ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
4 kişiye umut oldu
4 kişiye umut oldu
Atlı Kızaklar EİT 2025 için yarıştı
Atlı Kızaklar EİT 2025 için yarıştı
Erzurum - Artvin karayolu güncelleştirildi
Erzurum - Artvin karayolu güncelleştirildi
 Oltu hayvan pazarı yeniden açıldı
 Oltu hayvan pazarı yeniden açıldı
Trendyol 1. Lig: Çorum FK: 3 - Ümraniyespor: 1
Trendyol 1. Lig: Çorum FK: 3 - Ümraniyespor: 1
HABERLER>EKONOMİ
4 Ocak 2011 Salı - 21:26

2011'e damgasını vuracak 7 trend

Türkiye'nin yeni gelişen pazarları, pazarlama, dağıtım ve perakendeciliğin yapısını değiştirecek. Türkiye'de aralarında Erzurum’un da yer aldığı yeni gelişen iller, şirketlerin yeni hedefi oldu. Son yıllarda servet ve gelir, geleneksel sınırlarının dışına taşarak yeni şehirlerde birikmeye başladı.

2011 e damgasını vuracak 7 trend

Türkiye'nin yeni gelişen pazarları, pazarlama, dağıtım ve perakendeciliğin yapısını değiştirecek. Türkiye'de aralarında Erzurum’un da yer aldığı yeni gelişen iller, şirketlerin yeni hedefi oldu. Son yıllarda servet ve gelir, geleneksel sınırlarının dışına taşarak yeni şehirlerde birikmeye başladı.
Bu trendin altını çizen İpsos KMG CEO'su Vural Çakır, Türkiye'nin yeni gelişen pazarlarının büyümenin lokomotifi olacağını vurguladı. Çakır'a göre Eskişehir, Kayseri, Zonguldak, Çorum, Konya, Hatay, Gaziantep, Erzurum, Denizli gibi merkezler pazarlama, dağıtım ve perakendecilik yapısının değişmesine neden olacak. Vural Çakır, 2011 yılında iş dünyasına damga vuracak 7 trend olduğunu belirtiyor.
//YEDİ TREND
Bu trendler şöyle:
//ŞİRKET YÖNETİMLERİ DE MARKA YÖNETİMLERİ DE SOSYALİSTLEŞECEK
İş hayatını "Rand'vari" anlamak profesyonelliği "yuppice" yorumlamak ve markayı "seçsin tüketsin mutlu olsun" liberalizmi ile yönetme dönemi bitiyor. Şirket yönetiminde başarının bencil bireysel performans yönetimleri üzerine oturtulması konusundaki sonuçsuz ısrarlar sona erecek. İş hayatında şirket yönetiminden, çalışanlara bakıştan pazarlama yönetimine kadar sosyalizm etkili olacak. Marka yönetimi kendisini toplumun yararları ile daha fazla özdeşleştirecek. Kolektivizmin değeri artacak.
//TÜRKİYE'NİN 'YENİ GELİŞEN PAZARLARI' BÜYÜMELERİN LOKOMOTİFİ OLACAK
Türkiye'nin gelişen kentsel havzaları ve bu havzaların merkezinde yer alan kentlerde gelir artacak, modern tüketim hızla gelişecek. Kişi başına tüketimde, Türkiye birçok üründe gelişmiş pazarlardan yüzde 30 ve bazen daha fazla oranlarda düşük seviyelere sahip. Türkiye'nin içindeki durumda da farklı değil. Büyük şehirler ve sahil şeridinde tüketim seviyeleri ülkenin geri kalanına göre belirgin olarak yüksek. Son yıllarda ise servet ve gelir geleneksel sınırlarının dışına taşarak yeni şehirlerde birikmeye başladı. Kentleşme açısından da bu şehirler hızlı bir gelişim göstererek çevrelerini de etkileyen birer kentsel merkezlere dönüşüyor. Hayat tarzı birçoğunda muhafazakar olsa da, modern tüketime çok yatkın bir harcama yapısı oluşuyor. Artık İstanbul ve geleneksel büyük şehir ağırlıklı pazarlama sona erecek.
//ERZURUM’UN PARAKENDE YAPISI
 Eskişehir, Kayseri, Zonguldak, Çorum, Konya, Hatay, Gaziantep, Erzurum, Denizli gibi merkezler pazarlama, dağıtım ve perakendecilik yapısının değişmesine neden olacak. Komşu ülkelerde de ürün ve marka tüketimi Türkiye'ye benzer bir yapı kazanmaya başladı. Sınır geçişlerinin kolaylaşması ile birlikte bu ülkeler Türkiye kökenli ürün ve hizmetlerin güçlü gelişimine sahne olacak. Suriye, Irak gibi komşulara yönelik pazarlama ayrıca bir gündem olacak.
//STANDART TEKİL MARKETLER YOK OLACAK, İNDİRİM MARKETLERİ BAKKALLARI ERİTECEK
Kentsel havzaların gelişimine bağlı olarak zincir mağazaların erişim olanakları artacak. Klasik formatları tekrar eden tekil süpermarketler ya satılmak, ya kapanmak ya da uzman konseptlerle devam etmek durumunda kalacaklar. Aynı kentleşme indirim mağazalarının mahallelere kadar sokularak bakkalları eritmesine yol açacak. Kahraman bakkallar süpermarketlere karşı değil indirim mağazalarına karşı mücadele edecekler.
//İNTERAKTİF KALİTATİF, ALIŞVERİŞ ARAŞTIRMALARI VE GELECEĞİ TAHMİN MODELLERİ GÜÇLENECEK
Klasik, moderatör yeteneğine dayanan kalitatif araştırmalar yerini "ortak-yaratıcılık" yöntemlerine bağlı interaktif araştırmalara bırakacak. Zincir mağazaların büyümesine paralel olarak dışarıdaki tüketiciyi anlamak kadar içerideki alışverişçiyi anlamaya ve etkilemeye çaba harcanacak. Yapılan her araştırma bir şekilde geleceği tahminle sonuçlanacak. Gelecek tahminini içermeyen araştırmalar eskiyecek.
//İNTERNETTE KAMPANYA İMKANSIZLIĞI
Bütün yeni mecra arayışlarının sonunda TV'nin rakipsiz en etkili mecra olduğu, İnternette etkin bir kampanya yapmanın olanaksızlığı anlaşılacak
Dijitali anlama konusundaki yoğun çabaların sonucunda, etkin bir viral kampanya yapmanın lotoda büyük ikramiye kazanmak gibi bir şey olduğu anlaşılacak. Dijital tamamlayıcı bir ek halinde yerine otururken, hangi ortamda erişilirse erişilsin TV'nin rakipsiz etkinliği kendini gösterecek. Diğer mecralar tamamlayıcı olarak kalacaklar.
//ARAŞTIRMA TEKNOLOJİ İLE YER DEĞİŞTİRMEYECEK
Beyindeki elektrik akımları, kan basıncı, göz taraması, parmak ifadesi, yüz kaslarının hareketi gibi araştırmaya uyarlanan bütün medikal-teknolojik denemelerin sonunda bunların araştırmanın ana akımını oluşturmadığı, bir kısım veri toplama tekniklerinden ibaret oldukları görülecek.
//WEB PATLAMASI
Web patlaması yaşanacak; Web'deki her 100 girişimden 99'unun battığı görülecek
Internet erişiminin ülkede yüzde 50'ye ulaşması demek alışverişten, reklama kadar bir web atlaması yaşanması demek. Türkiye tam da bu noktada. Internet erişimi yüzde 45'ler düzeyinde. Büyük şehirlerde bu rakam yüzde 65 seviyesini aşmış. Yaşlı nüfus dışında yüzde 80'lere ulaşan bir internet erişimi var. Böyle bir ortam medyadan, eğitime, ürün satışlarından sosyal paylaşım sitelerine kadar yüzlerce alanda yeni girişmlerin patlamasına yol açacak. Türkiye, bugüne kadar görülenden çok daha fazla web girişimine sahne olacak. Web girişimcileri genellikle önlerindeki olumlu örneklere bakacaklar. Web'in çabuk ve kolay para kazanılır bir yer olduğu hayalleri ile hareket edecekler. Facebook gibi örneklerin az rastlanan örnekler olduğunu atlayacaklar. Araştırması iyi yapılmayan, pazarlama stratejisi planlanmamış ve buna göre uzun vadeli kaynak ayrılmamış birçok web girişimi başlatılacak; başladıktan kısa bir süre sonra ise "ölü" hale gelecek. Web'de bir girişimci mezarlığı oluşacak.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kars, Başbakan’a başvuracak
Kars Belediye Başkanı Bozkuş, son günlerde Kars ile Erzurum arasında gerginlik ...
Esnaf umutlarını 2011’e yığdı
ESOB Başkanı Fırat, 2010 yılının ekonomik açıdan bir değerlendirmesini ...
Öğrenci gitti, ticaret durdu
Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin yarı yıl tatili nedeniyle memleketlerine ...
 
