Olimpiyat Köprülü Kavşağı’nda köprü gabarisinin yetersiz olduğu iddiaları, Karayolları 12 Bölge Müdürlüğü tarafından değerlendirildi.
OLİMPİYAT KÖPRÜLÜ KAVŞAĞINDA SORUN YOK
Erzurum Büyükşehir Belediyesi tarafından E- 80 karayolu üzerine yapılan ve açılışı geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen Olimpiyat Köprülü Kavşağı’nda köprü gabarisinin yetersiz olduğu iddiaları, Karayolları 12 Bölge Müdürlüğü tarafından gerçek dışı olarak değerlendirildi. Karayolları Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, köprüye özel bir uygulama yapılmadığını ifade etti ve “Biz daha önce uygulama kapsamındaki projemizi uyguladık. Köprü için kazı yapılmamıştır” diye konuştu.
YILDIZ AÇIKLAMA YAPTI
Basında yer alan haberlerin gerçeği yansıtmadığını vurgulayan Karayolları 12 Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, yolun fotoğraflarda görüldüğü gibi kalmayacağını ve buraya dolgu malzemesinin yerleştirileceğini ifade etti. Karayolları mühendisleri ise yolun köprü yapımına bağlı olarak bozulduğunu ve ileriye dönük sorun yaratmaması için sağlamlaştırılacağını kaydettiler.
UZMAN GÖRÜŞLERİ
Uzmanlar, yola önce stabilize, bitümlü sert malzeme, ardından da asfalt döküleceğini kaydettiler. Yetkililer, “Köprünün kod seviyesini aşağı çekilmesi diye bir olay yok. Özellikle bozuk kesimlerde kazılar derin yapıldı. Yolun kazı yapılmayan kesiminde çekimi yapılan yüklü bir kamyonun rahatlıkla geçtiği göz önüne alırınsa iddiaların asılsız olduğu daha iyi anlaşılır “ diye konuştular.
GÖRÜŞLER ARASINDAKİ UYUMSUZLUK
Öte yandan, haberlerde Akaryakıt İstasyonu İşletme Müdürü Mustafa Gül’ün, “Köprü yapımında mühendis hatası var” şeklindeki görüşlerine yer verilmesinin haberi ciddiyetten uzaklaştırdığını ifade eden uzmanlar, “Bu işin başında olan mühendisler var. Ayrıca yolun yapımını gerçekleştiren Karayolları var. Bu birimlerden görüş alınmayıp, akaryakıt istasyonu müdürünün mühendislik hatası olduğuna dair görüşlerine yer verilmesi haberin ciddiyetten uzak olduğunun açık delildir.” diye konuştular.