu sektöründeki 10 yıllık deneyimini ‘yerli malı tren üretme’ konusunda hayata geçirdi. Yüzde 90’ı demiryolu işçisi ve memurlarından oluşan 180 ortaklı şirketin en büyük hissedarı Çelik, yüzde 100 yerli malı kullanılarak üretilen ve dünyadaki mevcut sistemlere göre yüzde 70 daha farklı ve özgün olan treni tanıttı.
MALİYETİ 250 BİN DOLAR
Çelik, Öncü verilen Türkiye’nin ilk yerli hızlı treni, mevcut altyapıya ve hatlara uyumlu olarak taşımacılığında kullanılan mevcut trenlere göre neredeyse 2 kat daha hızlı olan trenin, saatte azami 160 kilometre hız yaptığını söyledi. Çelik, Ankara-Erzurum arasını 4 saate indirecek ve bu mesafeyi otobüsten daha kısa sürede alacak olan trenin maliyetinin ise diğer trenlerin 10’da biri olduğunu ve bir yılda üretilen Öncü’nün ilk yatırım maliyetinin 250 bin dolara çıktığını kaydetti. Raya yakın olarak tasarlanan lokomotife, özel dinamik süspansiyon sistemi eklenerek, raydan çıkma ihtimalinin sıfıra indirildiğini kaydeden Çelik, bağımsız dinamik süspansiyonlar nedeniyle hareket halinde en ufak bir sarsılmanın da hissedilmedğini söyledi. Sabahattin Çelik ‘Aerodinamik yapı sayesinde hareket halinde içilen çayda bile hareket etkisi fark edilmeyecek. ABS fren sistemine sahip Öncü Tren’in kalkış ve duruşları da çok kolay olacak. Bir TIR’dan çok daha rahat duracak. Tren, acil duruş gibi sistemleri de içinde barındırıyor’ dedi.
10 LİRAYA TAŞIYACAK
Öncü adı verilen yerli malı tren, ayrıca makiniste ihtiyaç duymaksızın kendi başına gidebilecek. Ancak herhangi bir arıza durumu halinde de müdahale etmek üzere bir operatör bulundurulacak. Kontrolü çok basit olduğundan tek bir operatör 1 günde eğitilip sefere çıkarılabilecek. Öncü Tren, ayrıca yokuşlarda yüzde 5 eğime kadar tırmanabilecek özellikte tasarlandı. Sabahattin Çelik, yolcularını kişi başına 10 TL’ye Ankara’dan Erzurum’a taşıyabileceklerini ve bu mesafeyi otobüs yolculuğundan daha çabuk sürede, yaklaşık 4 saatte alabileceklerini ifade etti.
HEDEF HIZ REKORU
Öncü'den sonra yük treni modelleri geliştireceklerini ve 500 km mesafede 2 ton yükün taşıma maliyetini 1 liraya düşüreceklerini anlatan Çelik, 2009’da en büyük hedeflerinin ise İspanyol hızlı trenden daha yüksek hız yapabilen Türkiye’nin ilk yerli hızlı trenini üretip test sürüşüne hazır hale getirmek olduğunu kaydetti. Çelik, ‘Hedefimiz yıl sonuna kadar saatte 400 kilometre hız yapan yerli hızlı treni üretebilmek. Ve 2011 yılında Fransa’nın 574.7 kilometrelik hız rekorunu kırmak’ dedi.
ÜRETİMDE YÜKSEK TEKNOLOJİ KULLANILDI
Trenin hammaddeleri organize sanayi bölgelerinden temin edilen trenin üretiminde yüksek teknoloji kullanıldı. Trenin ana motoru, 100 beygirlik bir otomobil motorundan üretildi. Aküye bağlanan motor 150 kilogramlık ağırlığıyla, mevcut tren motorlarına göre 15 kat daha hafif. Her biri 50 santimetre çapındaki tekerlere ise her biri 25 kilogram ağırlığında elektrikli servo motorlar bağlandı. Böylelikle bağımsız motorlara sahip tekerlekler birbirinden bağımsız hale getirildiği gibi her vagona lokomotif özelliği kazandırıldı. Tekerlerdeki her bir motor bir otomobilin ürettiği kadar tork üretme gücüne sahip.
 
İŞE İLK KEZ BANLİYÖ TRENLE BAŞLADILAR
Öncüler Ulaşım Teknolojileri A.Ş, yerli tren üretimine ilk olarak banliyö trenle başladı. Makinistsiz banliyö tren de saatte 160 kilometre hız yapabilme kapasitesine sahip olarak tasarlandı. Öncüler adını taşıyan Samsun Atatürk banliyo trenini üreten firma, Samsun-Çarşamba hattında treni deneyip başarıya ulaştıktan sonra modern yolcu treni Öncü’yü tasarlayıp üretti.
ÖZBEKİSTAN’DAN CİDDİ TALEP GELDİ
Yerli malı trenin üretim sürecinde Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD’den büyük destek gördüklerini, TCDD’nin Behiçbey tesislerindeki 2 bin metrekare kapalı alanı kendilerine cüzi kira bedeliyle kullandırdığını anlatan Çelik, hükümetin de yerli tren karşısında heyecanlı olduğunu bildirdi. Amaçlarının Türk parasını ülke dışına çıkarmamak olduğunu belirten Çelik, şimdiden trene Özbekistan’dan ciddi talip çıktığını, Ukrayna ve Rusya ile de görüşmeler yürüttüklerini anlattı. (Kaynak:stratejikboyut)    
 

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
Toplam 6 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Kadri Süha 24 Kasım 2010 Çarşamba 10:34

