Tüketici Hak Arayışında
Erzurum Tüketici Hakem Heyeti’ne 2007 yılının ilk üç ayında 114 tüketici başvurdu. Bu başvurulardan 72 si tüketici lehine sonuçlanırken, 37 sorunda tüketici aleyhinde karara bağlandı.Sanayi ve Ticaret İl müdürü Hikmet Ağ, Erzurum’da en çok karşılaştıkları tüketici sorunlarına değindi.
EN ÇOK AYIPLI MAL VE GARANTİ BELGESİ UYGULAMASI
En çok ayıplı mallar ve garanti belgesi uygulamasıyla ilgili sorunlardan şikayet aldıklarını belirten Ağ, “ Tüketici Hakem Heyeti’ne 114 tüketici başvurdu. Bu başvurulardan 72 si tüketici lehine sonuçlandı. Tüketici bu noktada duyarlı olmalıdır. Garanti belgesi uygulaması asgari iki yıllık süreyi kapsıyor. Bunun yanında ayıplı mal ve hizmetler konusunda da bir aylık sürede mal ve hizmetten vazgeçme hakkı var. Tüketiciler alışverişlerinde mutlaka fiş ve fatura almalı piyasa araştırması yapmalıdır. Vergi iadesinin kaldırılmasıyla bu alışkanlıktan vazgeçilmemelidir” dedi.
KANUN GENİŞ YETKİLER VERİYOR
Tüketici bilincinin arttığını belirten Ağ, “ Erzurum’da son dönemlerde tüketici bilincinin arttığına tanık oluyoruz. 4077 sayılı kanun tüketiciye geniş yetkiler veriyor. Önemli olan tüketicinin haklarını arama konusunda duyarlı olmasıdır. Tüketiciler alışverişlerinde mutlaka fiş ve fatura almalı, belgeli alışveriş yapılmasına dikkat edilmelidir. Uyuşmazlıklar konusunda 175 tüketici hattına başvurulmalıdır.” diye konuştu.