2010 KÖYDES Bilançosu açıklandı
Erzurum’a 2010 yılında üç dilim halinde toplam 49 milyon lira tutarında ...
Vergide Kurumsal gelişim yaklaşımı
Erzurum Vergi Dairesi’nde ‘Kurumsal Gelişim’ eğitimlerine başlandı. Kuzeydoğu ...
Bilinçsiz üreticilik buzağı ölümlerine yol açıyor
Oltu’da yeni doğan buzağıların yüzde 60’ının septisemi aşısı yapılmadığı ...
 
Kasaplar odasından ithal ete destek
Erzurum Kasaplar Odası Başkanı Kenan Ejder, “İthalat olmasaydı, 2010 yılında ...
2010’u ‘pahalı’ yaşadık
Erzurum İstatistik Bölgesi’nde 2010 Aralık Döneminde Kasım ayına göre ...
Meclisten Lojistik Köy protestosu
Kars'ta MHP ve CHP belediye meclis üyeleri, lojistik köyün Erzurum'a yapılacak ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Çözümün Tek Ayaklısı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Aileyi Bitiriyorlar, Milleti Yok Ediyorlar
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum, Vefa ve Kemanî Haydar Telhüner.. -1
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
1 milyon Mehmet’in ardından...
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Amerika’nın Yangın İmtihanı ve Türkiye’nin Farkı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Dadaşlar Diyarı'nın Gönül Valisine Veda
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva