“Hasta Hakları ve Tarihsel Gelişimi”, “Hasta Haklarının Hukuki Boyutu”, “Hasta Hakları İnternet Uygulamaları ve Kullanımı”, “Empatik İletişim ve Beden Dili”, “Hasta Hakları Yönetmeliği ve Yönergesi” gibi konularda bilgilerin aktarıldığı toplantının açılış konuşmasını, Erzurum Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Başhekim Yardımcısı ve aynı zamanda Hasta Hakları Kurul Başkanı olan Metin Taştan yaptı.
//HASTA MEMNUNİYETİ
Sağlık hizmetlerinin daha kaliteli hale getirilmesinde, hasta, hastane ve sağlık çalışanları arasındaki iletişimin önemine işaret eden Taşdan, “Bu iletişimin aksamadan sürdürüldüğü hallerde, durumdan hem hasta, hem de sağlık çalışanları olarak bizler memnun oluruz. Sağlık hizmeti almak için hastanelere gelen insanlar, birtakım sorunlarla karşılaşabilirler, üstelik bu durum sadece hastaneler için geçerli değildir. Ama önemli olan, hastaların karşılaştıkları sorunun çözümü noktasında ne yapıldığı ve yapılacağıdır. İşte Hasta Hakları birimleri, hastalarla hastaneler arasındaki köprünün tanzimi ve muhafazası görevini üstlenirler. Ortada bir sorun varsa, o sorun için mutlaka bir çözüm gereklidir. Çözüm mercii de, hasta hakları birimleridir.” diye konuştu.
//SAĞLIK PERSONELİNE ÇAĞRI
Açılış konuşmasının ardından eğitimlere geçildi. Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nin 107 sağlık personelinden oluşan sağlık çalışanlarına, önce İl Sağlık Müdürlüğü’nde görevli Şube Müdürü Osman Bölükbaşı, ardından Hasta Hakları Birim Sorumlusu Canan Şimşek hitap etti. Hasta Hakları Birimleri’nin hukuki boyutu, internet uygulamaları ve kullanımı konularında sağlık çalışanlarını bilgilendiren Bölükbaşı ve Canan Şimşek, Hasta Hakları Yönetmeliği’nin üzerinde de durdu.
Hasta Hakları Birim Sorumlusu Canan Şimşek, sağlık çalışanlarının hasta psikolojisini her zaman göz önünde bulundurmaları gerektiğini vurgulayarak, işte burada tam da empatinin devreye girdiğini kaydetti. İnsanların arasındaki iletişimin sağlıklı olabilmesi için başlıca şartın saygı olduğuna dikkati çeken Canan Şimşek, karşılıklı saygı, anlayış ve hoşgörü çerçevesinde çözüme kavuşturulamayacak sorunun bulunmayacağını ifade etti. Şube Müdürü Bölükbaşı da, Sağlık çalışanlarına Hasta Hakları Birimleri’nin çalışma düzenleri ve dikkat etmeleri gereken hususları aktardı.