Anlatılanlar çok güzel .Umut verici ,yanlız bu işler nezaman olacak o belli değil.Hangi yolda bu hız yapılacak.Ankara- Erzurum 4 saat harika bir proje.İnandırıcı olması için bir tarihde verilmeli.2050 mi,2025 mi Çalışmaya başlandımı. Bunlar belli değil.Kötümser olmak istemem fakat hayalcide olmak istemem.Müspet çalışmaları varmı bilmiyoruz.Finansamanı varmı oda bilinmiyor.sadece projeye seviniyoruz...Ovit tüneli projesi enaz 30 yıldır konuşulur.Erzurum -Rize arası 1,5 saate düşürülür diye konuşur dururuz.bugüne kadar ne yapıldı? Muuamma.Bu tren projeside umarım Ovit tüneline yetişir.Bizler hayır dilemekten başka elimizden gelen olmayan millet olmakta devam etmekteyiz.Erzurum insanı saftır, temizdir her şeye inanır..İnşaallah erken yaparlarda çocuklarımız Ankaraya çabuk gider-gelirler.Bizlerin görme şansımız umarım olur.Denize ulaşım projesine Mardin i de kattılar!.Bunada katarlarsa belki hızlanır! Allah hayırlı etsin.

Yorumu oyla      6      4  
OGUZHAN 24 Kasım 2010 Çarşamba 10:23

ya kardeşim bunun alt yapısı ne zaman yapılacak ne zaman erzuruma sefere başlayacak benim bildigim 2023de dogrumu bilen yazsın

Yorumu oyla      6      4  
Atalay K.alp 24 Kasım 2010 Çarşamba 00:17

önce selahattin beyı cesaretinden dolayı kutlamak lazım Sebeb.;TCDD den onay almadan,standardı olmayan bir sözde tren yapıyor.TCDD garantimi verdi? Banlio dizisi bile olması şüpheli bir treni test etmek bile riskli,Vagon üreten ADVAS ve SİDEMASın haberi olmadan,projelerini (varsa) onaylatmadan bir katar yapıp ben yaptım oldu işletelim denemez.Bir hangarda bir tren nasıl imal edilebilir.İşçiler hiç demiryolunu bilmeyen kişiler.TCDD nin bu treni uygun demeye yetkisi yok.UIC de standardı olmayan bu araçlara asla uygun demez.Fren,ısı,kurba uygunluk,,hız, yaylanma, vb hesplar ı yapıldımı..Test işleminin TCDD hattında yapılması da sakıncalıdır.TCDD de tam anlamıyla uzman da yok.Uygun demesine güvenmek risk işidir.Hızlandırılmış tren işine benzer.Selahattin beye teknik konularda çok soru da sordum lakin cevap vermedi.Kendi üretimine güvenmiyormu yokssa.Vatandaş nasıl güvensin?. Bu dizinin sadece yol,hız/fren tecrübeler bir anlam ifade etmez. Test edilecek o kadar konu varki TCDD imkanları buna yetersizdir.Sonuçta,pratik olarak muhtelif yollarda ve süratlerde dolu ve boş çalıştırarark en az 2 yıl deneme seyirlerine tabi tutmalı.Gönül isterki her konusu mükemmmel olsun da gurur duyalım.TCDD Güvenliği hakkında TAM güvence verebilecekmi bekleyip görelim

Yorumu oyla      6      4  
Burak 17 Şubat 2009 Salı 01:41

Böyle bi proje gerçekten hayata geçirilire, emeği geçen herkese, hergün dua ederim. bıktım her tatilde ankaradan erzuruma 15 saat yol gitmekten :)

Yorumu oyla      6      4  
israfil Bayındır 11 Şubat 2009 Çarşamba 10:03

Teknoloji hızla gelişiyor...Bunun Türkiye'ye yansıması hele Erzurumumuza katkı yapması bizleri mutlu edecektir.Emeği geçenlere çok teşekkürler....

Yorumu oyla      6      4  
Hüseyin ÇAYIRLI 11 Şubat 2009 Çarşamba 08:51

Böyle güzel haberleri duymak çok güzel bir duygu.Bu projede emeği geçen tüm insanları tebrik ediyorum.Türk Milleti olarak gurur duyulması gereken bir çalışma yapılmış.Türkiye'ye ve Türk Milletine Hayırlı Olsun.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hizmette Semt Ayırımına Tepki
Göreve gelen her belediye başkanının, ‘modern yapılaşma’ sözü verdiği ...
Muhtarlar İstişare Edecek
Köy ve Mahalle Muhtarları Derneği, Erzurum’da 12 Şubat’ta düzenlenecek ...
İl Kriz Merkezinden Çığ Uyarısı
Erzurum'da Meteoroloji Bölge Müdürlüğü, vatandaşlara, çığ olasılığı ve ...
 
İbrahim Erkal'ın Acı Günü
Erzurumlu ünlü sanatçı İbrahim Erkal'ın kız kardeşi Nuray Erkal vefat ...
Ulaşım Sektörü Sorunlu
Türk Ulaşım-Sen Erzurum Şube Başkanı Mükremin Aktaş, Erzurum'da ulaşım ...
Bugün Ay Tutulacak
Bugün öğleden sonra ''Yarı gölge ay tutulması'' yaşanacak. Tutulma 16.38'de ...
 
Baba İle Oğlunu Kavuşturdular
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Barınma Merkezi, akli dengesi yerinde olmayan ...
Özel İdareler İşbirliği Yapacak
Özel İdare Genel Sekreterleri Erzurum’da toplandı. İçme ve sulamayla ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Tek Ayaklısı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
1 milyon Mehmet’in ardından...
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Amerika’nın Yangın İmtihanı ve Türkiye’nin Farkı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Dadaşlar Diyarı'nın Gönül Valisine Veda
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva