SAMET ÖZÜNAL(GHA) – Bir zamanlar yoğun işlem dolayısıyla sık sık tıkanmaların yaşandığı MEDULA sistemi, sonunda rayına oturdu. Gerekli müdahalelerin ardından kusursuz işleme başlayan sistem, artık hem eczanecilerin, hem de hastaların yüzünü güldürüyor.
Türkiye’deki sosyal güvenlik kurumları olan Emekli Sandığı, Bağkur, Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK) Yeşilkart’ tek bir çatı altında toplamayı amaçlayan Genel Sağlık Sigortası Sistemi’nin, bilişim ayağı olan MEDULA, sonunda rayına oturdu. Sistemde sık sık yaşanan tıkanma sorunu, gerekli çalışmaların yapılması suretiyle çözüme kavuşturulurken, hastalar artık eczanelerde beklemek durumunda kalmıyor. Eczacı Ayten Demirci, “Devlet hastaneleri, özel hastaneler, üniversite hastaneleri, diyaliz merkezleri ve daha birçok sağlık kuruluşunun verdikleri hizmet, kullandıkları tıbbi malzeme ve ilaçların bedelinin geri ödeme kurumu tarafından ödenmesi için GSS Medula web servislerini kullanmaları gerekmektedir. Hastalarla ilgili her türlü işlem ve hareket bu sistem üzerinden yürütülüyor.” diyerek, sistemin önemine işaret etti. Uygulamaya geçtiği dönemlerde çeşitli tıkanıklıklar yaşanmasına neden olan sistemin, sorunun çözümüne yönelik girişimlerin ardından rayına tamamen oturduğunu vurgulayan Demirci, Türkiye’de milyonlarca insanı yakından ilgilendiren bu bilişim sisteminin, artık kusursuz biçimde kullanılmaya başlandığını dile getirdi.
DEMİRCİ: MEDULA, AVRUPA STANDARTLARINDA BİR HİZMET
Çoğu zaman kilitlenen, donan ve çalışmaz duruma gelen MEDULA sisteminin, geçiş süreci dolayısıyla hem eczacıları, hem de ilaç almak için bekleyen hastaları ve yakınlarını güç durumda bıraktığını anlatan Ayten Demirci, “Her bilişim sisteminde olduğu gibi, MEDULA’da da adaptasyon noktasında bir takım aksaklıklar yaşandı. Bize göre bu doğal bir süreçti. Hem sistem test edilmiş olundu, hem de sorunlar tespit edildi. Yaşanan aksaklıkların belirlenmesinin ardından yapılan gerekli müdahaleler, sistemin kusursuz bir biçimde çalışmasına imkan sağladı.” ifadelerini kullandı.
Durumdan hem eczacılar olarak kendilerinin, hem de ilaç almak için eczanelere gelen vatandaşın memnun olduğunu ifade eden Ayten Demirci, “Hastanelerden sağlık hizmeti alan tüm vatandaşlarımıza ait bilgilerin depolandığı sistem, Avrupa standartlarında bir uygulama. Sisteme giriş yapılırken hastaya ait kimlik numarası giriliyor ve gerekli işlemler birkaç tuş hareketiyle sonuçlandırılıyor.” dedi.
Öte yandan vatandaşlar da, MEDULA diye adlandırılan sistemin kusursuz bir biçimde çalışmaya başlamasından duydukları memnuniyeti ifade ederek, “Bundan önce sistemin çalışmasını beklediğimiz eczanelerde, artık kendimizi evimizdeymiş gibi rahat hissediyoruz. Sağlık Bakanımızdan Allah razı olsun.” şeklinde konuştular.