Uğur Dershaneleri;
KİŞİYE ÖZGÜ ÖĞRETİM MODELİ’Nİ ANLATTI
2007-2008 Eğitim öğretim yılından itibaren Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları’nda uygulanacak Kişiye Özgü Öğretim Modeli’nin tanıtım semineri Erzurum Palan otelde yapıldı.Kişiye Özgü Öğretim Modelinin tanıtımını uğur Dershaneleri Rehberlik Birim Koordinatörü Doğu Anadolu Temsilcisi Nidai Kahya yaptı. Seminere Erzurum vali Yardımcısı Kasım Yekeler, Erzurum Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Eyüp Tavlaşoğlu, Kazım Karabekir Belediye Başkanı Dursun Şahin, Okul Müdürleri, Öğretmenler ve veliler katıldı.
Uğur Dershaneleri Erzurum Şubeleri kurucu temsilcisi Fatih Şahin, Kişiye Özgü Öğretim Modeli ile ilgili yaptığı açıklamada; “Ülkemiz genç bir nüfusa sahiptir, ancak kaynaklarımız kısıtlıdır. Bu kaynakları optimumda kullanmamız gerekiyor. Ülkemizde geçen yıl 246 bin öğrenci sınıfta kaldı. Bunun ülkemize maliyeti yaklaşık 1 milyar dolar. Bu ülkemiz için ciddi bir mali yüktür. Türkiye'de bir ilk olarak uygulanacak Kişiye Özgü Öğretim Modeli'nin özü, her öğrencinin farklı ilgi ve yeterlilikleri olduğu gerçeğinden yola çıkılarak hazırlandı. Modelin temel hedefi, her öğrencinin kişisel özelliklerinin tanımlanması ve bireysel farklılıkların zenginlik olarak kabul edilmesine paralel olarak eğitimde verimin artmasıdır.” dedi
KİŞİYE ÖZGÜ ÖĞRETİM MODELİYLE ÖĞRENMEYEN ÖĞRENCİ KALMAYACAK
Şahin konuşmasında Kişiye Özgü Öğretim Modeliyle öğrenemeyen öğrenci kalmayacağını belirterek, “Kişisel Öğrenme ve Öğretme Stilleri konusunda sadece Yeni Zelanda'da değil tüm dünyada İsveç'ten Çin'e, ABD ve Kanada'dan Avusturya, Finlandiya, Şili ve Avustralya' da okullara, eğitim enstitülerine ve işletmelere danışmanlık yapan Prof.Barbara Prashnig ile işbirliğine gidiyoruz. Türkiye'de açacağımız Öğrenme Stilleri Merkezi ile öğretmenlerimize, eğitimcilerimize farklı öğretme stilleri konusunda eğitimler vermeyi, kişiye özgü öğretimi sadece Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları'nda değil tüm Türkiye'de yaygınlaştırarak öğrenme devrimini gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Okullarımızda bu sistem uygulandığında öğrenciler daha az dış desteğe ihtiyaç duyacak, öğrenemeyen öğrenci kalmayacaktır. Bu modeli öncelikle Türkiye genelindeki tüm okullara anlatmak, mümkünse akademik başarısı çok zayıf bir öğrenci grubuna ya da üniversiteye hiç öğrenci gönderemeyen bir okulda bu modeli uygulamayı düşünüyoruz ve çok iyi sonuç alacağımıza inanıyoruz." Diye konuştu
Uğur Dershaneleri Erzurum Şubeleri kurucu temsilcisi Fatih Şahin’in konuşmasının ardından Uğur Dershaneleri Rehberlik Birimi Doğu Anadolu Temsilcisi Nidai Kahya, sunum gösterileriyle kişiye özgü Öğretim Modeli'nin uygulama basamakları hakkında detaylı bilgi verdi. Konuşmasında Uğur Kariyer Merkezi ve Bahçeşehir Üniversitesi tarafından Türk kültürüne uygun biçimde geliştirilmiş olan Kişisel Öğrenme Stili testinin öğrencinin hangi ortamlarda, ne şekilde çalışmasının verimli olabileceği konusunda öğrenci ve veliyi bilgilendirmek Üzere oluşturulduğunu anlatan Nidai Kahya, öğrencilerin, çalışmalarının daha verimli olabilmesi için test sonucunda çıkan uygun öğrenme pencerelerine yönlendirildiğini söyledi. Kahya: "Uğur Dershaneleri'nin Bakırköy'deki yeni binasında öğrencilerin öğrenme stillerine uygun bireysel öğrenme, grupla öğrenme, aktarıcı eşliğinde öğrenme ve bütünsel öğrenmeye göre dizayn edilmiş öğrenme pencereleri bulunuyor. Önümüzdeki yıldan itibaren Türkiye genelindeki bütün Uğur Dershaneleri'nde kütüphane ortamları bu modele göre dizayn ediliyor” dedi
Kişiye Özgü Öğretim Modeli'nin en önemli uygulama basamaklarından biri olan ölçme ve değerlendirme konusunda geliştirilen Akıllı Ölçme ve Öğrenme Destek Sistemi (AKORD) hakkında da bilgi veren Kahya, Kolombiya Üniversitesi'nden Prof. Dr. Kikumi Tatsuoka’nın geliştirdiği Rule Space Modeli'nden hareketle yapılandırılmış AKORD'un öğrenme sürecine yepyeni bir anlayış kazandırdığını belirtti. Tanısal Test Modeli'nin öğrencinin hangi soruyu neden bilmediğini ortaya çıkardığını böylelikle öğrencinin öğrenmekte zorlandığı konuları teşhis ve tedavi ettiğini anlatan Kahya, bu modelle, öğrencinin ne kadar bildiğinin ötesinde, neleri bildiğini ve neleri bilmediğini saptadığını dolayısıyla öğrencilerin kişisel öğrenme kapasitelerinin tamamını kullanabileceklerini ifade etti.
Kişiye Özgü Öğretim Modeli'nin teknoloji ayağını oluşturan Uğur TV hakkında da bilgi veren kahya "Uğur Dershaneleri'nde Üç yıllık lise müfredatını kapsayan 1400 konu başlığı, Uğur Dershaneleri'nin uzman öğretmenleri tarafından anlatıldı ve videoya kaydedildi.Öğrencimiz www.ugur.tv web sitesine girip kullanıcı adı ve şifresiyle sisteme ulaştığında, eksik konularına ait konu anlatım videolarını 7 gün 24 saat izleyebiliyor.”