TÜBİTAK ve Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protokol gereği yapılan Bilim Fuarının açılışı Türk Telekom Nurettin Topçu Sosyal Bilimler Lisesi’nde gerçekleştirildi.
YAVİLİOĞLU AÇILIŞA KATILDI
34 projenin sergilendiği fuarın açılışına AK Parti Erzurum Milletvekili Cengiz Yavilioğlu, Palandöken Kaymakamı Gürbüz Karakuş, Palandöken İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdurrahman Gazioğlu, Palandöken Belediye Başkan Yardımcısı Zafer Bülent Engin, Türk Telekom Bölge Müdürlüğünden Şube Müdürü Suat Güntürk, okul müdürleri, öğretmen ve öğrenciler katıldı.
ATMACA’NIN DEĞERLENDİRMESİ
Ortaöğretim kurumlar yönetmeliğinde Sosyal Bilimler Liselerinin amaçları açıklayan Türk Telekom Nurettin Topçu Sosyal Bilimler Lisesi Okul Müdürü Savaş Atmaca, “Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında ülkemizin ihtiyacı olan bilim adamlarının yetiştirilmelerine kaynaklık etmektir. Biz de okul olarak öğrencilerimizin sosyal bilimci olarak yetişmelerini için büyük bir gayret sarf etmekteyiz. Bu bağlamda öğrencilerimizin bilgiyi üretmelerini, bilgiyi kullanmalarını ve toplumsal sorunlara çözüm üretmelerini sağlayacak projeler ortaya koymalarını sağlamaya çalışıyoruz. Bu yıl okulumuz, TÜBİTAK tarafından düzenlenen “Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışmasına” 100 projeyle katılım sağlayarak Türkiye’de bu yarışmaya en fazla proje gönderen okul olmuştur. Ve yine 6 projeyle bölge sergisinde, ilimizde en fazla projesini sergilen okul olmuştur. Bölge sergisinde bir projemiz bölge birincisi olarak 25-29 Mayıs 2015’te Ankara’da yapılacak. Türkiye finalinde yarışma hakkı kazanmıştır. Bölge sergisinde bir projemiz bölge ikincisi ve bir projemizde bölge üçüncüsü olmuştur. TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı ortak bir protokol imzalayarak okullarda Bilim Fuarları düzenlenmesine imkan sağlamışlardır. Öğrenciler kendi ilgi alanları doğrultusunda belirledikleri konular ve sorunlar üzerinde araştırmalar yaparak, bu araştırmalarının sonuçlarını yarışma duygusu olmadan sergileme imkanı bulmaktadırlar. Bilim Fuarlarından amaçlanan kazanımları şöyle özetleyebiliriz: Öğrencileri bilimsel çalışmalara teşvik etmek, bilimi günlük hayatla ilişkilendirmek, yarışma baskısını ortadan kaldırarak proje yapmanın eğlenceli taraflarını ön plana çıkarmak, öğrencilerin gerçek hayattaki sorunlara çözüm bulmalarını sağlamaktır.” dedi.