TEKNOLOJİ VE TASARIM FORMATÖRLÜK KURSU BAŞLADI
Öğretmenlerin bilgilerinin geliştirilmesi, tecrübelerinin artırılması ve yeni teknolojilerin tanıtımı ile ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı'nca yürütülmekte olan Teknoloji ve Tasarım Formatörlük kursu, dün Erzurum'da başladı. Bakanlığa bağlı Erzurum Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü konferans salonunda bugün başlayan ve 18 Mayıs'a kadar devam edecek olan kursa, Türkiye'nin çeşitli il ve ilçelerinden gelen 250 öğretmen katılıyor.
Enstitü Müdürü Erdal Korkmaz, öğretmenlerin çeşitli branşlarda bilgilerinin artırılması ve kendilerine yeni bilgilerin verilmesi için bu tür kurs ve seminerlerin sürekli olarak düzenlenmekte olduğunu söyledi.
İLK DERS BOYDAK’TAN
Kursta ilk dersi veren Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Üyesi Hüseyin Alp Boydak, öğrenme stilleri konusunda katılımcıları aydınlattı. Öğrenme biçemlerinin eğitimciler ve öğretmenler için olduğu kadar uygulamalı dilbilimciler ve bir dereceye kadar ruh dilbilimciler için de ilgi kaynağı olmuş bir konu olduğunu ifade eden Boydak, "İnsanlar, 'öğrenici' kimlikleri ile görsel, işitsel ve devimsel, dokunsal olarak ayrılabiliyorlar. O zaman, derslikte yer alacak öğrenicileri belirlerken göz önüne alınması gereken ölçütlerden bir tanesi de bu türden biçemler olabilir. Yani, beş yüz kişilik bir öğrenci dizelgesini 30'ar 30'ar sırayla bölmek yerine bu biçemlere göre öğreniciler bölünür ve her bir öğrenici kümesine kendilerine en uygun yolla öğretim yapılırsa, bu öğrenicilerin daha verimli bir öğretim sürecinde kalacakları ve hem daha çabuk hem de daha iyi öğrenecekleri söylenebilir" dedi.
Bu konuyla ilgili, geçerliliği ve güvenilirliği sağlam bilimsel araştırmalar yapıldığını söyleyen Boydak, "Konu, hala üzerinde çok daha fazla araştırma yapılmaya açık. Özellikle, öğrenicileri böylesi bir bölünmeye almanın uzun erimli etkileri bilinmiyor. Yani, böyle bir ayrımla bölünmüş öğrenici kümelerine kendilerine uygun öğretim yapıldığında daha iyi öğrendikleri biliniyor ama gerçek yaşam böyle değil. İnsan bu dünyada yaşarken yalnızca güçlü olduğu öğrenme yolundan değil, her yoldan kendisine veri geliyor. Acaba biz derslikleri böyle bölersek bu öğrenicileri dünya ve yaşaya kalma becerileri bakımından köreltmiş olur muyuz?" ifadelerini kullandı.