Vatandaş en çok cep telefonu servis hizmetinden şikayetçi
Erzurum'da, Tüketici Hakları Mahkemesi'ne taşınan şikayetlerin büyük bölümünü, cep telefonlarının servis hizmetlerinden kaynaklanan şikayetler oluşturuyor.
Erzurum Sanayi ve Ticaret Müdürü Hikmet Ağ, yaptığı açıklamada, 2007 yılı ocak ayından itibaren 122 şikayetinin Tüketici hakem Heyeti'ne taşındığını belirterek, söz konusu şikayetlerden 64'ünün tüketici lehine, 37'sinin tüketici aleyhine 8'inin ise uzlaşmayla sonuçlandığını, 13 şikayetin ise değerlendirmesinin sürdüğünü söyledi.
Ağ, yapılan şikayetlerin büyük bölümünün cep telefonlarının servis hizmetlerinden kaynaklanan şikayetler olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti:
''Vatandaşlarımız, cep telefonu alırken tüm özellikleri ve şartları detaylıca konuşmalıdır. Tüketici Mahkeme Heyeti'ne taşınan şikayetlerin büyük bölümünü cep telefonları oluşturmakta. Söz konusu şikayetlerin yüzde 30-40'ı özellikle cep telefonlarının servis hizmetleri ağırlıklı. Vatandaşlarımız bu konuda daha duyarlı davranmalıdır. Bilirkişi raporu doğrultusunda yapılan şikayetler, 5 kişilik Tüketici Hakem Heyeti tarafından özenle değerlendiriliyor.''
FİRMALARCA OLUŞTURULAN ŞİKAYET MASALARI.
Ağ, özellikle firmalar tarafından oluşturulan tüketici şikayet masalarının fayda sağladığına dikkat çekti.
Oluşturulan masaların hem firmaların çözüm yolu bulmasına katkı sağladığını hem de vatandaşın bilinçlenmesine yardımcı olduğunu anlatan Ağ, şöyle devam etti:
''Firmalar tarafından oluşturulan şikayet masaları bize de kolaylık sağladı. Vatandaşla firma hakem heyetine taşınmadan sorununu çözebiliyor. Ancak servis hizmetlerinden kaynaklanan sıkıntılar son dönemde ağırlık kazandı. Sanayi Ticaret İl müdürlüğü olarak vatandaşlarımıza elimizden gelen desteği sağlamaya çalışıyoruz.''
KAPIDAN SATIŞLARDA AZALMA
Ağ, geçen yıllarda özellikle kapıdan satışlar konusunda anlaşmazlıklar yaşandığını da belirterek, yapılan bilinçlendirme çalışmalarıyla yaşanan sıkıntının önüne geçildiğini bildirdi.
Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü olarak şehir merkezinde Milli Eğitim Müdürlüğü ve ilçelerde ise Kaymakamlıklarla ortaklaşa seminerler düzenlediklerini anlatan Ağ, yapılan çalışmaların sonuçlarını olumlu olarak aldıklarını kaydetti.
Ağ, vatandaşın artık kapıdan satışlarda daha bilinçli hale geldiğini ifade ederek, bu durumun kendilerine yapılan şikayetlerin sayısındaki düşüşe de yansıdığını sözlerine ekledi.