Medikal müdahalelerin başı çektiği acil vaka sıralamasında trafik kazaları ikinci ve çeşitli şekillerde yaralanma olayları ise üçüncü oldu.
Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde hizmet veren 112 Acil Servis, son iki ay içerisinde yaklaşık 6 bin acil vakaya müdahale etti.
ACAR VERİLERİ AÇIKLADI
Konuya ilişkin olarak bir açıklama yapan Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü Afet ve Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Dr. Demet Acar, 112 Acil Servis’in, 20 Temmuz ile 14 Eylül tarihleri arasında 5 bin 856 acil vakaya müdahalede bulunduğunu söyledi. Afet ve Acil Sağlık Hizmetleri Şubesi tarafından yapılan acil müdahalelerin, aylık istatistikler şeklinde raporlandığını söyledi. Son 2 aylık istatistikleri açıklayan Acar, 20 Temmuz’la 20 Ağustos arasında meydana gelen acil vaka sayısının 3 bin 318, 20 Ağustos ile 20 Eylül arasında bulunulan müdahale sayısının ise, 2 bin 538 olduğunu bildirdi. Son iki ay içerisindeki acil vaka sayısının toplamda ise, 5 bin 856’ya tekabül ettiğini belirten Dr. Demet Acar, acil vakalar sıralamasında ise, medikal vakaların başı çektiğini dile getirdi.
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİNDE MEDİKAL VAKALAR ÖNDE
Erzurum İl Sağlık Müdürlüğü Afet ve Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Dr. Demet Acar, 112 Acil Servis hizmetlerinin en fazla yönlendirildiği alanın medikal vakalar olduğunu belirterek, ardından trafik kazaları ve çeşitli şekillerde yaralanma olaylarının geldiğini ifade etti. Acil vakalar içerisinde intihar, yangın, iş kazaları ve sağlık takiplerinin de bulunduğunu anlatan Demet Acar, günün 24 saati hizmet veren birimin, uzman kadrosu, tam donanımlı araç ve gereçleriyle Erzurum’un hizmetinde olacağını ifade etti.
ASILSIZ İHBARDA BULUNANLAR AZALDI
Öte yandan Erzurum Afet ve Acil Sağlık Hizmetler Şubesi’nin karşılaştığı en büyük sıkıntının, 112’ye yapılan asılsız ihbarlar olduğuna işaret eden Dr. Demet Acar, Ramazan ayının, bu anlamda en rahat ettikleri zaman dilimi olduğunu kaydetti. Acar, “Acil sağlık hizmetlerinin sağlıklı olarak yürütülebilmesi doğru bilgi akışı büyük önem taşıyor. Bu anlamda şube çalışanlarımızın dertli olduğunu söylemekte fayda var. Çünkü asılsız ihbarlar ve yanlış bilgiler, işlerin aksamasında genellikle başrolü oynuyor. Ramazan ayına girildiği günden bu zamana kadar, 112 Acil Servis’i arayarak asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere sohbet etmek isteyenlerin sayısında da çok ciddi ölçüde azalma yaşandı. Bu ay içerisinde insanlar, yanlış ihbarda bulunma şeklinde bir yanlışa düşmek istemiyorlar. Keşke yılın her dönemi böyle düşünülse.” ifadelerini kullandı.